1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. مقالات بیماری ها
  4. مواد غذایی مفید برای آبله مرغان
غذاهای مفید آبله مرغان

مواد غذایی مفید برای آبله مرغان

چه چیزهایی برای آبله مرغان خوب است؟ آبله مرغان یکی از بیماری های مسری بوده و از طریق مجاری تنفسی و پوستی قابل انتقال است. در زمان ابتلا به این بیماری می توان از طریق روش های طبیعی این بیماری را درمان نمایید. برای اطلاعات بیشتر در مورد رژیم غذایی و دارویی آبله مرغان با ما همراه باشید.

روند درمان آبله مرغان

کسی که به بیماری آبله مرغان مبتلا شده، باید مدت زمان درمان این بیماری را طی کرده تا ویروس های مسری بیماری از بدن فرد مبتلا شده و خارج شود. پس دوره درمانی 7 الی 20 روزه را در نظر داشته باشید. با خشک شدن جوش های حاصل از آبله مرغان می تواند این بیماری بهبود یابد.

پیشنهاد مطالعه : مراقبت از کودک مبتلا به آبله مرغان در منزل چه روش هایی دارد؟

طول درمان آبله مرغان

برای آبله مرغان دوره درمانی 7 الی 20 روزه را در نظر داشته باشید.

رژیم غذایی فرد مبتلا به آبله مرغان

برخی رژیم های غذایی در کنار رعایت موارد بهداشتی می ‌تواند در زمان درمان سریع تری بیماری موثر واقع شود. کسی که به بیماری آبله مرغان مبتلا شده، باید برای جلوگیری از کم آبی، از آب فراوان استفاده نمایید. در کنار مصرف آب استفاده از غذا های ضد ویروس نیز مفید خواهد بود.

برای اینکه اطلاعات بیشتر در مورد استخدام پرستار کودک و نوجوانان، استخدام پرستار سالمند و افراد مسن و ناتوان کسب نمایید، می توانید با مجموعه پرستاری آراد در ارتباط باشید. همچنین اگر قصد مطالعه تکنیک های پرستاری و روش های درمانی بسیاری از بیماری های مزمن را دارید، به مقالات سایت پرستاری آراد مراجعه کنید.

غذاهای مفید برای آبله مرغان

آبله مرغان بیماری ویروسی است که با مصرف غذا های ضد ویروسی مانند سیر و زردچوبه می توانید درمان نمایید. همچنین مصرف انواع ویتامین سی و زینک نیز می‌تواند در درمان این بیماری موثر واقع شود ومعمولاً با انواع تبخال و جوش های قرمز رنگ همراه می شود. برای درمان جوش های قرمز می توانید انواع غذاهایی که دارای لیسین هستند را مصرف نمایید. به عنوان مثال می توانیم به ماست، میوه های خاص مانند سبزیجات، شیر و پنیر اشاره نماییم.

غذاهای مفید آبله مرغان

برای درمان جوش های قرمز، غذاهایی که دارای لیسین هستند را مصرف کنید.

منع مصرف غذایی

در زمان ابتلا به بیماری آبله مرغان به هیچ‌عنوان از انواع غلات، پرتغال، توت فرنگی، شکلات، پیاز، آجیل و تخم ها استفاده نکنید. مصرف کافئین موجود در چای، قهوه و یا قرص های کافئین به مقدار زیاد باعث عدم بهبودی سریع بیماری شما خواهد شد. پرستاری از بیماری های مسری قوانین و قوائد خاص خود را دارد. اگر قصد اطلاعات بیشتر در مورد استخدام پرستار را دارید با شرکت خدمات پرستاری آراد در ارتباط باشید.

مصرف دارو و غذا های ضد حساسیت

دارو های ضد حساسیت در زمان مراجعه به پزشک برای شما تجویز می ‌شود. برای کاهش التهابات و حساسیت های ایجاد شده در بیماری مناسب خواهد بود. غذا هایی که دارای ویتامین سی هستند، می تواند تاثیر بسزایی در روند درمان شما داشته باشد. به عنوان مثال می توانیم به کلم بروکلی، کلم پیچ، کیوی و توت فرنگی اشاره نماییم. برای اطلاعات بیشتر و مصرف مکمل ها می توانید با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه : همه چیز درباره بیماری آبله مرغان و روش های رسیدگی به آن

سلامت و آبرسانی پوست در آبله مرغان

در زمان ابتلا به بیماری آبله مرغان در کنار مصرف مواد مغذی برای درمان، حتماً به پوست و سلامتی آن اهمیت بدهید. اولین قدم در درمان بیماری آبله مرغان، مصرف آب به میزان فراوان بوده که سبب افزایش آبرسانی پوست و درمان سریع تری بیماری می شود. سبزیجات و میوه هایی که دارای ویتامین آ و ای هستند، مناسب خواهد بود.

روغن زیتون، آووکادو، روغن ماهی در درمان بیماری موثر است. سعی کنید روش های درمانی و طبیعی پوستی را نیز در نظر داشته باشید. در صورت عدم توجه به پوست، می تواند مشکلات بسیاری برای شما ایجاد شود که با لکه های پوستی یا فرورفتگی های جوش پس از درمان مواجه می شوید.

جمع بندی

بیماری آبله مرغان به شدت مسری بوده و پرستار یا اطرافیان بیمار باید فاصله خود را با بیمار رعایت نمایند تا دچار این بیماری نشود. آبله مرغان یک بار در زندگی انسان رخ می‌دهد اما ممکن است برای برخی افراد که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، دوباره رخ دهد.

برای اطلاعات بیشتر هرگونه مشاوره جهت اعزام پرستار، استعلام قیمت و هزینه استخدام پرستار به صورت شبانه روزی و روزانه با سایت پرستاری آراد در ارتباط باشید که به صورت شبانه روزی پاسخگوی شما خواهند بود.


سوالات متداول

1. چه غذاهایی را برای آبله مرغان بهتر است بخوریم؟

مصرف غذاها و خوراکی هایی مانند ماست، ماهی، گوشت حاوی امگا۳، پنیر و شیر محلی و میوه‌هایی مانند سیب و آناناس می‌تواند به سرعت بهبود آبله مرغان کمک کند.

2. آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟

از ۴۸ ساعت قبل از ظاهر شدن دانه های پوستی تا زمانی که بثورات بهبود نیافتند این بیماری مسری است.

3. برای آبله مرغان چه دارویی مصرف کنیم؟

مصرف دارو برای این بیماری فقط باید به تجویز پزشک باشد. اما شما می‌توانید برای سرعت در بهبودی، مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین سی و زینک داشته باشید.

4. اولین قدم در درمان آبله مرغان چیست؟

اولین قدم در درمان بیماری آبله مرغان، مصرف آب به میزان فراوان بوده که سبب افزایش آبرسانی پوست و درمان سریع تری بیماری می شود. سبزیجات و میوه هایی که دارای ویتامین آ و ای هستند، مناسب خواهد بود.

 

3.5/5 - (476 امتیاز)

8 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • ❤ واقعا مربضی مزخرفد هی هست امیدوارم هیچ ادم بی حوصله این بیماری رو نگیره

    پاسخ
  • سلام دوستان. تجربه من از این بیماری چون بچه خودم گرفته این هست:
    ۱_ سه قاشق غذاخوری سدر را با سه گرم کافور که از قبل توی یه کم اب با قاشق خمیر کردید را باهم با آب مخلوط کنید تا به صورت دوغ مانند آبکی بشه توصیه میکنم در یه تشت بریزید و دو ساعت رها کنید تا عمل بیاد. بعد تا مچ پا فقط و فقط تا مچ پا را به مدت پانزده دقیقه در اون تشت قرار بدید و از مالیدن این محلول به سایر نقاط خودداری کنید.با این کار از تمام گرمی بدن که این بیماری دچارتون. کرده خلاص میشید. این کار را نهایتا سه روز انحام بدید خیلی کمک میکنه.

    ۲_ سدر را با جوشانده گل ختمی که صاف کرده اید بصورت خمیری در بیارید و به بدنتان روی زخمها بمالید و بیست دقیقه بعد بشورید. از مالش سدر به موی سر خودداری کنید چون باعث سفیدی موی سر میشه.

    ۳_ عرق کاسنی بخورید. و از خوردن گرمی جات و ادویه و غذای شور و تند حذر کنید. ماست هم. خیلی خوردنش بهتون. کمک میکنه.

    4_ روغن گل سرخ به زخمهاتون بمالید تا هم زود خوب بشه و هم جای زخمها روی بدنتان باقی نماند.

    5 _ پماد و یا لوسین کالامین هم روی زخمها بمالید خیلی خوب هست.

    در پایان برای سلامتی خودتان و شادی روح امواتمان صلوات بفرستید امیدوارم خداوند تمام بیمارها را شفا عنایت بفرماید.
    التماس دعا دارم

    پاسخ
  • واقعاً ممنونم من این راهرو انجام دادم و خوب شدم ممنونم از کادر درمان

    پاسخ
  • محمود نوروزی
    2023/04/29 11:24

    ما نفهمیدیم توت فرنگی خوبه یا بد تو جواباتون هم خوبه هم بد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست