1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. روش های داشتن ظاهر زیبا در سالمندی
ظاهر زیبا در سالمندی

روش های داشتن ظاهر زیبا در سالمندی

آیا می دانید روش های داشتن ظاهر زیبا در سالمندی شامل چه مواردی می شود؟ داشتن ظاهر زیبا در سالمندان تاثیر بسزایی در سلامت روان و زندگی آنها خواهد داشت.

همانطور که مستحضر هستید پیری یک روند طبیعی است که افراد در پی آن دچار تغییرات فیزیکی خاصی می شوند، که امکان دارد بر زیبایی ظاهری نیز تاثیر بگذارد، تمام افراد به زیبایی تمایل دارند و همیشه به دنبال به کارگیری  روش‌های حفظ زیبایی ظاهری هستند.

که سالمندان نیز از این امر مستثنی نیستند، افرادی که وظیفه نگهداری از سالمند را برعهده می‌گیرند، موظف هستند از روش های تاثیر گذار برای زیبایی ظاهری سالمند استفاده کنند، تا سالمند حس اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری داشته باشد.

پرستار سالمند می تواند بهترین راهکارها را انجام دهد. تا انتهای مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

چگونه به ظاهر زیبا در سالمندی برسیم؟

تمایل به زیبایی یک امر طبیعی است که در تمام افراد وجود دارد، به همین دلیل زیبایی ظاهری سالمندان از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه مطلب سعی کرده ایم چند روش ساده برای داشتن ظاهر زیبا در دوران سالمندی را برایتان بیان کنیم:

استفاده از کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب برای داشتن ظاهری زیبا در سامندان
همانطور که مستحضر هستید؛ نور خورشید منبع ویتامین دی مورد نیاز بدن است، اما مقادیر زیادی از اشعه های مضر فرابنفش دارد، که باعث به وجود آمدن سرطان پوست میشود.

طی تحقیقات انجام شده توسط متخصصان به اثبات رسیده است که ۹۰ درصد لکه های تیره، افتادگی پوست و چین و چروک به دلیل قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید به وجود می آید.

به همین علت به سالمندان توصیه می شود در روزهای آفتابی که قصد خروج از خانه را دارند عینک آفتابی، کلاه و ضد آفتاب را جهت حفظ پوست خود به کار ببرند.

در اکثر مواقع سالمندان به پوست دست های خود اهمیت نمی دهند، که همین امر منجر به بروز علائم پیری در پوست دست آنها می گردد. پس باید به پوست دستان خود نیز اهمیت بدهند و از دستکش و کرم ضد آفتاب برای حفاظت آن استفاده کنند.

ورزش منظم برای داشتن ظاهر زیبا در سالمندی

ورزش فواید متنوعی دارد که یکی از آنان تقویت ترشح هورمون شادی به نام اندروفین می باشد، این هورمون حس شادی را افزایش داده و سطح انرژی بدن را بالا میبرد، اما همان طور که می دانید یکی از روش های موثر برای عضله سازی ورزش کردن است.

سالمندان با افزایش سن حجم عضلانی زیادی را از دست خواهند داد، بنابراین با انجام ورزش های مقاومتی می توانند عضلات حجیم و قدرتمندی را داشته باشند.

لازم به ذکر است که حتما نباید برای انجام ورزش به باشگاه مراجعه کنند، بلکه پرستار می تواند با یک برنامه صحیح سالمند را به پیاده‌روی ساده، بازی با نوه ها، شرکت در جلسات یوگا و استفاده از پله آسانسور تشویق کند.

زیرا انجام اینگونه فعالیت‌ها ضربان قلب فرد را افزایش داده و در نهایت فرد احساس سلامتی و جوانی به دست می آورد.

در واقع فعالیت های ورزشی تاثیر زیادی روی پوست دارند زیرا جریان خون در اطراف سلول های پوست افزایش یافته و مواد زائد از اطراف سلول ها از بین میروند که موجب طراوت و شادابی پوست می گردد.

استفاده از رژیم غذایی سالم و مغذی در سالمندی

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در سلامتی سالمند و حفظ ظاهر زیبای آن ها، نوع رژیم غذایی است. بنابراین باید سالمندان توجه ویژه‌ای به رژیم غذایی خود داشته باشند.

که برای این کار میتوانند پرستار در منزل را استخدام کنند، پرستار موظف است، بهترین رژیم غذایی که شامل پروتئین بدون چربی، سبزیجات، غلات کامل، میوه و قند کم است، را برای سالمند تهیه کند.

در صورت استفاده سالمند از غذاهای سرشار از چربی احساس بی حالی تشدید شده و روند پیری تسریع می‌یابد، در حالی که سبزیجات و میوه ها آنتی اکسیدان های بالایی دارند و علائم پیری را معکوس می کنند.

به طور معمول متخصصان تغذیه مصرف چربی‌های سالم که از طریق ماهی قزل آلا، گردو و ماهی تن دریافت می‌شود، را به سالمندان توصیه می‌کنند، که این مواد غذایی از پوست سالمند نیز محافظت می کند.

ترک سیگار

همان طور که می‌دانید سیگار کشیدن موجب تسهیل روند پیری میشود، سیگار حاوی مواد شیمیایی است که موجب آسیب رسیدن به کلاژن  پوست می‌شود، بنابراین سالمندان جهت حفظ زیبایی ظاهر خود باید سیگار کشیدن را ترک کنند.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست