1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. روش های درمان نیش زنبور در خانه
روش های درمان نیش زنبور

روش های درمان نیش زنبور در خانه

روش های درمان نیش زنبور در خانه

روش های درمان نیش زنبور در خانه چگونه است؟ آیا پرستار در منزل میتواند از روش های درمان نیش زنبور در خانه برای اشخاص استفاده کند؟ همان طور که میدانید پرستار در منزل که برای مراقبت از کودک، سالمند و یا بیمار استخدام می شود در کنار وظایفی که برای مراقبت از اشخاص به عهده دارد، معمولا امور دیگری را نیز انجام می دهد که این مساله در حین توافق پرستار و خانواده ها تنظیم و تعیین می شود.

در زندگی روزمره مشکلات زیادی ممکن است که پدیدار شوند. به عنوان مثال: نیش زدن زنبور یک مشکل است که شاید تا کنون به بروز آن فکر نکرده باشید و یا از این مساله اگاه نباشید که در صورت بروز این اتفاق چه راهکارهایی برای درمان وجود دارد. به همین دلیل در موسسه پرستاری آراد قصد داریم که در رابطه با روش های درمان نیش زنبور در خانه که پرستار در منزل باید از آن آگاه باشد، مطالبی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

روشهای درمان نیش زنبور در خانه

روش های درمان نیش زنبور در خانه که پرستار در منزل باید از آن مطلع باشد

برای درمان نیش زنبور از روش های مختلف خانگی میتوان استفاده کرد و همچنین می توان از دارو و یا پماد تجویز شده توسط پزشک استفاده نمود. مهم ترین روش های درمان نیش زنبور در خانه که پرستار در منزل باید از آنها آگاه باشد از قبیل زیر هستند:

استفاده از یخ:

استفاده از یخ و قرار دادن آن بر روی محل نیش زدگی زنبور باعث می شود که رگ های موجود در آن قسمت منقبض شوند و زهر موجود در نیش زنبور که وارد بدن شده است در آن قسمت ایزوله گردد.

در صورت استفاده از یخ به کمک پرستار باید اجازه دهید که کمپرس یخ به مدت ده دقیقه بر روی محل نیش باقی بماند.

خمیر دندان:

خمیر دندان یک راه حل موثر خانگی برای درمان نیش زنبور است که میتوانید آن را بر روی محل نیش بزنید و صبر کنید تا سوزش محل نیش زدگی بیفتد.

استفاده از آلوئه ورا:

پرستار در منزل برای درمان سوزش و تورم نیش زدگی زنبور می تواند از آلوئه ورا نیز استفاده کند زیرا عصاره آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی دارد و با قرار دادن ژل موجود در برگ آلوئه ورا بر روی محل نیش میتوانید از بروز عفونت در آن بخش و یا ایجاد تورم جلوگیری کنید.

استفاده از آلوئه ورا برای درمان نیش زنبور

جوش شیرین:

جوش شیرین که معمولا در خانه همه افراد پیدا می شود از جمله روش هایی است که برای درمان نیش زنبور (Bee sting) میتوان از آن استفاده کرد. به این منظور باید پرستار در منزل جوش شیرین را در آب حل کند تا یک خمیر به دست آید و خمیر حاصل را بر روی محل نیش به مدت ده دقیقه بگذارد.

سرکه:

سرکه از دیگر مواد طبیعی است که خاصیت ضد التهابی دارد و به کاهش تورم نیش زدگی کمک می کند. اسید موجود در سرکه باعث خنثی شدن زهر می شود و خارش و سوزش نیش زنبور را می اندازد. به همین دلیل اگر با نیش زدگی زنبور مواجه شدید، بهتر است که از پرستار خود بخواهید که از سرکه استفاده کند.

عسل:

عسل تهیه شده توسط زنبورها را میتوان یکی از بهترین پادزهرها برای نیش زنبور در نظر گرفت. زیرا عسل باعث خنثی شدن سم می شود و التهاب نیش زنبور را از بین می برد. به همین دلیل یک پرستار استخدام شده در منزل در صورت نیاز باید عسل را در محل نیش زدگی شخص مورد نظر قرار دهد و پس از نیم ساعت آن را با آب بشوید.

پیاز:

استفاده از پیاز باعث می شود که تورم و درد نیش زنبور از بین برود و می تواند به این منظور مفید واقع شود. برای به کار بردن پیاز باید آب پیاز را بر روی محل نیش قرار داد و پس از 15 دقیقه آن را شست و شو داد.

کلام پایانی

روش های درمان نیش زنبور در خانه را برای شما عزیزان تحت بررسی قرار دادیم و به وظایف پرستار در منزل اشاره کردیم. در صورتی که قصد دارید برای مراقبت از کودک، سالمند و یا بیمار، پرستار استخدام کنید، بهتر است که یک پرستار متخصص استخدام کنید که ازاین راهکارها اگاه باشد. در موسسه پرستاری آراد میتوانید از خدمات این پرستاران متخصص بهره مند شوید.

پیشنهاد مطالعه : روش پیشگیری و درمان گزش پشه در کودکان

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست