1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. روش های درمان استفراغ کودکان
درمان استفراغ کودکان

روش های درمان استفراغ کودکان

روش های درمان استفراغ کودکان

با توجه به اینکه ابتلا به بیماری اسهال و یا استفراغ در کودکان Vomiting of children بسیار شایع است، کسب اطلاع از روش های درمان استفراغ کودکان برای والدین بسیار مهم و پر اهمیت است که در موسسه پرستاری آراد می خواهیم روش های درمان آن را مورد بررسی قرار دهیم تا والدین از این روش ها آگاه باشند.

استفراغ در کودکان از جمله بیماری هایی است که دلایل مختلفی دارد و برای اینکه بتوان این بیماری را در کودکان درمان کرد و به کنترل درآورد، باید در ابتدا علت ابتلا به آن تشخیص داده شود.

علل استفراغ و روش های درمان استفراغ کودکان

استفراغ در کودکان در مقایسه با بزرگسالان علل متفاوت تری دارد که این علت ها عبارتند از:

پرخوری:

یکی از دلایل شایع ابتلا به استفراغ در کودکان پر خوری کردن انها است. زیرا برخی از کودکان بسیار خوش خوراک هستند و به مواد غذایی مختلف علاقه دارند و از آنجایی که همانند بزرگسالان خود را کنترل نمی کنند، در بسیاری از مواقع به دلیل پر خوری به استفراغ مبتلا می شوند.

در چنین شرایطی پرستار کودک در منزل و یا والدین او باید می توانند از چای نبات و یا عرق نعنا استفاده کنند تا وضعیت کودک بهبود یابد.

مصرف مواد غذایی آلوده:

مصرف کردن مواد غذایی آلوده نیز از جمله مشکلاتی است که بسیاری از کودکان با آن مواجه می شوند. به عنوان مثال: زمانی که والدین از مراقبت کودک غافل می شوند و کودک میوه نشسته و الوده مصرف می کند و یا مواد غذایی را از روی زمین بر می دارد و می خورد به این بیماری مبتلا می شود.

برای درمان استفراغ کودکان در چنین شرایطی لازم است تا به پزشک مراجعه کرد و بر اساس تجویز دارو های پزشک به درمان کودک پرداخت. البته لازم به ذکر است که در این شرایط معمولا آلودگی ایجاد شده در بدن کودک با استفراغ از بدن او خارج می شود و بهبودی خود به خود حاصل می گردد.

علل استفراغ و روش های درمان استفراغ کودکان

ابتلا به عفونت های گوارشی و یا باکتریایی:

چنانچه کودک مواد غذایی آلوده مصرف کند و با استفراغ این آلودگی ها از بدن او تخلیه نشوند، این امکان وجود دارد که کودک به عفونت های گوارشی و یا باکتریایی مبتلا شود که ابتلا به این بیماری ها عامل استفراغ بسیار زیاد در کودکان است و فقط با داروهای پزشک، تجویز سرم پزشکی و پرهیز غذایی این بیماری ها درمان می گردند. بنابراین در چنین شرایطی پرستار در منزل نمی تواند کاری را برای کودک شما انجام دهد.

انجام حرکت های پیچیده و زیاد در کودکان:

اکثر کودکان دائما در حال شیطنت و بالا و پایین پریدن هستند که با انجام این امور در بسیاری از مواقع، خصوصا زمانی که مدت کمی از مصرف مواد غذایی گذشته باشد، استفراغ در کودک پدید می آید.

بروز استفراغ در چنین شرایطی خطرناک نیست و پس از مدتی بهبودی ایجاد می شود و در این مواقع بهتر است که پرستار کودک برای درمان و بهبود بخشیدن به شرایط، کودک را به استراحت دعوت کند.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با راه های تقویت استخوان بندی کودکان

مصرف شربت برای درمان بیماری های مختلف:

بسیاری از والدین زمانی که از داروها و شربت های بسیار تلخ برای درمان بیماری های مختلف در کودکان استفاده می کنند، مصرف این دارو ها و طعم بسیار تلخ آنها باعث می شود که کودک استفراغ کند و تمامی دارو را بالا بیاورد.

از این رو مصرف دارو های این چنینی را نیز می توان عامل استفراغ کودکان در نظر گرفت که از روش های درمان استفراغ کودکان در چنین شرایطی این است که شربت تلخ مد نظر را به همراه یک سرنگ انتهای حلق کودک به آرامی و با احتیاط بریزید تا کودک مزه آن را احساس نکند و دچار این مشکل نشود.

ابتلا به انسداد روده:

متاسفانه انسداد روده امروزه در بسیاری از کودکان دیده می شود که این بیماری تنها در صورتی قابل درمان است که کودک تحت جراحی قرار بگیرد. کودکانی که انسداد روده داشته باشند از انجایی که قادر به دفع مواد غذایی نیستند، دائما با استفراغ مواجه می شوند تا زمانی که تحت جراحی قرار بگیرند و مشکل انسداد روده در آنها برطرف شود.

با این وجود در چنین شرایطی نیز پرستار کودک در منزل قادر به انجام کاری نخواهد بود.

بخش پایانی

روش های درمان استفراغ کودکان در منزل را مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه با این بیماری در کودکان مواجه شدید و از عهده درمان آن بر نیامدید، به پزشک مراجعه کنید تا کودک هر چه زودتر بهبودی خود را به دست آورد.

چنانچه برای مراقبت از کودک خود نیز پرستار کودک در منزل از مجموعه پرستاری آراد استخدام کرده باشید، پرستاران خود بر روی این مسائل به میزان کافی واقف هستند.

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست