1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. راه های تقویت استخوان بندی کودکان
تقویت استخوان بندی کودکان

راه های تقویت استخوان بندی کودکان

راه های تقویت استخوان بندی کودکان

راه های تقویت استخوان بندی کودکان چیست؟ آیا پرستار کودک در منزل باید از راه های تقویت استخوان بندی کودک مطلع باشد؟ در موسسه پرستاری آراد ما را همراهی کنید تا شما را از این مسائل مطلع سازیم. پرستارانی که برای مراقبت از کودک در منزل استخدام می شوند، هر چه قدر که مهارت های بیشتری داشته باشند و به میزان بیشتری بر روی مسائل مختلف تسلط داشته باشند، به شکل بهتری قادر به ارائه خدمات پرستاری خواهند بود.

کودکان در سنینی قرار دارند که در مرحله رشد استخوان ها هستند و باید استخوان بندی بدن انها تقویت شود تا استخوان ها قوای مورد نیاز را پیدا کنند و به خوبی رشد نمایند. از این رو چنانچه یک پرستار کودک در منزل به راه های تقویت استخوان بندی کودکان واقف باشد، به خوبی میتواند در این خصوص به کودک کمک کند.

تقویت استخوان بندی کودکان1

راه های تقویت استخوان بندی کودکان که پرستار کودک باید از آن مطلع باشد

از مهم ترین راهکارهایی که برای تقویت استخوان بندی بدن کودکان (Children’s skeleton) موثر هستند و در این خصوص مفید واقع می شوند و پرستار کودک در منزل می تواند انها را برای کودک انجام دهد، باید به مواردی از قبیل زیر اشاره داشت:

استفاده از حمام آفتاب برای کودک:

همان طور که می دانید آفتاب حاوی ویتامین دی است که بخش مهمی از ویتامین دی بدن کودک را تامین می کند. به همین دلیل پرستار کودک در منزل باید ترتیبی قرار دهد تا کودک مدت زمان مشخصی در طول روز در آفتاب قرار داشته باشد و به این شکل بتواند ویتامین دی را که در استخوان بندی مفید است به دست آورد.

تهیه غذاهای مغذی و پر کلسیم:

کلسیم موجود در مواد غذایی گیاهی در استخوان بندی کودکان بسیار موثر هستند و قوای بدنی انها را تقویت می کند. به این منظور لازم است تا در صورتی که پرستار کودک وظایف تهیه غذای کودک را نیز به عهده دارد، از غذاهای گیاهی مغذی و حاوی کلسیم در رژیم غذایی او استفاده کند تا کسیم مورد نیاز تامین شود.

قرار دادن مرکبات در وعده های خوراکی کودک و یا آب پرتقال:

ویتامین سی موجود در مرکبات برای جذب کلسیم در بدن کودکان بسیار مفید هستند و پرستار سالمند باید کودکان را به مصرف مرکبات تشویق کند. همچنین اگر کودکی از مصرف مرکبات فرار می کند می توان برای او از آب پرتقال استفاده کرد تا در شکل گیری و تحکیم استخوان بندی او موثر واقع شد.

کمک کردن به کودک برای ورزش:

ورزش دادن کودک در تقویت استخوان بندی بدن او بسیار موثر است و باعث می شود که استخوان ها به خوبی قوام پیدا کنند و رشد بیشتری داشته باشند. به همین دلیل در این خصوص توصیه می شود که کودکان را به خوبی ورزش داد و پرستار کودک باید در برنامه ریزی روزانه ورزش را نیز قرار دهد.

لازم به ذکر است که ورزش های به کار گرفته شده باید اصولی باشند و باعث ایجاد فشار بیش از حد در کودک نگردند. به این منظور نرمش های سبک نیز موثر واقع می شود و باید به سن کودک در خصوص ورزش دادن او توجه داشت.

تشویق کودک به مصرف آجیل و مغذهای خوراکی:

آجیل و مغذهای خوراکی حاوی مواد بسیار مفیدی هستند که برای رشد کودکان مفید واقع می شوند و بهتر است که در برنامه غذایی آنها این خوراکی ها قرار داده شود تا علاوه بر تقویت استخوان بندی کودکان، به بخش های دیگر بدن آنها نیز کمک شود.

سخن پایانی

راه های تقویت استخوان بندی کودکان را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دادیم و توصیه می کنیم که اگر برای مراقبت از کودک خود به استخدام پرستار در منزل می پردازید، از پرستار بخواهید که این مسائل را برای کودک انجام دهد تا به رشد و تقویت بدن کودک کمک شود.

برای استخدام پرستار کودک در منزل می توانید از موسسه پرستاری آراد به این منظور اقدام کنید و مراقبت از کودکان خود را به دست همکاران ما در این موسسه بپردازید. لازم به ذکر است که در موسسه آراد میتوانید برای مراقبت از نوزاد، کودک دو قلو، سه قلو و یا حتی چند قلو نیز پرستار استخدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تماس های درج شده در سایت تماس بگیرید تا همکاران ما راهنمایی های بیشتری در اختیار شما قرار دهند.

 

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست