1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. مراقبت های لازم در قند خون بالا
مراقبت های لازم در قند خون بالا

مراقبت های لازم در قند خون بالا

مراقبت های لازم در قند خون بالا

مسلماً تا به‌ حال در رابطه با بیماری هیپرگلیسمی یا قند خون که تأثیرات بسیار بدی بر روی بدن افراد داشته، شنیده‌اید. وجود این معظل افراد دیابتی را تشکیل داده که باعث می‌شود شیوه فعالیت‌های بدنی، نوع غذا و در حالت کلی نحوه زندگی این افراد با اشخاص عادی متمایز شود‌. این بیماری به‌شدت حساس بوده پس افرادی که گرفتار این معضل هستند، باید از مراقبت ‌های لازم در قند خون بالا بهره‌مند شوند تا بتوانند با کنترل این بیماری به روال زندگی برگشته و و اجازه ندهند این بیماری بر آن‌ها غالب شود. پرستار بیمار نیز می تواند در این زمینه کمک زیادی به شما کند.

درصورتی‌که این بیماری درمان نشود یا تحت کنترل قرار نگیرد، آسیب شدیدی به چشم، کلیه، اعصاب و مغز فرد مبتلا وارد شده و حتی امکان دارد فرد به کما برود. پس نگهداری از سالمند که به این عارضه مبتلا است بسیار مهم بوده و باید زیر نظر مؤسسات مراقبتی و پزشکی انجام شود. حالا شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا قند خون را می‌توان کنترل کرد؟

باید بگوییم بله، پزشکان با روش‌های متعدد از جمله تجویز داروهای کاهنده‌ی گلوکز یعنی انسولین، تعیین رژیم غذایی و انجام دادن فعالیت‌های بدنی سبک از پیشرفت و غالب شدن این بیماری جلوگیری کرده و اجازه نابودی شخص به واسطه این بیماری را نمی دهند. پزشکان زیادی در این زمینه فعالیت دارند اما شما باید از ماهر و مجرب بودن پزشک اطمینان حاصل کنید و درمان قند خون را به متخصصان مجرب بسپارید. برای درک بهتر موضوعات فوق و آشنایی با مراقبت‌ های لازم در قند خون بالا ما در این مقاله توضیحات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. در صورت درخواست اعزام پرستار می‌توانید به مؤسسه پرستاری آراد مراجعه فرمایید.

اهمیت مراقبت های لازم در قند خون بالا1

علائم قند خون بالا که باید مورد توجه قرار گیرد!

درحال‌حاضر به دلیل مشکلات تغذیه‌ای و تنش‌هایی که بنا به دلایل مختلف بر افراد اعمال می‌شود، بیماری قند خون در میان مردم در رده سنی جوان، میان‌سال و سالمند به وضوح قابل مشاهده است. این بیماری سیستم ایمنی بدن را به‌شدت تحت تاثیر قرار داده و اگر کنترل و درمان نشود به قیمت جان افراد تمام شده و عواقب جبران‌ناپذیری را به بار می‌آورد. پس در سریع ترین زمان ممکن باید مراقبت های لازم در قند خون بالا لحاظ شود.

تشخیص این بیماری با انجام آزمایشات لازم صورت می‌گیرد. اما برخی افراد نیز بدون این‌که اطلاع داشته باشند به این بیماری مبتلا شده و علائمی در آن‌ها نمایان می‌شود. البته قند خون بالا علامتی نداشته و نشانه‌های آن به تدریجی در طی چند روز یا چند هفته بروز می‌کند. اما در حالت کلی نشانه‌های این بیماری تکرر ادرار، تاری دید، خستگی و سردرد و تشنگی بیش‌ازحد است.

در صورتی‌ که میزان قند خون به‌شدت بالا رود علائم دیگری نیز به وجود می‌آید که این علائم از قبیل تهوع و استفراغ تنگی نفس گیجی درد در ناحیه شکم ضعف بوی نفس میوه‌ای و، خشکی دهان به وجود آمدن اسیدهای سمی یا کتون در خون و ادرار برمی‌گردد. کسی که به‌عنوان پرستار بیمار انتخاب شده باید سریعاً علائم فوق را به متخصص گزارش داده و این مسئله را پیگیری کند.

پیشنهاد مطالعه : روش های مقابله با عوارض دیابت در دوران سالمندی

اهمیت مراقبت های لازم در قند خون بالا

درحال‌حاضر افراد مختلف برای پدر و مادر پیر خود به استخدام پرستار در منزل می‌پردازند.اما باید این نکته در نظر بگیرند، سالمندانی که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند باید نحوه مراقبت آب به‌ صورت کاملاً اصولی و تخصصی صورت بگیرد. پس کسی می‌تواند پرستار این افراد باشد که در این حیطه فعالیت داشته و اطلاعات کافی داشته باشید. برای آشنایی با مراقبت‌های لازم در قند خون بالا برای سالمندان یکسری نکات را برای شما در این قسمت بیان می‌کنیم‌.

• مصرف داروهای تجویز شده درست همانند دستور پزشک
• انجام حرکات ورزشی و نرمش‌های سبک از نظر پزشک برای شخص مفید بوده و تشدید نشود.
• خوردن غذاهای مناسب و پیروی از رژیم غذایی تعیین‌شده از سوی متخصص
• در نظر گرفتن نظافت و پاکیزگی

سخن پایانی

همان‌طور که ملاحظه کردید ما در این مقاله به توضیحات تکمیلی در رابطه با بیماری قند خون و مراقبت‌های لازم در قند خون بالا اشاره کردیم. مراقبت از سوی پرستار شخص مبتلا باید به بهترین نحو صورت بگیرد و در هنگام مواجهه شخص با این بیماری نگهداری سالمند یک امر کاملا ضروری است. اگر قصد دارید به استخدام پرستار سالمند بپردازید، قطعا بهترین انتخاب برای شما مؤسسه پرستار آراد است. این تیم مجرب در زمینه های مراقبتی و نگهداری از سالمندان و کودکان بهترین عملکرد را دارد.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست