1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. فعالیتهای کمکی پرستار سالمند جهت درمان آرتروز در منزل
پرستار سالمند در منزل

فعالیتهای کمکی پرستار سالمند جهت درمان آرتروز در منزل

فعالیتهای کمکی پرستار سالمند جهت درمان آرتروز در منزل : آرتروز چیست؟ آیا می خواهید از فعالیتهای کمکی پرستار سالمند جهت درمان آرتروز در منزل آگاه شوید؟ آیا درمان آرتروز در منزل امکان پذیر است؟

آرتروز یکی از بیماری های شایع در سالمندان است که بسیاری از سالمندان در جامعه ما با آن مواجه هستند و از درد ناشی از آرتروز رنج می برند. در واقع آرتروز یک بیماری مربوط به مفصل های بدن است که بر اثر بروز آن غضروف ها از بین می روند و استخوان ها بر روی هم اصطکاک پیدا می کنند.

با بروز این بیماری درد، التهاب و تورم در سالمند پدید می آید و امکان تحرک برای سالمند سخت تر می شود. متاسفانه بیماری آرتروز هیچ گونه درمان دائمی ندارد و بیمارانی که با آن مواجه هستند تنها باید با آن مدارا کنند تا شرایط برای انها سخت تر نشود. اما برخی از مراقبت های خانگی می تواند در کاهش التهابات ناشی از این بیماری موثر باشد.

پرستار سالمند

پرستار سالمند مبتلا به آرتروز:

در موسسه پرستاری آراد هموطنان عزیز می توانند برای استخدام پرستار در خصوص نگهداری از سالمند خود که به بیماری آرتروز مبتلا است، درخواست بدهند و مسئولیت انجام امور مربوط به این سالمندان را به دست همکاران ما بسپارند.

با این وجود چنانچه قصد داشته باشید که برای سالمندان عزیز خود پرستار استخدام کنید، می توانید از خدمات پرستاری به صورت شبانه روزی و یا پاره وقت بهره ببرید.

انواع فعالیتهای کمکی پرستار سالمند جهت درمان آرتروز در منزل:

فعالیتهای کمکی پرستار سالمند جهت درمان آرتروز در منزل را می توان به شرح زیر بیان کرد:

کنترل وضعیت آرتروز سالمند در منزل:

به صورت کلی در مجموعه آراد این امکان وجود دارد که پرستاران در خصوص کنترل وضعیت سالمند مبتلا به آرتروز به منزل اعزام گردند. در این خصوص چنانچه سالمند از میزان درد زیادی رنج ببرد، پرستاران برای او مسکن و یا سایر داروهای مورد نیاز را تجویز می کنند تا وضعیت سالمند بهبود پیدا کند.

با این وجود دیگر نیازی نیست که سالمند را با حال وخیم به بیمارستان و یا کلینیک منتقل کرد بلکه می توان به راحتی در منزل خدمات مورد نیاز برای او را دریافت کرد.

ماساژ سالمند مبتلا به آرتروز:

ماساژ دادن ماهیچه ها و مفصل های بیماری که به آرتروز مبتلا است می تواند باعث کاهش التهابات ناشی از این بیماری در بیمار شود. به همین دلیل پرستار سالمند می تواند با انجام این کار به بهبودی سالمند شما در منزل کمک کند.

بهتر است که در این زمینه از خدمات پرستارانی بهره ببرید که به ماساژ درمانی مسلط باشند و تکنیک های مربوط به ماساژ را بدانند.

گرم و سرد کردن محل آرتروز:

گرم و سرد کردن محل آرتروز سالمندان از راهکارهای دیگری است که پرستار سالمند می تواند برای او انجام دهد. با گرم کردن و سرد کردن مداوم محل آرتروز میزان درد کاهش پیدا می کند و محل آرتروز بی حس می شود. پرستاران برای انجام این کار می توانند از کمپرس یخ و کمپرس آب گرم استفاده کنند.

کمپرس آب سرد باعث می شود که گردش خون کاهش پیدا کند و رگ های خونی منقبض شوند و از طرف دیگر کمپرس آب گرم نیز جریان خود را افزایش میدهد و درد مفاصل را آرام می کند.

آب درمانی محل آرتروز:

آب درمانی یکی از بهترین راهکارهایی است که برای بیماران مبتلا به آرتروز توصیه می شود. زیرا آب باعث کاهش وزن بدن می شود و فشاری که بر روی استخوان ها وارد می گردد را کاهش میدهد.

به همین دلیل می توان گفت که یکی از فعالیتهای کمکی پرستار سالمند جهت درمان آرتروز در منزل کمک به سالمند در خصوص آب درمانی است.

به عنوان مثال: پرستار می تواند به سالمند کمک کند که او در استخر راه برود و یا با استفاده از وان حمام او را در آب درمانی یاری کند.

کلام پایانی:

فعالیتهای کمکی پرستار سالمند جهت درمان آرتروز در منزل را برای شما عزیزان تحت بررسی قرار دادیم. در صورتی که نیاز به استخدام پرستار در این زمینه دارید، می توانید با موسسه پرستاری آراد در تهران تماس بگیرید و درخواست استخدام پرستار خود را صادر کنید.

به یاد داشته باشید که موسسه آراد یکی از بهترین موسسه های پرستاری در زمینه مراقبت از سالمند، کودک و بیمار در منزل است و ارائه دهنده خدمات به صورت 24 ساعته می باشد.

پیشنهاد مطالعه : علائم اولیه آرتروز

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست