1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. جلوگیری از زانو درد در سالمندان با کمک پرستار سالمند
زانو درد در سالمندان

جلوگیری از زانو درد در سالمندان با کمک پرستار سالمند

جلوگیری از زانو درد در سالمندان با کمک پرستار سالمند

آیا جلوگیری از زانو درد در سالمندان توسط پرستار سالمند امکان پذیر است؟ پرستار سالمند چه وظایفی را به عهده دارد؟ پرستار سالمند چگونه می تواند به سالمند مبتلا به زانو درد کمک کند؟ اگر از افرادی هستید که دریافت پاسخ این پرسش ها برای شما حائز اهمیت است، با ما در پرستاری آراد تا پایان این مطلب همراه باشید.
همان طور که می دانید بسیاری از سالمندان با افزایش سن و ابتلا به بیماری هایی نظیر: آرتروز و یا پوکی استخوان دچار زانو درد می شوند و با مشکلات حرکتی مواجه می گردند. زیرا زانو درد در سالمندان قدرت حرکتی آنها را می گیرد و با این وجود این عزیزان به دلیل زانو درد در انجام امور روزمره خود با مشکل مواجه می شوند.

زانو درد در سالمندان با کمک پرستار سالمند

پرستار سالمند چه کسی است؟

پرستار سالمند در واقع به پرستاری گفته می شود که برای مراقبت از سالمند در منزل او استخدام می شود و مراقبت از سالمند را انجام می دهد که امروزه شرکت های پرستاری بسیار زیادی وجود دارند که می توان درخواست پرستاری را به آنها صادر کرد تا از سوی شرکت مورد نظر پرستار سالمند به منزل اعزام شود.
اما در زمینه زانو درد در سالمندان باید از شرکت های معتبر نظیر: شرکت خدمات پرستاری آراد کمک گرفت تا از اعتبار کافی و مجوز برخوردار باشد و از بروز هر گونه مشکل برای شما و عزیز سالمندتان جلوگیری به عمل آید. چگونگی مدیریت درد در سالمندان و روشهای مناسب برای کاهش درد.

روش های جلوگیری از زانو درد در سالمندان با کمک پرستار سالمند

زمانی که برای زانو درد در سالمندان از پرستار کمک گرفته شود و پرستار در خانه به مراقبت از سالمند بپردازد، می توان با طرق مختلفی به شرح زیر به سالمند در جلوگیری از زانو درد او کمک کرد که برخی از این طرق از قبیل زیر هستند:

ورزش دادن سالمند توسط پرستار:

پرستارانی که برای سالمندان استخدام می شوند از علم پرستاری به میزان کافی برخوردار هستند و میدانند که با زانو درد در سالمندان چگونه باید برخورد کنند. این پرستاران به سالمند مورد نظر حرکات ورزشی مناسب را ارائه می دهند تا زانو درد انها تسکین پیدا کند.
در این خصوص لازم به ذکر است که هر ورزشی برای سالمند زانو درد مناسب نیست و باید ورزش هایی برای او به کار برده شوند که به بخش های بدن سالمند و یا زانوهای او آسیب وارد نکنند.

استفاده از داروهای مناسب برای سالمند:

زمانی که سالمند مبتلا به زانو درد از درد زیادی در زانوهای خود رنج ببرد، پرستار می تواند داروهای مناسب برای او را تجویز کند تا درد زانو تسکین یابد. علاوه بر آن این امکان نیز وجود دارد که با مصرف داروهای تقویتی تجویز شده توسط پرستار به میزان کمی از التهابات زانو در سالمند کاسته شود.

کمک به سالمند در انجام امور روزمره او:

زمانی که سالمندان بر اثر پوکی استخوان و یا آرتروز از زانو درد رنج می برند، معمولا امکان درمان مشکل خود را ندارند و باید تا پایان عمر با بیماری خود دست و پنجه نرم کنند. از این رو چنین سالمندانی به دریافت کمک برای انجام امور روزمره خود نیاز دارند که استخدام پرستار برای آنها میتواند یکی از بهترین گزینه ها در این خصوص باشد و انجام شدن امور روزمره سالمند توسط پرستار، فشار کمتری بر زانوهای شخص وارد می گردد و از این مشکل تا حد زیادی جلوگیری می شود.

تهیه غذاهای مناسب و مقوی برای سالمند:

سالمندان باید از مواد غذایی مقوی استفاده کنند تا قوای بدنی خود را از دست ندهند و در مقابل بیماری ها مقاوم تر باشند. به همین دلیل اگر پرستار سالمندی برای شخص مورد نظر خود استخدام کنید که امور او را انجام دهد و برای او غذای مقوی تهیه کند، به میزان زیادی می توانید از زانو درد و بروز سایر بیماری ها در شخص سالمند جلوگیری به عمل آورید.

ماساژ درمانی سالمند:

استفاده از ویکس به همراه ماساژ زانو نیز تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از زانو درد افراد سالخورده دارد که پرستار سالمند می تواند این کار را برای سالمند انجام دهد و ویکس و یا پمادی که در این زمینه مفید است را برای سالمند تهیه کند و او را ماساژ دهد.

بخش پایانی:

در پرستاری آراد به بررسی جلوگیری از زانو درد در سالمندان به کمک پرستار سالمند پرداختیم تا اگر قصد دارید که برای سالمند مد نظر خود پرستار استخدام کنید، از شرایط و مزایای همکاری با یک پرستار متخصص اگاه باشید.

پیشنهاد مطالعه : اهمیت فیزیوتراپی پس از جراحی زانو و تکنیک هایی که مراقب و پرستار بیمار باید بداند

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست