1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. بررسی مهارت های ارتباطی پرستاران با مادران و کودکان
مهارت های ارتباطی پرستاران

بررسی مهارت های ارتباطی پرستاران با مادران و کودکان

بررسی مهارت های ارتباطی پرستاران با مادران و کودکان

در موسسه پرستاری آراد قصد داریم که به بررسی مهارت های ارتباطی پرستاران با مادران و کودکان بپردازیم. در رابطه با مهارت های ارتباطی پرستاران با مادران و کودکان چه می دانید؟ آیا می خواهید از این مهارت ها و علت اهمیت آنها مطلع شوید؟ پس با ما همراه باشید. امروزه بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند که نگهداری و مراقبت از کودکان را در منزل خود انجام دهند و این کار را به عهده پرستار در منزل بسپارند.

پرستارانی که برای مراقبت از کودکان در منزل استخدام میشوند، باید از دانش، تخصص، مهارت و آگاهی کافی در این زمینه برخوردار باشند تا بتوانند به شکل مناسب این امور را انجام دهند و به مراقبت از کودک بپردازند. به همین دلیل مهارت های ارتباطی پرستاران با مادران و کودکان مساله مهمی است که باید به آن پرداخت و آن را تحت بررسی قرار داد.

مهارت های ارتباطی پرستاران1

مهارت های ارتباطی پرستاران با مادران و کودکان:

پرستارانی که برای مراقبت از کودک در منزل استخدام می شوند باید در امور مورد نظر در این زمینه از مهارت کافی برخوردار باشند که این امور از قبیل زیر هستند:

توانایی شناخت مشکلات کودک در هر رده سنی:

پرستاری که امور مربوط به مراقبت از کودک را در هر رده سنی انجام می دهد، باید بتواند که مشکلات کودک را شناسایی کند و آنها را برطرف نماید. به عنوان مثال: زمانی که کودک شروع به گریه کردن می کند، پرستار باید بتواند این مسائل را برای کودک برطرف کند و علت گریه کردن او را بفهمد.

مهارت های ارتباطی پرستاران با کودک از اهمیت زیادی برخوردار است و باید پرستار باید با علم روان شناسی کودک آشنا باشد تا بتواند به خوبی با کودک در شرایط مختلف ارتباط برقرار کند. آشنایی با هشت مهارت ضروری پرستار کودک که لازم است بدانید.

توانایی نزدیک شدن به کودک از نظر روحی و عاطفی:

برای یک پرستار کودک در منزل بسیار الزامی و واجب است که توانایی نزدیک شدن به کودک را داشته باشد و بتواند از نظر روحی و عاطفی توجه کودک را به خود جلب کند تا در صورت غیاب والدین بتواند به خوبی نیازهای کودک را برآورده سازد.

در واقع مهارت ارتباطی با کودک از نظر عاطفی و روحی مهم ترین مهارت ارتباطی با کودک برای یک پرستار در نظر گرفته می شود که با ایجاد این رابطه بین کودک و پرستار بسیاری  از مشکلات برطرف می شوند.

توانایی جلب اعتماد مادر و کودک:

پرستار کودک در منزل باید با راهکارهای جلب اعتماد مادر کودک و خود کودک مطلع باشد و بتواند به خوبی اعتماد آنها را جلب کند. با جلب اعتماد مادر این امکان فراهم می شود که مادر با خیال آسوده کودک دلبند خود را نزد پرستار رها کند و به انجام امور روزمره خود رسیدگی نماید.

علاوه بر آن کودک نیز باید در نزد پرستار احساس امنیت داشته باشد و با آرامش اوقات خود را در کنار پرستار سپری کند. با این وجود اگر پرستار رفتاری انجام دهد که اعتماد کودک جلب نشود، ضربه های روحی زیادی در کودک ایجاد می شود و استرس و ترس در او نقش می بندد.

توانایی تربیت کودک با استفاده از ترفند های مختلف:

یکی دیگر از مهارت های ارتباطی(Communication skills) مهم در این زمینه، استفاده از ترفند های مختلف روان شناسی برای تربیت صحیح کودک و جلوگیری از بروز مشکلات اخلاقی در او است که انجام این کار به عهده پرستار کودک خواهد بود.

پرستار کودک باید با اطلاع از علم روان شناسی از این مساله آگاه باشد و بداند که از چه ترفند هایی برای تربیت صحیح کودک باید استفاده کند تا بدون تنبیه کردن او به شیوه صحیحی تربیت کودک پیش برود.

کلام پایانی:

در موسسه پرستاری آراد به بررسی مهارت های ارتباطی پرستاران با مادران و کودکان پرداختیم و توصیه می کنیم که اگر قصد دارید تا پرستارانی را برای مراقبت از کودک در منزل استخدام کنید، از موسسه پرستاری آراد کمک بگیرید تا پرستارانی برای امور مورد نظر به منزل شما اعزام شوند که از دانش و مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشند و بتوانند به خوبی این مسائل را برای شما پیش ببرند.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در تماس باشید تا همکاران ما در موسسه پرستاری آراد اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

 

 

 

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست