1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. چیزهایی که یک پرستار باید بداند
چیزهایی که یک پرستار باید بداند

چیزهایی که یک پرستار باید بداند

چیزهایی که یک پرستار باید بداند

شغل پرستاری Nursing در واقع مکمل شغل پزشکی است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در رشته ی پرستاری ویژگی های بسیار زیادی مورد نیاز است.این شغل به دلیل تمام وقت بودن نیازمند انرژی بالایی است. پرستاران باید قدرت بالایی درمدیریت داشته باشند تا بتوانند درتمامی موقعیت های مختلفی که روزانه با آن مواجه میشوند بهترین واکنش را داشته باشند و به بهترین شکل ممکن وظیفه پرستار در منزل را انجام دهد. در این متن قصد داریم تمامی موارد و نکاتی که یک پرستار باید بداند را باهم بررسی کنیم . همراه ما باشید.

چیزهایی که یک پرستار باید بداند1

چیزهایی که یک پرستار باید بداند چه می باشند؟

چیزهایی که یک پرستار باید بداند و آنها را برای پرستاری در منزل رعایت کند، از قبیل زیر شناخته می شوند:

  • فرد از انرژی بالایی برخوردار باشد و خوش برخورد و مهربان باشد.
  • نسبت به شغل خود تعهد داشته باشد.
  • تمرکز بالایی داشته باشد و بتواند داروهای مصرفی بیمار و سالمند و کودک و نوزاد را مدیریت کند.
  • داشتن مهارت آشپزی و رسیدگی به امور منزل.
  • نسبت به نگهداری نوزاد، کودک، سالمند و پرستار بیمار بودن علاقه داشته باشد.
  • صبر بالایی داشته باشد و نسبت به فرد دلسوزانه رفتار کند.
  • با ادب و با شخصیت رفتار کند.
  • ترجیحا سابقه کاری داشته باشد اما؛ در صورت عدم تجربه کاری نسبت به یادگیری مطالب ضروری جهت پرستاری علاقه مند باشد.
  • شخص پرستار از سلامت جسمانی و روانی برخوردار باشد.
  • سن افرادی که تمایل به استخدام دارند ترجیحا بین ۲۰ تا ۴۰ سال باشد.

چه کسانی برای شغل پرستاری مناسب هستند؟

در مبحث چیزهایی که یک پرستار باید بداند باید گفت که این شغل مثل بسیاری از شغل ها نیاز به مهارت و دانش مخصوص به خود دارد. فردی که شغل پرستاری را انتخاب می‌کند باید نسبت به کودک و سالمندان و روحیات آنها اطلاعات کافی داشته باشد. یکی از ویژگی‌های پرستار داشتن روحیه دلسوزانه است. افرادی که خودشان مادر هستند نسبت به کودکان و نوزادان مهربان تر رفتار می کنند و از درک بالایی برخوردار هستند.

مهارتهای تخصصی که یک پرستار در منزل باید بداند کدامند؟

4 مهارت مهم عبارتند از:

  1. توانایی مهارت های مربوط به تزریقات. مثل: تزریق ورید، آنتی‌بیوتیک‌ها، وصل کردن سرم و… را داشته باشد.
  2. داشتن مهارت پانسمان و بانداژ و تعویض باتن سرم
  3. کشیدن بخیه
  4. شستشوی زخم

ویژگی پرستار مناسب برای کودکان و نوزادان:

از آنجایی که امروزه اکثر مادران شاغل هستند، مراقبت از نوزاد یا کودک شان یک دغدغه اصلی را برایشان ایجاد کرده است. در این مواقع اکثریت افراد از یک پرستار برای نگهداری فرزندشان کمک می‌گیرند. چیزهایی که یک پرستار باید بداند و یک پرستار خوب برای نگهداری و مراقبت از کودک شما باید دارای ویژگی های لازم باشد مثل:

داشتن تحصیلات پرستاری که می تواند تاثیر گذاری و کیفیت رابطه بین افراد را افزایش دهد.پرستار کودک باید مهارت های لازم در حیطه کودک و نیاز هایش داشته باشد.

باید فردی قابل اعتماد باشد تا بتواند شخصی ترین کارهای کودک شمارا را انجام دهد.

پرستار کودک باید بتواند از نظر عاطفی ارتباط خوبی با کودک برقرار کند تا کودک بیتابی نکند و کمبود مادر را احساس نکند.

ویژگی پرستار مناسب برای سالمندان:

افراد سالمند مثل کودکان نیازمند مراقبت و توجه ویژه ای می باشند. در صورتی که شاغل هستید و خودتان توانایی نگهداری و رسیدگی از والدین و سالمند خود ندارید استخدام پرستار شخصی در منزل بهترین گزینه برای شما می باشد.

پرستار سالمندان باید فردی با تجربه باشد یعنی در زمینه بیماری‌های سالمندان، نحوه رسیدگی آنها و نیازهای شخصی آنها تجربه و اطلاعات کافی داشته باشد. اکثر سالمندان به بیماری‌هایی مثل فشار خون، بی اختیاری ادراری، آلزایمر، آرتروز، کمر درد و پادرد و… مبتلا هستند. در این صورت بارزترین ویژگی پرستار داشتن صبر و حوصله میباشد تا فرد سالمند راحتی و آرامش را در کنار پرستار خود تجربه کند.

ویژگی پرستار مناسب برای بیمار:

فرد بیمار نیازمند مراقبت های ویژه و بخصوصی می باشد. زیرا؛ بیمارانی که در دوره نقاهت به سر می‌برند نیازمند پرستاری دقیق تری هستند تا بتوانند خدماتی مثل:  تزریقات، تعویض باند، پانسمان، شستشوی زخم و… را به صورت  اصولی انجام دهند.

افراد بیمار توانایی لازم برای انجام وظایف و نظافت شخصی خود را ندارند. در این صورت پرستار باید جهت استحمام، رفتن به توالت و هرگونه نظافت شخصی فرد را یاری کنند. داشتن روحیه قوی و شاد به روند بهبودی سرعت قابل توجهی می بخشد. پس سعی کنید در ابتدا خودتان روحیه قوی و شادی داشته باشد و آن را به فرد بیمار انتقال دهید که این ارتباط صمیمی و دوستانه می‌تواند نتیجه کار شما را زیباتر کند.

سخن پایانی درباره چیزهایی که یک پرستار باید بداند

چیزهایی که یک پرستار باید بداند را بررسی نمودیم. فراموش نکنید که پرستاری شغل راحتی نیست. افرادی که این شغل را انتخاب می‌کنند باید علاقه بسیاری به این شغل داشته باشند. در این متن با وظایف یک پرستارو نکاتی که یک پرستار باید بداند بیشتر آشنا شدیم. اگر کودک، بیمار و سالمند در منزل دارید و تمایل به استخدام پرستار را دارید شرکت مراقبتی پرستار آراد  در منزل می تواند یک گزینه عالی برای شما باشد تا بتوانید با خیال راحت عزیزانتان را به کادر مجرب  بسپارید.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست