1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. چگونگی فیزیوتراپی مچ دست شکسته
فیزیوتراپی مچ دست شکسته

چگونگی فیزیوتراپی مچ دست شکسته

چگونگی فیزیوتراپی مچ دست شکسته

آیا با چگونگی فیزیوتراپی مچ دست شکسته Physiotherapy for a broken wrist آشنایی دارید؟  درمان مچ دست شکسته غیر از جراحی، فیزیوتراپی می باشد، که برای خوب شدن و عملکرد خوب مچ دست کاربردی می باشد. به علت وارد شدن ضربه یا زمین خوردن افراد پیچ خوردگی یا شکستگی های مچ دست به وجود می آید، که می تواند از فیزیوتراپی برای درمان و توان بخشی مچ دست بعد از این آسیب ها استفاده کرد.

پزشک متخصص فیزیوتراپی تمرینات ورزشی و کششی ارائه می‌ دهد که موثر ترین نقش را در بهبود حرکات مچ دست و کاهش عوارض ناشی از آسیب دیدگی خواهد داشت. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که از درد ناشی از شکستگی مچ دست رنج می برید، تا انتهای مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی فیزیوتراپی نمودن مچ دست شکسته به دست بیاورید‌.

چگونگی فیزیوتراپی مچ دست شکسته

بررسی روش های فیزیوتراپی مچ دست شکسته

به طور معمول پزشک متخصص فیزیوتراپی برای درمان شکستگی مچ دست از آتل محافظ استفاده خواهد کرد، که این روش در کودکان بیشتر انجام می ‌شود. در واقع این ساده ترین روش برای جلوگیری از حرکت مفصل در شکستگی مچ دست شکسته به حساب می ‌آید. به طور معمول در اولین مرحله، فیزیوتراپی جهت توانبخشی و بهبود شکستگی تجویز می شود. در ادامه مطالب برخی از روش ‌های فیزیوتراپی بیان شده است:

ورزش:

برای درمان شکستگی مچ دست پزشکان فیزیوتراپی یک برنامه ورزشی ارائه داده تا ثبات، قدرت و ترک مچ دست به تدریج بهبود یابد.

روش های موبیلیزاسیون و بافت نرم:

با استفاده از روش های ماساژ می توان تراکم مفصل را به دست آورد، همچنین این روش ها سبب کم شدن ناراحتی و درد در قسمت بازو و مچ دست می شود.

مدیریت تورم مچ دست:

ادر مبحث فیزیوتراپی مچ دست شکسته، اگر در ناحیه مچ دست تورم مداوم وجود داشته باشد، امکان دارد نیازمند فشار باشید. یکی از روش های کنترل تورم، بالا نگه داشتن ناحیه هست که علاوه بر آن می توان از پوشش های فشاری مخصوص مثل دست کش و آستین به کار برد.

بازگشت به کار و ورزش از روش های فیزیوتراپی مچ دست شکسته

با توجه به مقدار آسیب دیدگی جراحت، میزان استفاده و نیاز از مفصل، میزان بازگشت به حالت اولیه، وقت بازگشت به کار و ورزش مشخص می شود.

عصا:

افراد با استفاده از عصا می توانند به راحتی تحرک و یا کار قبلی را خود انجام دهند.

دلایل شکستگی مچ دست

شکستگی مچ دست انواع گوناگونی دارد که برای درمان آن باید به طور دقیق تشخیص داده شود، در ادامه مطالب دلایل متداول شکستگی مچ دست بیان شده است:

افتادن:

یکی از علت های شایع شکستگی مچ دست افتادن روی دست باز است.

آسیب ورزشی:

اکثر شکستگی های مچ دست به دلیل ورزش های تماسی یا ورزش هایی که امکان دارد فرد روی دست باز خودش بیفتد، اتفاق می ‌افتد.

تصادف با وسیله نقلیه:

یکی دیگر از دلایل شکسته شدن مچ دست تصادف با وسیله نقلیه موتوری است، که برخی مواقع امکان دارد به دلیل شکستگی زیاد نیاز به جراحی باشد.

علائم شکستگی مچ دست شکسته:

همان طور که متوجه شدید دلایل گوناگونی برای شکستگی مچ دست شکسته وجود دارد، که در ادامه مطالب برخی از علائم و نشانه های شکستگی مچ دست ذکر شده است:

  • کبودی
  • درد شدید که امکان دارد هنگام حرکت دست، محکم گرفتن چیزی شدید تر شود.
  • ناتوانی یا سفتی برای حرکت دادن انگشتان
  • حساسیت به لمس
  • بی حسی در دست و انگشت
  • تورم
  • تغییر یافتن شکل واضح دست مانند خمیدگی مچ و کج شدن انگشتان

نتیجه گیری درباره فیزیوتراپی مچ دست شکسته

اگر احساس می کنید که دچار شکستگی مچ دست شده اید، سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنید. مخصوصا اگر علائمی مانند تورم، بی حسی یا مشکل در حرکت انگشتان خود دارید. اگر شکستگی مچ دست به موقع تشخیص و درمان نشود، منجر به کاهش دامنه حرکت، بهبودی ضعیف و کاهش قدرت گرفتن اجسام خواهد شد.

شما می توانید از خدمات پرستاری در منزل برای بهبود شکستگی مچ دست استفاده کنید. موسسه پرستاری آراد با سابقه چندین ساله در این زمینه آماده خدمت رسانی به شما می باشد و می توانید پرستاری از بیمار خود را به این شرکت بسپارید. پرستار در منزل می تواند برای انجام حرکات ورزشی، کششی و انجام فعالیت های روزانه به فردی که دچار شکستگی مچ دست شده است کمک کند.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست