1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. مقالات پرستاران
  4. چالش های پرستار کودک بازیگوش و راه حل آن
چالش های پرستار کودک بازیگوش

چالش های پرستار کودک بازیگوش و راه حل آن

کودکان شور و نشاط زندگی هستند. برخی از کودکان آرام تر از سایرین هستند. اما بازیگوشی و شیطنت در بسیاری از کودکان مشاهده می شود. به همین جهت زمانی که برای پرستاری از کودک بازیگوش اقدام می شود، نیاز است تا با چالش های این کار آشنایی داشت.

به طور کلی، زمانی که با بازیگوشی و شیطنت کودکان رو به رو می شوید، نیاز است تا دید مناسبی با این موضوع داشته باشید. بدین منظور همواره در ذهنتان مرور کنید که رفتار نامناسب و شیطنت او است که موجب ناراحتی می گردد و خود کودک مشکلی ندارد.

گاهی اوقات بازیگوشی کودک برای رسیدن به نیازی انجام می شود. به همین جهت باید این موضوع نیز در ذهن پرستار کودک باشد.

بدین جهت، فضایی کوچک برای کودک مهیا باید شود تا از نیاز او مطلع شوید.

زمانی که به عنوان پرستار در منزل فعالیت دارید، همواره باید جانب والدین کودک را نیز در نظر بگیرید. بدین منظور اقدامات پرستار نباید خللی در قدرت والدین ایجاد کند. در واقع رفتار های مناسب به کودک در شرایطی باید آموخته شود که قدرت والدین او تحت تاثیر قرار نگیرد.

پرستار کودک بازیگوش

وضع قوانین برای کودک بازیگوش

یکی از راه های کنترل و مقابله با چالش های پرستاری از کودک بازیگوش، وضع قوانین مناسب است. قوانینی که برای کودک در نظر می گیرید باید هوشمندانه باشند. همچنین در وضع قوانین باید به سن کودک توجه داشت. برای مثال از قوانین وضع شده برای کودک 10 ساله نمی توان برای کودک 4 ساله استفاده کرد.

به طور کلی، وضع قوانین برای کودکان سن پایین تر راحت تر است. در مقابل، برای وضع قوانین برای کودکانی که سن کمتری دارند، نیاز است که قوانین پیچیده تری وضع نمود.

در برخی از کودکان بازیگوش، کودک در مواجه با مخالفت پرستار با خواسته او، حالت تهاجمی می گیرد. بدین منظور یکی از قوانین باید درباره این موضوع باشد و این حالت را در او ممنوع کند.

قوانین دیگر مربوط به کودکان بازیگوش می تواند مواردی نظیر مسواک دندان ها، نظم اتاق و … باشد.

یکی از راهکار های خوب برای وضع قوانین برای این دسته از کودکان، کمک گرفتن از خود آن ها در وضع قوانین است. می توانید از خود کودک بپرسید که برای این کار و یا رفتار، چه قوانینی مناسب می باشد و یا به طور مثال بگویید ” پیش از مدرسه چه کار هایی باید انجام شود؟” . زمانی که نظرات کودک در وضع قوانین تاثیر گذار باشد، قبول و رعایت آن ها برایش راحت تر خواهد بود.

پس از وضع کامل قوانین، تمامی آن ها را با کودک مرور نمایید تا بداند چه کار هایی نادرست است.

وضع پیامد برای تخطی از قوانین

بعد از وضع قانون، باید پیامد هایی نیز برای تخطی از آن قوانین در نظر گرفته شود. بدین منظور برای تخطی از هر قانون پیامدی را در نظر بگیرید و با کودک آن را به اشتراک بگذارید.

لازم به ذکر است که پیامد ها نباید یکسان باشند. در واقع قوانین مهم تر در صورت شکسته شدن باید پیامد های شدیدتری در مقایسه با قوانین ساده در پی داشته باشند.

پیامد های تخطی از قوانین نباید شامل تنبیه فیزیکی باشد. از زدن کودک به شدت اجتناب نمایید. چرا که این کار باعث مشکلات مختلفی در کودک خواهد شد.

پیامد های وضع شده را با کودک در میان بگذارید. این موضوع کمک می کند که کودک بداند در صورت تخطی چه پیامدی در انتظارش خواهد بود.

سرگرم کردن کودک بازیگوش

دیگر راهکاری که در چالش های پرستاری از کودک بازیگوش کمک می کند، سرگرم کردن او است. چرا که برخی کودکان زمانی که حوصله شان سر می رود اقدام به بازیگوشی می کنند. به همین جهت با سرگرم کردن او، از شدت بازیگوشی های کودک می توان کاست.

یکی از راهکاری های سرگرم کردن کودک، تهیه کتاب ها و مداد های رنگی می باشد. این راهکار مناسب کودکانی است که مدت زمان زیادی را در خانه بوده و می توان از موسسه پرستاری اقدام به درخواست پرستار در منزل باید اقدام به مراقبت طولانی از او نماید.

دیگر راهکار سرگرم کردن این کودکان، وقت گذاشتن برای بازی و یا فعالیت سرگرم کننده با او است. به طور مثال می توانید با کودک نقاشی کشیده و یا بازی های مناسب سن او را باهم دیگر انجام دهید.

جمع بندی

بازیگوشی در اکثر کودکان وجود دارد. اما برخی از کودکان صرفا در مواقع خاص اقدام به بازیگوشی کرده و برخی دیگر بیشتر اوقات بازیگوشی می کنند.

وضع قوانین و پیامد برای آن ها، می تواند تا حد زیادی به کنترل این کودکان کمک کند.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست