1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. آیا دستمزد پرستار در منزل برای بیماران معلول ذهنی متفاوت است؟
پرستار بیماران معلول ذهنی

آیا دستمزد پرستار در منزل برای بیماران معلول ذهنی متفاوت است؟

آیا دستمزد پرستار در منزل برای بیماران معلول ذهنی متفاوت است؟

بیماران معلول ذهنی چه کسانی هستند؟ بیماران معلول ذهنی چه مشکلاتی دارند؟ آیا دستمزد پرستار بیماران معلول ذهنی  در منزل متفاوت است؟ برای دریافت پاسخ این پرسش ها با ما در مجموعه پرستاری آراد همراه باشید. بیماران معلول ذهنی به صورت کلی به بیمارانی گفته می شود که بر اساس ابتلا به بیماری هایی مانند: سندروم داون با مشکلات ذهنی مواجه هستند و قدرت درک و فهم مسائل را ندارند.

نگهداری از این بیماران در هر رده سنی که باشند از شرایط سخت و پیچیده ای برخوردار است و کار آسانی نیست. به همین دلیل بسیاری از خانواده ها که با چنین بیمارانی در خانواده خود رو به رو هستند، در نگهداری و مراقبت از انها دچار مشکل می باشند. زیرا این عزیزان در امور مختلف روزانه مانند: خوردن، آشامیدن، استحمام کردن، لباس پوشیدن، رعایت بهداشت و …. دچار مشکل هستند و در این امور به کمک نیاز دارند. به همین دلیل استخدام پرستار بیماران معلول ذهنی بهترین راهکار  برای این دسته از عزیزان می باشد.

پرستار بیماران معلول ذهنی1

پرستار بیماران معلول ذهنی در منزل:

کسانی که در خانواده خود با بیماران معلول ذهنی مواجه هستند و تمایل ندارند که مراقبت از آنها را توسط آسایشگاه ها انجام دهند و عزیزان خود را به آسایشگاه بفرستند، می توانند از طریق خدمات پرستاری از معلول ذهنی در منزل امور مربوط به این دسته از افراد را به راحتی در منزل انجام دهند.

با این وجود پرستار بیماران معلول ذهنی (Mentally disable)در منزل، تمامی امور مورد نظر را برای او انجام خواهد داد که البته شرح وظایف پرستار در این زمینه به شما و توافقی که با پرستار مربوطه انجام داده اید، بستگی خواهد داشت.

دستمزد پرستار بیماران معلول ذهنی در منزل

پرستارانی که برای مراقبت از معلول ذهنی در منزل استخدام می شود، بر اساس مشکلات موجود در بیمار و یا اموری که باید برای او انجام دهد، دستمزد متفاوتی خواهد داشت. علاوه بر آن نحوه استخدام پرستار در منزل نیز در این زمینه موثر واقع می شود و می تواند باعث افزایش و یا کاهش دستمزد پرستار شود. به صورت کلی مسائل موثر در دستمزد پرستار بیماران معلول ذهنی از قبیل زیر هستند:

روش استخدام پرستار بیماران معلول ذهنی:

استخدام پرستار در منزل با روش های مختلفی امکان پذیر است که این روش ها عبارتند از:

پرستاری روزانه، شبانه، تمام ووقت، پاره وقت، ساعتی، شبانه روزی و … که هر کدام از این روش ها از هزینه متفاوتی برخوردار هستند و در دستمزد پرستار در منزل برای بیماران تاثیر می گذارند.

به عنوان مثال: کسانی که پرستاری از معلول ذهنی به صورت شبانه روزی انجام می دهند مسلما در مقایسه با یک پرستار ساعتی دستمزد بیشتری دریافت می کنند.

وظایفی که به عهده پرستار بیماران معلول ذهنی گذاشته می شود:

زمانی که برای استخدام پرستار در منزل اقدام می کنید، وظایف مختلفی را می توانید به عهده او قرار دهید که این وظایف باید در چهارچوب پرستاری از معلول ذهنی در منزل قرار داشته باشند. با این وجود هر چه وظایف پرستاری بیشتر باشد، مسلما دستمزد او نیز بیشتر خواهد شد.  شرایط استخدام پرستار سالمند شبانه روزی در تهران .

به عنوان مثال: اگر در انجام مراقبت های لازم برای معلول ذهنی به پرستار در انجام امور کمک کنید، دستمزد او در مقایسه با زمانی که تمامی امور را پرستار به تنهایی انجام دهد، کاهش پیدا می کند.

میزان حاد بودن مشکل و بیماری در معلول ذهنی:

مشکلات و بیماری هایی که در معلول ذهنی وجود دارد در همه بیماران یکسان نیست و برخی از این بیماران عزیز در مقایسه با عده دیگر شرایط حاد تری دارند که میزان وخامت حال آنها در خدمات پرستاری در منزل و دستمزد پرستار میتواند موثر باشد.

سخن پایانی:

در مجموعه پرستاری آراد بررسی کردیم که آیا دستمزد پرستار  بیماران معلول ذهنی در منزل متفاوت است؟ و یا خیر. با وجود مسائل مطرح شده باید در نظر داشته باشید که دستمزد پرستار از معلول ذهنی در منزل بیشتر از شرایط دیگر خواهد بود و معمولا به تناسب موارد مطرح شده در این مقاله، دستمزد آنها کم و زیاد می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از طریق تلفن های تماس درج شده در وب سایت با ما تماس بگیرید تا همکاران ما به راهنمایی شما بپردازند و بتوانید از جزئیات بیشتر این مساله مطلع شوید.

 

 

 

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست