1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. پرستاری از سالمند در منزل بهتر است یا خانه سالمندان؟

پرستاری از سالمند در منزل بهتر است یا خانه سالمندان؟

آیا می دانید پرستاری از سالمند در منزل بهتر است یا خانه سالمندان؟ آیا برای نگهداری از سالمندان خود وقت کافی ندارید؟ آیا می خواهید برای مراقبت از سالمند پرستار سالمند در منزل را استخدام کنید؟

امروزه با توجه به افزایش مشاغل کاری و مشکلات روزمره اکثر خانواده‌ ها برای نگهداری از سالمند خود دچار سردرگمی شده اند. آنان با توجه به مشکلاتی که دارند وقت کافی برای نگهداری از سالمند خود ندارند.

به طور معمول برای اکثر آن ها این سوال پیش می آید، که آیا نگهداری و پرستاری سالمند در منزل بهتر است یا خانه سالمندان؟ ما در ادامه مقاله سعی داریم به پاسخ این سوال بپردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب همراه ما بمانید.

پرستاری از سالمند در منزل بهتر است یا خانه سالمندان

پرستاری از سالمند در منزل

نکاتی درباره پرستاری از سالمند در منزل بهتر است یا خانه سالمندان

همان طور که مستحضر هستید امروز مراکز زیادی تحت عنوان مراکز پرستاری  راه اندازی شده اند که آماده خدمت رسانی به تمام خانواده ها می باشد.

خانواده هایی که برای نگهداری از سالمند خود نیازمند کمک شخص دیگر هستند می توانند به جای سپردن سالمند خود، به خانه سالمندان از خدمات پرستار سالمند در منزل استفاده کنند.

این اشخاص به صورت ساعتی، روزانه و شبانه روزی در منزل شخصی افراد حضور می یابند و از سالمند نگهداری می کنند، همان طور که مستحضر هستید سالمندان در منزل خود از راحتی و آسایش بیشتری برخوردار هستند.

به همین دلیل استخدام پرستار در منزل برای آنان بهتر از نگهداری در خانه سالمندان خواهد بود، یکی از مراکز معتبر پرستاری که در زمینه ارائه خدمات پرستاری سالمند دارای سابقه چندین سال است، مرکز پرستاری آراد است.

موسسه پرستاری آراد تحت نظارت وزارت بهداشت مشغول به فعالیت شده است و بهترین خدمات را به سالمندان و خانواده آن ها ارائه خواهد داد.

مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل در مقایسه با خانه سالمندان

استخدام پرستار سالمند در منزل در مقایسه با نگهداری از سالمند در خانه سالمندان مزایای زیادی دارد که در ادامه مطالب به چند مورد از آن ها اشاره شده است:

همراهی پرستار با سالمند

برای جلوگیری از انزوای اجتماعی سالمندان باید آنان یک زندگی فعال اجتماعی داشته باشند، که با حضور پرستار در منزل محقق خواهد شد. پرستاری از سالمند در منزل باعث کاهش ابتلای افراد سالمند به افسردگی و زوال عقل خواهند شد.

کنترل سلامت جسمی سالمند

پرستار سالمند در منزل تمام آموزش های لازم در جهت نگهداری از سالمندان را فرا گرفته است و می ‌تواند تمام تغییرات غیرعادی در سالمندان را شناسایی کند و در صورت لزوم به پزشک مراجعه کند.

بنابراین خانواده ها هیچ گونه نگرانی در مورد سلامت جسمی و فیزیکی سالمندان خود نخواهند داشت.

پرستار سالمند می تواند علائم سالمند را چک کند و راه حل درمان بیابد. همان طور که مستحضر هستید محیط خانه سالمندان یک محیط اجتماعی بوده و افراد زیادی در این محیط نگهداری می ‌شوند.

و امکان دارد هر یک از آن ها دارای بیماری زمینه ای خاصی باشند، که امکان ابتلای سالمندان به بیماری افزایش می یابد، به همین دلیل با نگهداریو پرستاری از سالمند در منزل خطر ابتلای سالمندان به سایر بیماری ها کاهش می یابد.

زندگی در کنار خانواده

با پرستاری از سالمند در منزل و استخدام پرستار سالمند در منزل، این اشخاص در منزل شخصی خود و در کنار اعضای خانواده ی خود زندگی می کنند.

همان طور که می دانید سالمندان در کنار خانواده ی خود احساس بهتری خواهند داشت و دچار دلتنگی و افسردگی نخواهند شد.

در حالی که با نگهداری از آنان در خانه سالمندان، از اعضای خانواده ی خود دور می مانند و احتمال ابتلای آنان به افسردگی افزایش می یابد.

پرستاری از سالمند در منزل بهتر است یا خانه سالمندان

پرستاری از سالمند در منزل

 

با توجه به مطالب بالا به این نتیجه می رسیم که محیط منزل برای سالمندان یک محیط امن و آرام می باشد، طی تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است، که سالمندان در منزل خود احساس راحتی بیشتری خواهند داشت و در صورت ابتلا به بیماری در منزل خود سریع تر درمان می شود.

بنابراین می توان گفت کیفیت خدمات نگهداری که توسط پرستار سالمند در منزل به سالمندان ارائه می شود، در مقایسه با کیفیت خدمات خانه سالمندان بیشتر می باشد.

پرستار سالمند در منزل به صورت شخصی خدمات مراقبتی را در یک محیط خصوصی ارائه می ‌دهد که خطر ابتلای سالمندان به انواع بیماری را کاهش خواهد داد.

پیشنهاد مطالعه: خدمات پرستاری

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست