1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. وظایف پرستار بیمار در منزل و هزینه آن در سال 1401
وظایف پرستار

وظایف پرستار بیمار در منزل و هزینه آن در سال 1401

وظایف پرستار بیمار در منزل و هزینه آن در سال 1401 چه قدر است؟ آیا به دنبال یک پرستار برای نگهداری از بیمار در منزل هستید؟ در وب سایت پرستار آراد با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا شما عزیزان را در این زمینه راهنمایی کنیم. در جوامع مختلف افراد بسیار زیادی به پرستار بیمار در منزل نیاز دارند زیرا این افراد با بیماری در عزیزان خود مواجه هستند و ترجیح می دهند که امور مراقبت و پرستاری از بیمار انها در منزل خودشان انجام شود تا اینکه برای انجام مراقبت های لازم آنها را در بیمارستان بستری کنند.

وظایف پرستار بیمار در منزل

زیرا انجام این کار از مزیت های بیشتری برخوردار است و باعث می شود که بیمار شرایط بهتری داشته باشد. برای استخدام یک پرستار در منزل می توان از مراکز مختلفی کمک دریافت کرد اما پرستار استخدام شده باید وظایف خود را به خوبی برای بیمار انجام دهند تا از بروز مشکل جلوگیری به عمل آید.از این رو وظایف پرستار بیمار در منزل و هزینه آن در سال 1401 را تحت بررسی قرار می دهیم.

وظایف پرستار بیمار در منزل و هزینه آن در سال 1401:

پرستاری که برای مراقبت از بیمار در منزل استخدام می شود، باید وظایفی به شرح زیر را به خوبی برای بیمار انجام دهد:

برخورد خوب و مناسب با بیمار:

از اولین و مهم ترین وظایف پرستار بیمار در منزل، این است که برخورد خوب و مناسبی با بیمار داشته باشد و با خشونت با او برخورد نکند. پرستار وظیفه دارد که از نظر عاطفی و احساسی به خوبی با بیمار رفتار کند به گونه ای که بیمار دچار مشکلات روحی نشود و آزرده خاطر نگردد.

داروهای بیمار را در زمان مناسب در اختیار او قرار دهد:

پرستار بیمار در منزل باید داروهایی که برای مصرف بیمار تجویز شده اند را در اختیار او قرار دهد و در ساعت مورد نظر برای مصرف دارو، این داروها را به بیمار ارائه دهد و یا اگر تزریق آمپول و یا سرم برای بیمار تجویز شده است، تزریق را برای بیمار انجام دهد.

 

از احوال بیمار به درستی آگاه باشد:

پرستار بیمار باید به درستی از احوال بیمار اگاه باشد و در جریان تمامی مسائل بیمار قرار داشته باشد تا به خوبی بتواند از بیمار پرستاری کند. در غیر این صورت ممکن است که پرستار دچار خطاهایی شود و وضعیت بیمار را به خطر بیندازد.

پرونده پزشکی بیمار را به خوبی مطالعه کرده باشد و در جریان همه مسائل باشد:

پرستار برای اینکه بتواند از وضعیت بیمار به خوبی آگاه باشد، باید پرونده پزشکی بیمار را به خوبی مطالعه کرده باشد و تمامی مسائل موجود در بیمار را بداند.

در صورتی که بیمار به سون نیاز داشته باشد امور مربوط به آن را انجام دهد:

بسیاری از بیماران که به پرستار در منزل نیاز دارند مبتلا به مشکلات حرکتی هستند و باید دائما بر روی تخت بخواند. به عنوان مثال: بیمارانی که دارای مشکل نخا هستند از این دسته بیماران محسوب می شوند که توانایی حرکت ندارند و برای اینکه بتوانند ادرار خود را دفع کنند به سون نیاز دارند. بنابراین پرستار بیمار در منزل باید امور مربوط به وصل کردن سون به بیمار، تعویض آن و تخلیه سون را برای بیمار انجام دهد.

به بیمار در خوردن غذا و نوشیدنی کمک کند:

از دیگر وظایف پرستار بیمار در منزل، کمک کردن به بیمار در خوردن و آشامیدن است زیرا بسیاری از بیماران توانایی انجام این کار را ندارند و برای انجام این امور نیاز به کمک دیگران خواهند داشت.

برای راه رفتن بیمار و یا سایر امور به او کمک کند:

چنانچه بیمار از مشکلات حرکتی رنج ببرد و امکان این که به تنهایی راه برود و یا بنشیند را نداشته باشد  وظایف پرستار بیمار در منزل این است که باید پرستار به او در انجام این امور کمک کند.

حمام و دستشویی بردن بیمار:

از دیگر وظایف پرستار بیمار در منزل این است که به بیمار در حمام کردن و دستشویی رفتن در صورت تمایل بیمار و یا نیاز او به این کار کمک کند.

هزینه پرستار بیمار در منزل:

هزینه ای که باید به یک پرستار برای مراقبت از بیمار در منزل پرداخت شود، در شرایط مختلف با هم فرق خواهد داشت. به عنوان مثال: این مساله که پرستار به صورت شبانه روزی باید در منزل پرستاری را انجام دهد و یا فقط چند ساعت از روز برای پرستاری به منزل بیاید در هزینه موثر است و هر چه زمان پرستاری از بیمار افزایش پیدا کند، مسلما هزینه نیز بیشتر می شود.

علاوه بر آن مشکلات ایجاد شده برای بیمار و یا خدماتی که پرستار باید به بیمار بر اساس وضعیت جسمی او ارائه دهند و همچنین سال مورد نظر نیز در این خصوص تاثیر گذار خواهد بود.

نتیجه گیری

به صورت کلی هزینه پرستاری از بیمار در منزل در سال 1401 با سال 1400 و سال های قبل تر متفاوت است و به نرخ آن افزوده شده است که برای کسب اطلاعات بیشتر از هزینه پرستار در منزل می توانید از همکاران ما در پرستار آراد کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با پرستار خوب

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست