1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. مقالات عمومی
  4. علت میل به شکلات در سنین مختلف
علت میل به شکلات در سنین مختلف

علت میل به شکلات در سنین مختلف

میل به شکلات در سنین مختلف: یکی از خوراکی های محبوب در بین تمام گروه های سنی که اکثر افراد به خوردن آن میل زیادی دارند شکلات است.

اما در برخی مواقع افراد میل شدیدی به آن پیدا می کنند که دلایل متفاوتی دارد، شکلات خواص منحصر به فرد خود را دارد اما زمانی که در مصرف آن زیاده روی شود، ممکن است مضراتی برای انسان به همراه داشته باشد.

بنابراین باید با علت میل به شکلات در سنین مختلف آشنا شوید، تا بتوانید مصرف شکلات آنها را کنترل کنید. شما می توانید از خدمات پرستار در منزل بهره مند شوید.

موسسه پرستاری پرستاری آراد با دارابودن سابقه چندین ساله در زمینه اعزام پرستار به منزل شخصی افراد آماده خدمت رسانی به تمام افراد می باشد و افراد می توانند برای نگهداری از سالمند، فرزند و بیمار خود پرستار در منزل را استخدام کنند.

اگر آنان میل شدیدی به شکلات دارند، با انجام مراقبت های لازم و انجام اقدامات صحیح این مشکل را کنترل کنند، تا انتهای مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

علت میل به شکلات در سنین مختلف و افراد مختلف چیست؟

یکی از محبوب‌ترین مواد خوراکی که طرفداران زیادی در تمام گروه های سنی دارد، شکلات است. با توجه به طعم شیرین شکلات افراد در گروه های سنی مختلف میل به آن دارند.

میل به شکلات در سنین مختلف در افراد

در برخی مواقع میل شدید به شکلات عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه خواهد داشت، به عنوان مثال خانم های بارداری که شکلات به میزان زیاد مصرف کنند ممکن است دیابت در دوران بارداری را تجربه کنند.

همچنین کودکانی که شکلات زیادی مصرف می‌کنند با خرابی دندان های خود مواجه می‌شوند و برای سالمندان نیز ضررات زیادی به همراه دارد.

بنابراین باید میل به شکلات در سنین مختلف شناسایی شود، تا با اقدامات لازم بتوان آن را کنترل کرد در ادامه مطالب چند مورد از دلایل مشکلات در سنین مختلف ذکر شده است.

یکی از مواردی که موجب میل افراد به شکلات در سنین مختلف می شود تغییرات هورمونی است، در کل  میل به شکلات دارای سه وجه است:

  • فیزیولوژیک
  • روانی
  • اجتماعی

هنگامی که افراد به یک مزه خاص حساس شده و تمایل داشته باشند، وجه فیزیولوژیک نام دارد که علت اصلی آن تغییرات هورمونی است.

وجه تجربی میل به شکلات به طور معمول مربوط به تجربه است، به طور مثال هنگامی که افراد در یک موقعیت و شرایط خاص شکلات میل می کنند، برای آنها لذت بخش می باشد هنگامی که این موضوع تکرر یابد و در همان محیط قرار گیرند به مزه شکلات میل بیشتری پیدا می‌کنند.

وجه روانی میل به شکلات نیز زمانی رخ می‌دهد که افراد در کنار دوستان خود قرار گرفته‌اند و اخلاق، رفتار و علاقه دوستان به آن ان منتقل می‌گردد یا فرد به صورت ناخودآگاه سعی دارد با اطرافیان خود همفکر و هم سلیقه شود به همین علت میل بیشتری به شکلات پیدا می کند.

همچنین برخی از پزشکان بر این باورند که میل شکلات در سنین مختلف رابطه ای به کم‌خونی یا افسردگی دارد،

همانطور که می‌دانید مواد خوراکی شیرین مانند شکلات و شیرینی برای افراد حالت شعف و شادی را به همراه دارد، زیرا پس از مصرف شکلات در بدن هورمون بتا آندروفین ترشح می‌گردد، که موجب بهبود وضعیت فرد افسرده میشود.

لازم به ذکر است که در کل مصرف شکلات به صورت بلندمدت، طبیعی و صحیح نیست و اثرات مضری برای فرد به همراه خواهد داشت.

به طور مثال افرادی که در زمان افسردگی شکلات مصرف می‌کنند، به صورت موقت آرامش به دست می آورند اما در صورت مصرف شیرینی فراوان اثراتی مضری مانند دیابت، چاقی و افزایش چربی خون به همراه دارد.

علاوه بر موارد بالا در برخی مواقع در گروه‌های سنی مختلف افراد تمایل بیشتری به مصرف شیرینی پیدا می‌کنند به طور مثال خانم های باردار در اثر وی آر به شیرینی، شکلات بیشتری مصرف می کنند یا کودکان به علت علاقه به مزه شیرینی، شکلات بیشتری را مصرف می‌کنند.

سخن پایانی

در مطالب بالا متوجه شدید که علت تمایل به شکلات در سنین مختلف متفاوت است، به همین علت نمی‌توان به طور واضح و دقیق یک علت علمی برای میل به شکلات در سنین مختلف بیان کرد.

اما در کل برای پیشگیری و کنترل مصرف شدید شیرینی در سنین مختلف می توان از خدمات پرستار در منزل بهره مند شد، زیرا مصرف بیش از اندازه شکلات عوارض مضری برای افراد در پی خواهد داشت.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست