1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. قرمز شدن چشم و راه های درمان آن
درمان قرمز شدن چشم

قرمز شدن چشم و راه های درمان آن

آیا می دانید قرمز شدن چشم و راههای درمان آن چیست؟ یکی از اعضای حساس بدن چشم است، که در صورت دیده شدن هر نوع مشکلی در آن باید به چشم پزشک مراجعه شود. یکی از بیماری های شایع در بین افراد قرمز شدن چشم است، قرمزی چشم Eye redness دلایل زیادی خواهد داشت، اگر چشم بدون درد قرمز شود معمولاً جدی نبوده و با درمان های خانگی بهبود خواهد یافت. در واقع رگ های خونی ملتهب شده و تحریک خون در چشم سبب قرمز شدن چشم خواهد شد.

این بیماری چشمی، امکان دارد در هر سنی رخ دهد ما در ادامه مطالب سعی داریم در مورد قرمزی چشم و روش های درمان آن اطلاعات بیشتری را در اختیار تان قرار دهیم تا انتهای مطالب همراه ما بمانید.

قرمز شدن چشم و راه های درمان آن

پیشنهاد مطالعه :  روش درمان تاری دید در یک چشم

قرمز شدن چشم چیست؟ و علت های آن

هنگامی که سفیدی چشم خونی مشاهده شود به آن  قرمزی چشم گفته می شود. اگر رگ های خونی که تامین‌ کننده غشای پوشاننده جلوی چشم ها می باشند، دچار تغییر شوند، قرمزی چشم رخ میده، علت قرمز شدن چشم عبارتند از:

  • التهاب
  • مشکلاتی مانند افزایش فشار داخل چشم
  • التهاب ملتحمه
  • واکنش آلرژیک
  • عفونت

اکثر اوقات دلیل ایجاد قرمزی چشم جدی نبوده و با استفاده از درمان های خانگی می توان، بیماری را درمان کرد. اما در برخی مواقع قرمز شدن چشم نشانه ای از وجود بیماری است، اگر قرمزی چشم همراه با درد تیز، دردی که در پاسخ به نور بدتر خواهد شد، دردناک یا ضربان دار باشد، باید به چشم پزشک مراجعه کرد. همچنین در صورت به وجود آمدن تغییر بینایی باید به پزشک مراجعه شود.

درمان های خانگی قرمز شدن چشم

با توجه به دلیل قرمزی چشم معمولاً در خانه می توان این بیماری را درمان کرد برخی از راه های درمان این بیماری عبارتند از:

  • پرهیز از آرایش چشم و استفاده از مواد آرایشی ضد حساسیت
  • قرار دادن کمپرس خنک به صورت مرتب روی چشم ها برای این کار می توان پارچه پنبه ‌ای تمیز را خیسانده و سپس فشرد و روی چشم ها قرار داد.
  • استفاده از اشک مصنوعی
  • اگر قرمزی چشم به دلیل آلرژی فصلی باشد، می توان قطره آنتی هیستامین را استفاده کرد.

این نکته نیز باید گفته شود که در صورت استفاده از قطره های چشمی ابتدا باید با پزشک متخصص چشم مشورت شود زیرا برخی از این قطره ها باعث افزایش قرمزی چشم می شوند.

چگونه می توان از قرمز شدن چشم ها جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از این مشکل و عدم استفاده از درمان های خانگی و تخصصی موارد زیر را باید رعایت کرد:

  • خارج از منزل و در هوای آلوده نباید چشم ها را با دست مالید و  دست آلوده را باید به چشم نزد.
  • در صورت استفاده از لنزهای چشم باید آن ها را به صورت مرتب تمیز کرده و به مدت طولانی از آن ها نباید استفاده شود.
  • هنگام استفاده از آرایش چشم باید به طور صحیح آن ها را پاک کرده و چشم ها را تمیز نگه داشت.

به طور منظم برای معاینه چشم باید به پزشک مراجعه شده و اگر چشم ها به مدت دو الی سه روز قرمز بودند باید به دنبال دلیل قرمزی بود.

همانطور که مستحضر هستید امروز اکثر خانواده ها شاغل بوده و ساعت کمی را در خانه حضور دارند، به همین دلیل در صورت ابتلای هر یک از اعضای خانواده به بیماری قرمزی چشم، می توانند از خدمات پرستار بیمار در منزل بهره‌ مند شوند، شرکت مراقبتی پرستار آراد با دارا بودن سابقه چندین ساله در زمینه خدمت رسانی به مردم برای مراقبت از بیماران وظیفه اعزام پرستار به منزل را به عهده گرفته است.

تمام نیروی کار این مجموعه در زمینه نگهداری از بیمار تخصص لازم را دارند. همان طور که در مطالب قبلی نیز گفته شد یکی از اعضای حساس بدن چشم است که باید به آن اهمیت زیادی داده شود، به همین دلیل در صورت قرمز شدن چشم باید به موقع درمان شود تا آسیب های جدی در پی نداشته باشد، ما در مطالب بالا درمان خانگی قرمز شدن چشم را بیان کردیم اما باید بدانید که قبل از استفاده از این درمان ‌ها حتماً باید چشم پزشک مشورت شود، زیرا اگر از درمان ‌های اشتباه استفاده شود، امکان دارد به طور دائمی به چشم آسیب برسد.


سوالات متداول

علت قرمزی چشم چیست؟

التهاب، حساسیت، فشار داخل چشم و عفونت از مهمترین دلایل قرمز شدن چشم است.

درمان های خانگی قرمزی چشم چیست؟

درمان این مشکل به علت آن وابسته است. آرایش نکردن، قطره اشک مصنوعی، قرار دادن کمپرس خنک روی چشم از جمله درمان های خانگی است.

چطور از قرمزی چشم جلوگیری کنیم؟

از مالیدن چشم با دست آلوده باید خوداری کرد. درصورت استفاده از لنز باید مرتب آن را تمیز کرد و نباید طولانی مدت از آن استفاده کرد. پاک کردن آرایش چشم را باید اصولی انجام داد.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست