1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. علائم و درمان پوکی استخوان در سالمندان
پوکی استخوان در سالمندان

علائم و درمان پوکی استخوان در سالمندان

علائم و درمان پوکی استخوان در سالمندان

علائم و درمان پوکی استخوان در سالمندان چیست؟ چگونه می توان به سالمندان مبتلا به پوکی استخوان کمک کرد؟ سالمندان مبتلا به پوکی استخوان با چه مشکلاتی در زندگی روزمره خود مواجه هستند؟

در موسسه پرستاری آراد قصد داریم که به بررسی این مسائل بپردازیم و شرایط یک سالمند مبتلا به پوکی استخوان را شرح دهیم.

پوکی استخوان یکی از بیماری های رایج در میان سالمندان است که به دلیل کمبود کلسیم در بدن سالمندان به وجود می آید. پزشکان معتقدند که انسان ها پس از سنین 30 سالگی قادر به جذب کلسیم در بدن نیستند و باید تا قبل از این سن کلسیم مورد نیاز برای بدن خود را تامین کنند تا در سنین بالا دچار بیماری پوکی استخوان نشوند.

سالمندانی که با پوکی استخوان مواجه می باشند، استخوان های ضعیف و شکننده ای دارند که حتی در بسیاری از مواقع کوچک ترین ضربه ها نیز می تواند باعث شکسته شدن استخوان های انها شود. با این وجود مشکلاتی که در سالمندان مبتلا به پوکی استخوان وجود دارد بسیار زیاد هستند و قطعا” نیاز به پرستار سالمند پیدا می کنند تا از آنها مراقبت نماید.

پوکی استخوان در سالمندان1

علائم  پوکی استخوان در سالمندان

از جمله علائم موجود در بیماری پوکی استخوان که با ابتلا به آن در افراد ایجاد می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خمیده شدن قد
  • کاهش یافتن بلندی قد
  • کمر درد
  • شکسته شدن استخوان ها

درمان پوکی استخوان در سالمندان

کسانی که با این علائم مواجه باشند و به بیماری پوکی استخوان (Osteoporosis) مبتلا باشند از روش های درمانی مختلفی برای آنها استفاده می شود که این روش ها عبارتند از:

  • تجویز داروی بیو فسفونات
  • آنتی بادی مونوکلونال
  • تجویز داروهای استخوان ساز
  • و…

پزشک برای این دسته از سالمندان بر اساس شرایط انها یکی از این داروهای ذکر شده را تجویز می کند.چگونگی مدیریت درد در سالمندان و روشهای مناسب برای کاهش درد .

سالمندان مبتلا به پوکی استخوان با چه مشکلاتی در زندگی روزمره مواجه هستند؟

با در نظر گرفتن علائم و درمان پوکی استخوان در سالمندان که برای شما شرح داده شد، باید این موضوع را نیز مطرح کنیم که سالمندان مبتلا به پوکی استخوان در زندگی روزمره خود دچار مشکلاتی می شوند و نمیتوانند تمامی امور خود را انجام دهند زیرا بر اثر ضعیف شدن استخوان های انها، قدرت بدنی این دسته از عزیزان نیز کاهش پیدا می کند و با انجام دادن فعالیت های زیاد ممکن است که دچار درد در استخوان مانند: زانو درد، کمر درد و .. شوند.

علاوه بر آن بلند کردن وسایل سنگین وزن برای این دسته از سالمندان عزیز مناسب نیست و به صورت کلی این عزیزان باید مراقبت هایی را انجام دهند تا وضعیت بیماری آنها شدید تر نشود.

چگونه می توان به سالمندان مبتلا به پوکی استخوان کمک کرد؟

با توجه به اینکه انجام دادن امور روزمره برای سالمندان مبتلا به پوکی استخوان سخت است و در انجام آن دچار مشکل هستند، بهترین کمکی که میتوان به آنها کرد این است که در امور زندگی به انها کمک کرد. به عبارت دیگر همکاری کردن با سالمندان برای انجام شدن امور روزمره آنها مهم ترین کمکی است که می توان به آنها کرد.

حال کسانی که خودشان دوست دارند به پدر و مادر سالمند خود کمک کنند در صورتی که زمان کافی برای این کار داشته باشند، میتوانند این امور را انجام دهند اما کسانی که زمان کافی برای این کار ندارند باید برای این سالمندان عزیز پرستار سالمند استخدام کنند. پرستار سالمند در منزل گزینه بسیار مناسبی برای کمک کردن این افراد عزیز است و از طریق موسسه خدمات پرستاری آراد می توانید به این منظور اقدام کنید و در روش های مختلف از پرستار سالمند و همکاری های او بهره ببرید.

پرستار سالمند در منزل و سالمند مبتلا به پوکی استخوان:

پرستاری که برای مراقبت از سالمند در منزل استخدام می شود، می تواند اموری از قبیل زیر را برای سالمند انجام دهد:

  • انجام امور روزمره سالمند
  • کمک به سالمند برای مصرف دارو های پوکی استخوان و یا یادآوری زمان مصرف دارو
  • ماساژ دادن سالمند
  • تهیه غذا و خورد خوراک سالمند برای او
  • انجام خرید های روزمره
  • و…

سخن پایانی:

با در نظر گرفتن مطالب مطرح شده در رابطه با علائم و درمان پوکی استخوان در سالمندان، چنانچه قصد دارید که برای استخدام پرستار سالمند در منزل از موسسه پرستاری آراد اقدام کنید، با شماره های تماس های درج شده در وب سایت تماس بگیرید تا همکاران ما در این زمینه راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

علاوه بر آن لازم به ذکر است که موسسه خدمات پرستاری آراد نه تنها اعزام پرستار سالمند را امکان پذیر کرده است بلکه این امکان را نیز ایجاد نموده که پرستار کودک و یا بیمار در منزل نیز استخدام کنید.

 

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست