1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. کاربرد رژیم غذایی مدیترانه ای
کاربرد رژیم غذایی مدیترانه ای

کاربرد رژیم غذایی مدیترانه ای

کاربرد رژیم غذایی مدیترانه ای

اضافه وزن می تواند موجب مشکلات زیادی شود. یکی از تاثیرات اضافه وزن، به هم ریختن تناسب اندام فرد است. اما ظاهر و تناسب اندام مشکل اصلی اضافه وزن نیست. اضافه وزن می تواند مشکلات زیادی را در سلامت فرد ایجاد کند. از جمله مشکلات اضافه وزن در سلامتی، احتمال وقوع سکته و حملات قلب، ابتلا به دیابت و مرگ زود هنگام است. به همین جهت  متخصصان همواره توصیه می کنند که با ورزش و رژیم های غذایی مناسب، به وزن مناسب خود برسیم. در صورت نیاز با پرستار بیمار جهت کمک به پیش برد روند اصولی می توانید از شرکت مراقبتی پرستار آراد مشاوره دریافت نمایید.

رژیم های غذایی متنوعی برای کاهش وزن و حفظ سلامت بدن وجود دارد. یکی از مشهورترین رژیم های غذایی، رژیم غذایی مدیترانه ای است. رژیم غذایی مدیترانه ای، یکی از شگفت انگیز ترین متد ها برای حفظ سلامت و کاهش وزن می باشد. به همین جهت در این مقاله به معرفی و بررسی این رژیم غذایی Diet محبوب می پردازیم.

کاربرد رژیم غذایی مدیترانه ای

ریشه رژیم غذایی مدیترانه ای چیست؟

جالب ترین نکته درباره رژیم غذایی مدیترانه ای این است که این رژیم در واقع الگوی غذایی مردم یک منطقه است. این رژیم غذایی، الگوی غذایی مردمان نواحی کنار دریای مدیترانه است و بر همین اساس نیز نام گذاری شده است.رژیم های لاغری زیادی امروزه ارائه می شوند. بسیاری از آن ها نتیجه بخش نیز هستند. اما حفظ سلامت و مواد مغذی در الگوی تغذیه، موضوعی است که اعتبار برخی از این رژیم های غذایی را زیر سوال می برد.

نکته جالب دیگر درباره این رژیم غذایی این است که بر طبق گفته یکی از اساتید تغذیه دانشگاه ماساچوست، در این رژیم غذایی انواع گوشت قرمز، لبنیات و غذاهای شیرین محدود و یا حذف شده اند. البته لازم به ذکر است که روش های مختلفی برای رژیم غذایی مدیترانه ای وجود دارد و علت آن نیز این است که رژیم غذایی مردمان آن نواحی متفاوت است. این بدان معناست که هر بخش از نواحی اطراف دریای مدیترانه ممکن است یک رژیم غذایی خاص را مورد استفاده قرار دهد.

اعتبار رژیم غذایی مدیترانه ای

وقتی تعریف و تمجید از این رژیم غذایی مطرح می شود، برای برخی این سوال پیش می آید که آیا واقعا این رژیم آن چنان که می گویند رژیم غذایی منحصر بفردی است؟در پاسخ به این سوال بهتر است تا اعتبار این رژیم غذایی را از دید یک مرجع معتبر در این زمینه بررسی کنیم. بر اساس رده بندی U.S.News، رژیم غذایی مدیترانه ای در بین 35 نوع رژیم غذایی دیگر، رتبه اول را به دست آورده است. این موضوع گواهی بر سلامت و موثر بودن این رژیم غذایی است.

رژیم غذایی مدیترانه ای به چه صورت است؟

این رژیم غذایی، همانطور که پیشتر به آن اشاره داشتیم، در هر منطقه از اطراف دریای مدیترانه متفاوت است. به همین جهت تدوین یک رژیم غذایی بر این اساس، می تواند کاملا متفاوت از دیگر رژیم غذاهای عنوان شده در رژیم غذایی مدیترانه ای باشد.اما این رژیم، به طور کلی چند اصل دارد که متقاضیان به استفاده از این رژیم، بر اساس این اصول باید آن را اجرا نمایند.

در این رژیم غذایی، انواع میوه و سبزی، دانه و آجیل، انواع حبوبات، سیب زمینی، انواع غلات کامل، نان، گیاهان مختلف، ادویه جات، انواع غذاهای دریایی به ویژه ماهی و روغن زیتون در جایگاه اصلی مواد غذایی مصرفی هستند. این بدان معناست که متقاضیان به کارگیری این رژیم، باید بخش عمده مواد غذایی مصرفی را، از موارد عنوان شده مصرف نمایند.

گوشت مرغ، تخم مرغ، ماست و پنیر نیز جایگاه میانی این رژیم غذایی هستند. افراد متقاضی به کارگیری رژیم غذایی مدیترانه ای باید این مواد غذایی را به صورت متوسط مصرف نمایند.انواع گوشت قرمز نیز جایگاه بسیار کوچکی در رژیم غذایی مدیترانه ای دارند. به همین منظور متقاضیان باید این انواع گوشت را در کمترین حالت ممکن مصرف نمایند.

رژیم غذایی مدیترانه ای به چه صورت است؟کاربرد رژیم غذایی مدیترانه ای چیست؟

رژیم غذایی مدیترانه ای، یکی از سالم ترین رژیم های غذایی است. این رژیم نقش موثری را در حفظ و ارتقا سلامت بدن ایجاد می کند. یکی از اصلی ترین کاربرد های رژیم غذایی مدیترانه ای، حفظ و ارتقا سلامت قلب است. به کمک رژیم غذایی مدیترانه ای می توان از انواع بیماری های قلبی دوری کرد و خطر مرگ به دلیل انواع بیماری قلبی و عروقی را کمتر کرد. در واقع به کمک این رژیم غذایی می توان احتمال استفاده از خدمات پرستاری و استخدام پرستار کودک و سالمند را به موجب بیماری های مختلف کاهش داد! کاربرد رژیم غذایی مدیترانه ای به اختصار، سلامت قلب، سلامت مغز، جلوگیری از ابتلا به سرطان، پیشگیری دیابت، کنترل دیابت و کاهش وزن می باشد.

پیشنهاد مطالعه: 9 تکنیک برای داشتن رژیم غذایی سالم بعد از 50 سالگی

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست