1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. روش پرستاری از سالمند لجباز
روش پرستاری از سالمند لجباز

روش پرستاری از سالمند لجباز

با توجه به این‌ که افراد به دلیل کهولت سن دچار بی‌حوصلگی و زوال عقل می‌شوند، گاهی اوقات نمی‌توانند رفتار خود را کنترل کرده و با همه‌ چیز کاملاً منطقی برخورد کنند.

چون این افراد تحت تاثیر مشکلات، بالا رفتن سن و ضعیف شدن سیستم ایمنی دیگر قادر نیستند همانند جوانی‌های خود تصمیم بگیرند و عاقلانه رفتار کنند. برای همین در این هنگام ضرورت به‌ کارگیری روش پرستاری از سالمند لجباز به‌ صورت کاملاً اصولی لازم و ضروری است.

توجه داشته باشید کسی که پرستار سالمند می‌شود و این مسئولیت سخت را به دوش می‌کشد، باید حتما نسبت‌ به تمام مراقبت‌های سالمندی آگاهی داشته و بر حسب اصول درست اخلاقی با سالمند برخورد کند‌.

در حال‌ حاضر با وجود این قضایا یکسری شرکت به راه‌اندازی موسسه پرستاری پرداخته‌اند که در این موسسات افراد واجد شرایط به خانواده‌های به پرستار سالمند و پرستار کودک معرفی می‌شوند.

از میان این کلینیک‌های مراقبتی می‌توان به پرستار آراد با حضور مشاوران و پرستاران ماهر اشاره کرد. کسی که به‌ عنوان پرستار یک سالمند لجباز استخدام می‌شود.

باید تمامی جوانب را بسنجند و به صورت درست و اصولی توأم با آرامش با پیرمرد یا پیرزن رفتار کند. برای این‌ که بتوانید اطلاعات کافی در رابطه با روش پرستاری از سالمند لجباز کسب کنید، توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روش پرستاری از سالمند لجباز

پرستار باید چگونه با یک سالمند لجباز رفتار کند؟

کسانی که در مؤسسات پرستاری کار می‌کنند، یکسری اشخاص با داشتن علم و اطلاعات کافی هستند که بر حسب یک سری اصول، قواعد و در نظر گرفتن کار و رفتار سالمند به اعزام پرستار می‌پردازند.

به‌عنوان مثال کسی که برای نگهداری سالمند لجباز استخدام می‌شود، باید آرامش بیشتری داشته و بتوانند جو دوستانه و محبتی را بین خود و سالمند برقرار کند‌. برای برخورد با سالمند لجباز پرستار باید از ترفند و تکنیک های تایید شده از سوی روانشناس، بهره ببرد.

چون در غیر این صورت اوضاع نافرجامی به بار آمده و مشکلات متعددی بروز می‌کند. در این قسمت به چند مورد از این روش‌ های کاربردی که از سوی پرستار سالمند باید اجرا شود، اشاره می‌کنیم.

به‌نظر آن‌ها احترام بگذارید و از آن‌ها سوال بپرسید!

پرستاری که از یک سالمند لجباز مراقبت می‌کند، باید این نکته را در نظر بگیرد که مدام به او امر و نهی نکند و در بخش‌های مختلف از او سوال پرسیده و نظر بخواهد. مثلاً به‌ جای ارائه دادن روش‌ های درمانی و دستور دادن، از سالمند سوال کند که علت این رفتار شما به چه موضوعی برمی‌گردد؟

همچنین نباید در پرسش‌های خود از واژه چرا استفاده کند، چون این واژه حالت سرزنشی به سوال داده که مطلوب شخص نیست و در نهایت سالمند از جواب دادن به این سوال سرباز میزند.

برای صحبت با سالمند وقت بیشتری را اختصاص دهید!

سالمندی که لجباز و تند خو است، کسی را به‌عنوان پرستار می‌پذیرد که به صحبت‌های او گوش کند و با داشتن آرامش به ‌طور دقیق به او پاسخ دهد.

پس شخصی که مسئولیت نگهداری سالمند را برعهده دارد، باید بدون بروز کلافگی و بی حوصلگی، با نشان‌ دادن رغبت سالمند را به حرف وا دارد و به تمام حرف‌های آن دقیق گوش دهد تا بتواند بدون ابهام و به درستی به او پاسخ داده و گوشی برای شنیدن حرف‌های او باشد.

پیشنهاد مطالعه: استرس پرستاری از سالمند چیست و روش مدیریت آن چگونه است

شخصی که از سوی موسسه پرستاری به عنوان پرستار سالمند اعزام می شود، نباید فقط تمام وقت خود را به مراقبت کردن و دادن به موقع دارو اختصاص دهد، این شخص باید برای سالمندان نقش یک دوست خوب و همراه را نیز ایفا کند. این روش پرستاری از سالمند لجباز بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

بر روی ویژگی های اخلاقی و نکات مفید سالمند مانور دهید!

پرستار سالمند باید از خصوصیات و ویژگی اخلاقی این شخص نام ببرد و بر روی آن‌ها مانور دهد و به‌هیچ‌عنوان سعی نکند، مشکلات و عیب و ایرادهای شخص را به روی بیاورد. چون این کار نتیجه بسیار بدی داشته و می‌توانند باعث کشمکش و درگیری بین پرستار و سالمند شود. زمانی‌ که پرستار اخلاق‌ های خوب سالمند را یادآوری کند، سالمند کمتر به فکر لجبازی و کشیده شدن به سمت رفتارهای بد می‌افتد. در نتیجه رفته رفته با این روند لجبازی و تندخویی او کاهش‌یافته و به سمت رفتارهای خوب سوق پیدا می‌کند.

 

روش پرستاری از سالمند لجباز

کلام آخر

همان‌طور که ملاحظه کردید ما در این مقاله به بررسی موضوع روش پرستاری از سالمند لجباز پرداختیم و یکسری ترفندها را برای شما مطرح کردیم. برای این‌که بتوانید برای پدر و مادر سالمند خود یک پرستار کاربلد و با اخلاق استخدام کنید، می‌توانید به مؤسسه پرستاری، پرستار آراد مراجعه کرده و با مشورت با مشاوران بهترین شخص را به‌عنوان پرستار سالمند و یا پرستار کودک انتخاب کنید.

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست