1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. راه درمان کبد چرب
درمان کبد چرب

راه درمان کبد چرب

راه درمان کبد چرب

کبد چرب Fatty Liver مشکلی است که این روزها خیلی از افراد را درگیر کرده است و به خاطر همین خیلی از آنها به دنبال راه درمان کبد چرب می ‌افتند که باید در این باره اطلاعات خود را بالا ببرید، زیرا اگر این مسئله را پیگیری نکنید، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به کبد و حتی دیگر اعضای بدن وارد گردد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به راه های درمانی این مشکل با شما صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. البته وجود پرستار در منزل هم می تواند کمک کننده باشد. با ما همراه باشید.

راه درمان کبد چربکبد چرب به چه معناست؟

بیماری کبد چرب همانطور که از نامش مشخص است، به گونه ای است که در آن چربی بیش از حد داخل کبد جمع می شود. در واقع کبد وظیفه این را دارد که سموم مختلف بدن را از بین ببرد؛ اما ممکن است تجمع چربی مانع از ایجاد این اتفاق شود. وجود ۵ الی ۱۰ درصد چربی در کبد، می تواند عاملی برای کبد چرب باشد و یک موقعیت مخرب را به وجود بیاورد.

روش های درمانی کبد چرب چیست؟

درمان کبد چرب متفاوت است و نمی توان برای همه یک نسخه پیچید؛ اما به طور کل راهکارهای طبیعی و خانگی وجود دارند که می‌ توانید آن‌ها را به کار بگیرید که احتمالا بعد از مدتی نتیجه بخش خواهد بود.

ورزش

اولین و مهم ترین اقدامی که شما می توانید برای کبد چرب انجام دهید، این است که ورزش را در روتین خود بگنجانید؛‌ یعنی ورزشی که همراه با کاهش وزن باشد که باعث می شود علائم بیماری کبد چرب بهبود پیدا کند. افرادی که کبد چرب دارند، باید وزن خود را کاهش دهند که می تواند با کاهش ۷ الی ۱۰ درصدی علائم مربوط به کبد چرب مانند جای زخم یا حتی التهاب را بهبود ببخشد.
این افراد حتی اگر شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنند، متوجه می‌ شوند که بیش از حد مجاز وزن دارند و به خاطر همین کاهش وزن در افزایش سلامت آنها به شدت موثر است.

رژیم غذایی سالم

دومین نکته ای که باید در مورد کبد چرب به انجام برسانید و حتی می‌ تواند از راه های درمانی کبد چرب باشد، رژیم غذایی سالم است؛ یعنی شما ناچار هستید که بعضی از مواد غذایی را به طور کل حذف کنید، مثلاً سس مایونز، آب خنک، روغن، فست فود و مواد مشابه که به طور کل غذاهای مضر عاملی برای کبد چرب می باشند. اگر می خواهید چربی سالمی به بدن تان برسانید، می توانید از دانه های طبیعی، آجیل یا ماهی استفاده کنید که چربی سالمی دارند و به بدن شما آسیب وارد نمی کنند.

توصیه ما این است که در چنین حالتی تعداد وعده غذایی خود را زیاد کنید؛ اما حجم آن را در هر وعده غذایی کم کنید. یعنی می توانید در طول روز ۳ الی ۶ وعده اصلی و میان وعده داشته باشید اما در هر کدام از این وعده ‌ها حجم کمی را استفاده کنید؛ البته حضور داشتن پرستار بیمار می تواند تا حد زیادی مشکلات مربوط به رژیم غذایی را برطرف کند و غذای سالم در اختیار بیمار قرار دهد.

قهوه

قهوه می تواند یک ماده چربی سوز باشد و طرفداران زیادی هم دارد؛ در نتیجه یک راهِ درمان کبد چرب مناسب به نظر می‌ رسد. در واقع قهوه طبق بعضی از تحقیقات، محافظ کبد است که مانع از تولید آنزیم های کبدی می شود، التهابات را از بین می برد و خطر ابتلا به بیماری های کبدی را هم کم می کند.

کاهش کلسترول

طبق تحقیقات انجام شده، یکی از چیزهایی که جزء راه درمان کبد چرب محسوب می شود، کنترل کلسترول است؛ یعنی اگر شما بتوانید سطح کلسترول را مدیریت کنید، از ابتلا به بیماری‌ های قلبی جلوگیری می‌ شود و کبد چرب درمان می گردد‌ که برای کاهش کلسترول باید بیشتر به سراغ غذاهای پخته شده بروید و غذاهای سرخ کردنی را کم کنید که با کاهش چربی و قند، کبد چرب هم تا حد زیادی بهبود پیدا می کند.

کاهش استرس و فشارعصبی

مهمترین چیزی که می تواند در سلامت کل بدن شما موثر باشد و یک راهکار عالی برای راه درمان کبد چرب است، کنترل استرس و هر گونه فشار عصبی است. در واقع زمانی که شما یک وضعیت روحی روانی آرام داشته باشید و از لحاظ احساسی ثبات را در خودتان به وجود بیاورید، می توانید هم به مشکلات دیگر غلبه کنید و هم اینکه آسیب های جسمی مثل کبد چرب تا حد زیادی بهبود پیدا می کند.

کلام آخر درباره درمان کبد چرب

طبق توضیحاتی که برایتان ارائه شد، متوجه شدید که راه درمان کبد چرب چیست. در واقع کبد چرب در صورتی که درمان نشود، می تواند عاملی برای مشکلات مختلف باشد که هر چه سریع تر می توانید آن را کنترل کنید. موسسه پرستاری آراد در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می دهد. همچنین منبعی برای مراجعه به پرستاران با تجربه و قابل اعتماد است که بتوانند تا حد زیادی به مشکلات شما پاسخگو باشند.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • منصوری
    2023/08/19 15:13

    درخواست پرستار داشتم چیکار باید بکنم؟

    پاسخ
    • کارشناس پرستاری
      2023/08/20 10:38

      سلام. با تشکر از پیام شما. با شماره 02145351 تماس بگیرید کارشناسان ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

      پاسخ
  • قیمت پرستار روزانه در منزل چقدره؟

    پاسخ
    • کارشناس پرستاری
      2023/08/21 11:12

      سلام با تشکر از پیام شما هزینه بر اساس شرایط مشخص میشه با شماره 02145351 تماس بگیرید کارشناسان ما شمارا راهنمایی خواهند کرد

      پاسخ
  • برای اطلاع از هزینه ها با چه شماره ای تماس بگیریم؟

    پاسخ
    • کارشناس پرستاری
      2023/08/24 11:06

      سلام وقت بخیر با شماره 45351 -021تماس بگیرید همکاران ما پاسخگو هستن.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست