1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. تاثیر سکته مغزی بر شخصیت بیمار
تاثیر سکته مغزی بر شخصیت بیمار

تاثیر سکته مغزی بر شخصیت بیمار

تاثیر سکته مغزی بر شخصیت بیمار

تاثیر سکته مغزی بر شخصیت افراد چگونه است؟ یکی از عوارض حائز اهمیت که پس از سکته مغزی باید به آن توجه داشت، تأثیر سکته مغزی بر شخصیت بیمار است، سکته مغزی علاوه بر تاثیرات بدنی تاثیرات شخصیتی نیز به وجود خواهد آورد، امکان دارد کسانی که دچار سکته مغزی شده اند مانند قبل رفتار نکنند، که موجب غافل گیری فرد و عزیزان آن ها خواهد شد، سکته مغزی تغییرات زیادی روی توانایی های بدنی فرد مثل هماهنگی جسمی، کاهش قدرت و اختلال بینایی به وجود می ‌آورد که امکان دارد تغییرات شخصیتی نیز در پی آن به وجود بیاید.

شما می توانید پرستار بیمار را برای نگهداری از فردی که دچار سکته مغزی شده  استخدام کنید، شرکت مراقبتی پرستار آراد  پرستار بیمار را به منزل اعزام می کند و کسانی که قصد دارند برای نگهداری از فرد بیمار خود از خدمات پرستاری استفاده کنند، می توانند با مشاوران این مجموعه تماس بگیرند، در ادامه مطالب سعی داریم در این رابطه اطلاعات بیشتری در اختیار تان قرار دهیم.

تاثیر سکته مغزی بر شخصیت بیمار1

بررسی تاثیر سکته مغزی بر شخصیت بیمار

سکته مغزی علاوه بر تاثیر گذاری بر روی اعضای بدن روی شخصیت افراد نیز تاثیر می گذارد که عبارتند از:

افسردگی

یکی از رایج ترین تغییرات شخصیتی که پس از سکته مغزی رخ می دهد، افسردگی است. طی تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است افرادی که پس از سکته مغزی دچار افسردگی می شوند، از افراد معمولی بیشتر هستند.

تاثیر سکته مغزی بر شخصیت بیمار و بروز اجتناب اجتماعی

اگر سکته مغزی روی اندام های فرد تاثیر بگذارد و فرد قادر به انجام کارهایی که قبلاً انجام داده است نباشد، امکان دارد و به انزوا و و اجتناب اجتماعی دچار شود، افرادی که بعد از سکته مغزی مجبورند مشارکت در فعالیت های اجتماعی و کار خود را ترک کنند، امکان دارد احساس تنهایی و انزوای اجتماعی Social isolation داشته باشند.

تاثیر سکته مغزی بر شخصیت بیمار و بروز بی ثباتی عاطفی

اکثر بازماندگان سکته مغزی احساس می ‌کنند که بی ثباتی عاطفی دارند، زیرا این افراد در شرایطی قرار می گیرند، که به طور مداوم در حال گریه هستند یا میخندند. امروزه دارو هایی تولید شده است که برای کنترل این مشکل تجویز می شود، و افراد با استفاده از این داروها می ‌توانند با شرایط جدید کنار بیایند.

کمبود انگیزه از تاثیر سکته مغزی بر شخصیت بیمار

سکته مغزی امکان دارد کمبود انگیزه و بی علاقگی در افراد را به وجود بیاورد. لازم به ذکر است که کمبود انگیزه به طور معمول پس از اکثر آسیب های مغزی اتفاق می افتد، که دلایل زیادی خواهد داشت. به عنوان مثال تغییر در ساختار و عملکرد مغز، بروز افسردگی و کاهش توانایی های شناختی از دلایل بی ‌انگیزگی و بی ارادگی به زندگی بعد از سکته مغزی محسوب می شوند.

پرستار بیمار در منزل می تواند مانند یک همدم کنار فرد بیمار باشد و در صورت بروز اختلالات شخصیتی به بهبود فرد کمک کند. پرستار در منزل تمام امورات مربوط به فرد بیمار انجام خواهد داد و به او در انجام امور شخصی یاری می رساند، که این امر موجب افزایش اعتماد به نفس فرد می شود.

در واقع با استخدام پرستار بیمار در منزل می توان از به وجود آمدن افسردگی در بیمار جلوگیری کرد، زیرا بیمار می تواند با ایجاد روابط دوستانه و صمیمی با پرستار روابط اجتماعی با سایر افراد نیز برقرار کند، که این امر تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد به نفس فرد خواهد داشت. شما می توانید به صورت حضوری و غیر حضوری به مرکز پرستاری آراد مراجعه کرده و از خدمات پرستاری در منزل این مجموعه بهره مند شوید.

از دست دادن مهارت های اجتماعی از تاثیر سکته مغزی بر شخصیت بیمار

رفتار بیمار سکته مغزی امکان دارد به صورتی باشد، که از لحاظ اجتماعی نامناسب محسوب شود. امکان دارد فردی که دچار سکته مغزی شده است، رفتار هایی مانند اهانت به مردم با صدای بلند، در آوردن لباس یا ادرار کردن در مجامع عمومی، برداشتن غذا از بشقاب دیگران داشته باشد. که این رفتارها کار پرستار سالمند را که مسئولیت نگهداری از بیمار را به عهده گرفته است، را سخت خواهد کرد.

به هرحال اطرافیان فردی که دچار سکته مغزی شده است باید او را درک کنند و بدانند که این رفتارها از پیش برنامه ریزی نشده و و شخص بیمار قصد توهین به آن ها را نخواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه: مراقبت از بیمار سکته مغزی توسط پرستار در منزل

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست