1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. بیماری تاکیکاردی در کودکان چیست؟
بیماری تاکیکاردی در کودکان

بیماری تاکیکاردی در کودکان چیست؟

آیا می دانید بیماری تاکیکاردی در کودکان چیست؟ اگر کودکان ضربان قلب سریع در حالت استراحت داشته باشند، مبتلا به بیماری تاکیکاردی هستند.

با توجه به دلیل اصلی و میزان کارایی قلب امکان دارد، تاکیکاردی  خطرناک باشد، این بیماری در عموم مردم با اسم تپش قلب شناسایی می گردد.

بعضی از کودکانی که به بیماری تاکیکاردی مبتلا هستند، هیچ گونه علائمی ندارند اما تاکیکاردی باعث افزایش ایست ناگهانی قلب، مرگ و خطر سکته میشود.

همانطور که مستحضر هستید امروزه اکثر والدین با توجه به مشغله های کاری که دارند، توانایی نگهداری از کودکان خود را ندارند، آنان می‌ توانند برای این کار پرستار کودک در منزل را استخدام کنند، تا با انجام اقدامات لازم از کودک مراقبت کند.

اگر کودک به بیماری تاکیکاردی مبتلا باشد پرستار می تواند با شناسایی علائم، اقدامات لازم را انجام دهد و در صورت لازم به پزشک متخصص مراجعه کند. تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

بیماری تاکیکاردی در کودکان چیست؟

قلب انسان متشکل از دو دهلیز و دو بطن می باشد، و زمانی که این اعضا سریع تپش داشته باشند، تاکیکاردی رخ می دهد، همانگونه که در مطالب قبلی نیز گفته شد، ضربان قلب بالا و سریع در زمان استراحت، تاکیکاردی نام دارد.

به صورت کلی قلب کودک ۱۶۰ بار در دقیقه تپش دارد، هنگامی که کودک به این بیماری مبتلا باشد تپش قلب او افزایش می یابد.

زمانی که قلب کودکان به سرعت بتمد، پمپاژ کاسته شده و جریان خون به سایر اعضای بدن از جمله خود قلب کاهش می یابد.

علت تاکیکاردی در خواب چیست؟

به طور معمول بیماری تپش قلب یا تاکیکاردی با به وجود آمدن اختلال در تکانه های الکتریکی طبیعی که کنترل کننده عملکرد پمپاژ قلب هستند، به وجود می آید. در ادامه مطالب برخی از عوامل احتمالی این بیماری بیان شده است:

  • عدم تعادل الکترولیت
  • ناهنجاری های مادرزادی
  • واکنش به بعضی از داروها
  • سایر بیماری های قلبی
  • غده تیروئید پیش فعال
  • بیماری های ریه

شایان ذکر است که در برخی از موارد ابتلا به این بیماری مشاهده شده، که بیش از یک فاکتور در به وجود آمدن آن تاثیر گذار بوده است. همچنین بعضی از کودکان بدون هیچ دلیل دقیقی این بیماری را تجربه کرده‌ اند.

خطرات بیماری تاکیکاردی در کودکان چیست؟

خطرات بیماری تاکیکاردی در کودکان

خطر بیماری تاکیکاردی وابسته به ۵ دلیل می ‌باشد که عبارتند از:

  • ضربان قلب هنگام حمله
  • شدت تپش قلب
  • سایر بیماری‌ های قلبی
  • نوع تاکیکاردی
  • مدت زمان تپش قلب
  • و اما برخی از خطرات شایع این بیماری:
  • حمله های غش
  • لخته های خون
  • مرگ ناگهانی
  • نارسایی قلبی

درمان بیماری تاکیکاردی کودکان چگونه است؟

روش های درمانی با توجه به دلیل بیماری، سلامت عمومی کودک، سن و سایر عوامل گوناگونی می باشند. هدف اصلی درمان تپش قلب سریع، رفع علت به وجود آورنده آن است.

در برخی مواقع پزشک سعی می کند، از روش ‌های درمانی که باعث کند شدن ضربان قلب میشود، استفاده کند، تا از بروز تاکیکاردی های بعدی پیشگیری کند.

اما در برخی موارد دیگر پزشک بدون در نظر داشتن کاهش تپش قلب تنها به دنبال رفع منشا اصلی بیماری است، همچنین در مواردی که بیماری بدون دلیل هست، اقدام به امتحان روش های درمانی گوناگونی می کند.

خانواده ها می توانند برای نگهداری از کودکان خود که به این بیماری مبتلا هستند، به معتبرترین مرکز پرستاری که تحت نظارت وزارت بهداشت مشغول به کار شده است مراجعه کنند و پرستاران آموزش دیده که در زمینه انواع بیماری های قلبی اطلاعات لازم را فرا گرفته‌ اند، استخدام کنند.

پرستار کودک در منزل می تواند با ایجاد یک بستر مناسب روند بهبودی بیمار را افزایش دهد و از به وجود آمدن خطرات بعدی جلوگیری کند.

سخن پایانی

همانطور که با خواندن مقاله بالا متوجه شدید تاکیکاردی یا ضربان قلب سریع یکی از بیماری ‌های قلبی است، که فرد مبتلا ضربان قلب سریع دارد.

لازم به ذکر است که این بیماری اکثرا در زمان استراحت رخ می ‌دهد. بنابراین خانواده ها باید توجه داشته باشند که کودکان آنان در هنگام استراحت چه علائمی دارند.

برای این کار می ‌توانند پرستار کودک در منزل را استخدام کند، زیرا پرستار بیمار در منزل در رابطه با نگهداری از کودک اطلاعات لازم را فرا گرفته است و می ‌تواند بهترین اقدامات را در زمان بروز علائم انجام دهد، تا روند بهبودی کودک بیمار رو به افزایش باشد‌.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست