1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. علت بثورات گردن نوزاد نوزاد
علت بثورات گردن نوزاد

علت بثورات گردن نوزاد نوزاد

بثورات گردن نوزادان، امری نسبتا شایع است. اما این موضوع می تواند برای والدین نگران کننده باشد. علت بروز بثورات در ناحیه گردن نوزاد، چین خوردگی و سایش این ناحیه است.

چرا که به موجب این خوردگی، گرما، سایش و رطوبت با هم ترکیب شده و تحریک پوستی را به همراه می آورد. این ترکیب موجب اخلال محافظ خارجی پوست نوزاد می گردد.

بثورات گردن نوزادان عموما تا مادامی که نوزاد در وضعیت نشسته بماند، باقی خواهد ماند.

در برخی از مواقع، قارچ به ناحیه مذکور که تحریک شده، نفوذ می کند. در صورتی که این موضوع بروز پیدا کند، با نظر پزشک، از کرم های مخصوص قارچی استفاده شده و این مشکل عموما در مدت زمان دو هفته بر طرف می گردد.

البته این دو هفته زمان رفع قارچ ها است. بثورات پوستی گردن نوزاد عموما مدت زمان بیشتری را روی پوست او می مانند.

لازم به ذکر است که بثورات پوستی صرفا روی ناحیه گردن او به وجود نمی آید. بلکه این بثورات می توانند به نواحی دیگر پوست نیز گسترس پیدا کند.

بثورات پوستی عموما به بخش هایی که با سایش و رطوبت همراه است بیشتر به وجود می آید. لازم به ذکر است که اگر بثورات پوستی به بخش هایی از پوست گسترس پیدا کردند که فشار خاصی روی آن نمی باشد، آن ناحیه باید مورد بررسی قرار گیرد.

برای رفع بثورات گردن کودکان، توصیه می شود از استفاده از صابون خودداری نمایید. چرا که صابون می تواند پوست آن ناحیه را تحریک نماید.

بدین منظور برای تمیز کردن نواحی که بثورات پوستی به وجود آمده اند، از آب گرم و دستمال شستشو نرم کمک بگیرید. همچنین پس از شستشوی ناحیه نیز خشک نمودن آن را با دقت کامل انجام دهید.

علت بثورات گردن نوزاد

بثورات گردن نوزاد

کمک از پرستار کودک

گاهی والدین به موجب مشغله و حساسیت بثورات گردن کودک، نیاز به پرستاری از کودک شان دارند. در این حالت می توانند از خدمات پرستاری شرکت مراقبتی پرستار آراد بهره مند شده و درخواست اعزام پرستار را ثبت نمایند.

انواع بثورات پوستی کدام اند؟

بثورات پوستی مختلفی روی پوست به وجود می آیند. از جمله این بثورات می توان به کهیر، زخم های عفونی پوست، زرد زخم، بروز سلولیت و حساسیت پوستی قارچی اشاره کرد.

برخی از بثورات پوستی نیاز به بررسی دقیق تر و درمان مناسب دارند. از جمله آن ها می توان به عفونت های قارچی مختلف، شپش سر، زگیل پوستی، زگیل آبکی، انواع اگزما و حساسیت نواحی پوشک نوزاد اشاره داشت.

کهیر چیست؟

از جمله رایج ترین نوع بثورات پوستی، کهیر می باشد. کهیر حساسیت پوستی بر اثر آلرژی می باشد. کهیر حساسیت پوستی می باشد که با خارش آن ناحیه همراه است.

ناحیه کهیر برآمده شده و رنگ قرمز دارد. شکل کهیر عموما دایره است و مرکز این دایره رنگ کمتری در مقایسه با سایر نقاط آن دارند.

علت بروز کهیر می تواند عوامل متغیری باشد. کهیر می تواند به موجب حساسیت دارویی، حساسیت به مواد غذایی، عفونت های ویروسی و یا گزش حشرات بروز پیدا کند. عملکرد کهیر به گونه ای است که در بخش های مخلتف بدن پخش شده و عموما پس از 3 الی 4 روز پس از بروز، خود به خود بر طرف می شوند.

حساسیت در نواحی پوشک نوزاد چرا بروز می دهد؟

یکی دیگر از جمله حساسیت های پوستی نوزادان، حساسیت در نواحی پوشک می باشد. به موجب این حساسیت، زمانی که کودک ادرار و یا مدفوع می کند، پوستش قرمز رنگ شده و همچنین مرطوب می گردد.

حساسیت در نواحی پوشک نوزاد، می تواند موجب ایجاد زخم های کوچک شود.

علت بثورات گردن نوزاد

بثورات گردن نوزاد

درمان بثورات گردن نوزاد چگونه است؟

برای درمان این بیماری، توصیه می شود که از ماده های شوینده ای استفاده نمایید که حاوی مواد مضر برای نوزاد نمی باشند. لازم به ذکر است که روش استفاده از شوینده های مختلف ممکن است متفاوت با یک دیگر باشد.

عموما روش به کارگیری این شوینده ها برای نوزاد، استفاده از پارچه نرم جهت شستشو می باشد. بدین منظور ماده شوینده مورد نظر را روی پارچه ای نرم و با رطوب بریزید.

سپس پارچه را مالش داده و بعد از آن، پارچه را آهسته به بدن نوزاد بمالید. توصیه می شود با دقت و آرامی تمام نواحی بثورات پوستی گردن را تمیز نماید.

پس از تمیز کردن پوست نوزاد به کمک پارچه، پوست او را به آب خنک شستشو دهید. لازم به ذکر است که ممکن است بثورات وضعیت بدتری پیدا کنند. به همین جهت توصیه می شود که درمان را همواره طبق نظر پزشک انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: َتغییرات شایع پوست در دوران سالمندی را بشناسیم

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست