1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. بازی کودکان در کرونا
بازی کودکان در کرونا

بازی کودکان در کرونا

بازی کودکان در کرونا

بازی کودکان در کرونا Children’s play in Corona جز چالش های اکثر والدین محسوب می شود. همان که مستحضر هستید اکثر کودکان دوست دارند در بیرون از منزل و با دوستان خود مشغول به بازی شوند اما با وجود بیماری همه گیر کرونا سلامتی کودکان از هر چیزی مهم تر است، والدین می توانند در روزهای قرنطینه ی کرونا با انجام بازی های خلاقانه کودکان خود را سرگرم کنند، همچنین این روزها بهترین فرصت برای آموزش و تربیت کودکان است.

یکی دیگر از روشهای نگهداری از کودکان در دوران قرنطینه کرونا استخدام پرستار کودک در منزل است، مرکز پرستاری آراد با به کارگیری نیروی کار مجرب آماده اعزام پرستار در منزل می باشد، خانواده‌ها می‌توانند در این دوران کودکان خود را به این پرستاران بسپارند و به سایر امورات خود رسیدگی کنند. تا انتهای مطالب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه بازی کودکان در کرونا به دست بیاورید.

بازی کودکان در کرونا1

معرفی بازی کودکان در کرونا

یکی از بیماریهای هم گیر که امروزه اکثر افراد را درگیر می کند، کرونا می باشد. یکی از راه های مقابله با این بیماری قرنطینه و ماندن در خانه است، بنابراین والدین باید یک برنامه بازی برای کودکان خود تهیه کنند تا مانع از ابتلای کودکان به این بیماری شوند. پرستار کودک در منزل، در زمینه نگهداری از کودکان اطلاعات لازم را فرا گرفته است و می تواند با انجام بازی های خلاقانه کودکان را در دوران کرونا سرگرم کند، برخی از بازی های کودکان در کرونا در ادامه مطالب توضیح داده شده اند:

بازی با مداد و کاغذ

می‌توان با انجام بازی هایی که روی کاغذ انجام می شوند کودکان را سرگرم کرد، بازی هایی مانند اسم- فامیل، نقطه بازی و تعداد زیادی از بازی های دیگر، بهترین بازی برای سرگرم کردن کودکان محسوب می شوند.

شعبده بازی از بازی کودکان در کرونا

پرستار کودک می تواند بدون استفاده از قفل زنجیر و فقط با چند وسیله ساده مانند لیوان، بطری آب و چند ترفند شعبده بازی کودکان را سرگرم کند. برای این کار می توان چند لیوان روی میز گذاشت و زیر یکی از آنها سکه قرار داد، سپس از کودکان درخواست کرد که حدس بزنند سکه زیر کدام لیوان قرار گرفته است. پرستار می تواند با قرار دادن لیوان ها نزدیک لبه میز سکه را پایین انداخته تا بچه ها فکر کنند شعبده بازی انجام شده است. این کار موجب هیجان زده شدن و لذت بیشتر آنان می شود.

کارت بازی

یکی دیگر از بازی های سر گرم کننده که برای نوجوانان مناسب است، کارت بازی نام دارد، با تهیه یک جعبه کارت میتوان بازی خلاقانه را انجام داد، و ساعت ها بچه های نوجوان را سرگرم کرد.

بازی های خانوادگی

با یافتن چند بازی محلی و انجام آن در جمع های خانوادگی کودکان سرگرم می شوند، بازی های مانند بشین پاشو، پانتومیم، گل یا پوچ بیست سوالی و دوز.

مجسمه بازی

از دیگر بازی کودکان در کرونا که باید معرفی نمود مجسمه بازی می باشد. برای این کار باید آهنگ مورد علاقه کودک را انتخاب کرده و با صدای بلند آن را اجرا کرد، از کودکان بخواهید برقصند، اما به محض توقف آهنگ باید در هر حالتی که قرار گرفته‌اند، ثابت و بدون حرکت باشند. برای افزایش هیجان در این بازی باید از بچه ها درخواست کرد اداهای خاصی در آورده و بعد از توقف آهنگ در همان حالت بدون حرکت بمانند.

بسکتبال در خانه

بسکتبال در خانه برای تمام گروه های سنی مناسب می باشد، به وسایلی مانند سبد، کاغذ گوله شده یا توپ کوچک نیاز دارد، هر یک از بازیکنان باید در نوبت خود یک توپ را در درون سبد بیندازند. برای افزایش هیجان کودکان باید در هر دور یک قدم عقب تر بروند، تا بازی سخت تر شود.

بازی تعادل

بچه ها علاقه خاصی به حفظ تعادل در زمان راه رفتن روی یک خط راست دارند. در زمان بازی میتوان موسیقی پخش کرد و کودکان روی یک خط راست با حفظ تعادل راه بروند و همچنین برای افزایش هیجان بازی می توان از کودکان درخواست کرد به طور لِی لِی یا برعکس این کار را انجام دهند.

قایم موشک

یکی از بازی های هیجان انگیز و مورد علاقه تمام کودکان که در دوران کرونا و در منزل می توان آن را انجام داد قایم موشک است، این بازی سنتی طرفداران زیادی دارد که یک نفر چشم گذاشته و تمام افراد باید قایم شوند و زمانی که شمارش پایان می یابد باید بازیکنان را که قایم شده اند بیابد، فردی که دیر تر از همه پیدا می شود، باید در دور بعدی چشم بگذارد.

پرستار در منزل برای کودک می‌تواند این بازی را در یک فضای تاریک انجام دهد تا هیجان بازی بیشتر شود و یک فضای شاد برای تمام افراد به وجود بیاید، البته باید توجه داشته باشید که فضای بازی باید ایمن باشد.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست