1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. تاثیر پرستار در مقابله با افکار منفی در سالمندان
افکار منفی در سالمندان

تاثیر پرستار در مقابله با افکار منفی در سالمندان

تاثیر پرستار در مقابله با افکار منفی در سالمندان

افکار منفی Negative thoughts در سالمندان یکی از مشکلاتی است که در سنین سالمندی برای سالمندان رخ می دهد. تاثیر پرستار در مقابله با این افکار بسیار مثبت خواهد بود، زیرا پرستاران یک همدم برای سالمندان خواهند بود و می توانند مانع از افکار منفی آن ها شوند.

امروزه مراکز پرستاری زیادی راه اندازی شده اند، که آماده خدمت رسانی به تمام مردم می باشند. شرکت مراقبتی پرستار آراد یکی از معتبرترین مراکز پرستاری است که افراد کاربلد و مجرب برای نگهداری از سالمند به منزل افراد اعزام می کند. اگر می خواهید در رابطه با تاثیر پرستار در مقابله با افکار منفی در سالمندان اطلاعات بیشتری به دست بیاورید تا انتهای مطالب ما را همراهی کنید.

تاثیر پرستار در مقابله با افکار منفی در سالمندان

علل افکار منفی در سالمندان

با استخدام پرستار سالمند در منزل می ‌توانید به سالمندان کمک کنید، تا از مزایای سلامتی و زندگی اجتماعی خود استفاده کنند‌. شما با استخدام پرستار در منزل با تاثیرات مثبت آن بر کیفیت زندگی سالمندان متوجه خواهید شد، یکی از مهم ترین وظایف پرستار سالمند در منزل مقابله با افکار منفی در سالمندان است.

همان گونه که می دانید امروزه اکثر خانواده ها به دلیل مشاغل کاری یا برخی از مشکلات دیگر توانایی نگهداری و وقت گذاشتن برای سالمند خود نخواهند داشت. بنابراین پرستار سالمند بهترین گزینه برای نگهداری و مراقبت از سالمند خواهد بود. آنان با سپری کردن وقت خود برای سالمند باعث افزایش حس عزت نفس و احساس هدف در سالمند خواهند شد.

یکی از عوامل به وجود آورنده افکار منفی در سالمندان احساس تنهایی است، برخی مواقع سالمندان از برقراری ارتباط اجتماعی احساس هراس خواهند داشت و برای مشارکت با سایر افراد با مشکل برخورد می کنند. بنابراین پرستار سالمند می تواند با برقراری ارتباط دوستانه و صمیمانه با سالمند مانع از به وجود آمدن احساس تنهایی در او شود.

همچنین پرستار بیمار می تواند به فرد سالمند کمک کند تا با سایر افراد بدون داشتن هراس و اضطراب ارتباط قوی برقرار کند و برای انجام امور روزانه با آن ها مشارکت داشته باشد.

مقابله با افکار منفی در سالمندان

مکالمه اهمیت به سزایی در مقابله با این افراد در سالمندان خواهد داشت، همه ما می دانیم که بهترین زمان برای برقراری مکالمه مناسب با سالمند چه زمانی خواهد بود. اما با آغاز یک مکالمه خوب می توان سالمند را به سمت مکالمه جذب کرد.

موسسه پرستاری آراد با اعزام پرستار شبانه روزی به منزل این امکان را برای سالمندان فراهم می کند که با پرستار در طول روز، ساعات زیادی گفتگو داشته باشند و پرستار می تواند در این بین کار های منزل و امور سالمند را انجام دهد و مکالمات سودمندی با او داشته باشد. یک پرستار مناسب باید بداند که برای مقابله با افکار منفی سالمند باید  واضح صحبت کنند نه اینکه فریاد بزند.

دلایل به وجود آمدن افکار منفی در سالمندان

از دلایل به وجود آمدن افکار منفی در سالمندان عبارتند از:

هنگامی که محل زندگی سالمند جا به جا شود و یا او را به خانه سالمندان انتقال دهند.

از دست دادن افرادی که فرد سالمند به او وابسته است مانند همسر یا یکی از اعضای خانواده.

زمانی که افراد سالمند سلامت جسمی خود را از دست می ‌دهند و احساس ناتوانی و از کار افتادگی دارند.

از بین رفتن یکی از حواس پنجگانه که باعث به وجود آمدن مشکلات در برقراری ارتباط اجتماعی سالمندان می گردد.

مصرف برخی از دارو ها

سالمند با مصرف برخی از دارو های تجویزی پزشک با عوارض جدی رو به رو خواهد شد که امکان دارد تغییرات خلقی و رفتاری برای آنان در پی داشته باشد، همچنین تداخل دارویی نیز برای سالمند عوارض جدی خواهد داشت. بنابراین اگر سالمندان چندین دارو را به طور همزمان مصرف می کند باید به پزشک اعلام کنید.

درد مزمن و افکار منفی

زمانی که افراد پا به سن  می گذارند به طور ناگهانی و یا به طور تدریجی با درد مواجه می ‌شوند که بر کیفیت زندگی و توانایی‌ های آنان تاثیر خواهد گذاشت، لازم به ذکر است که درد علاوه بر اثرات جسمی بر روی افکار سالمندان نیز تاثیر خواهد گذاشت. طی تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است که سالمندانی که درد مزمن دارند دچار منفی بافی می شوند.

در مطالب بالا با تاثیر پرستار سالمند در مقابل با افکار منفی آشنا شدید بنابراین می توانید برای نگهداری از سالمند خود از خدمات پرستاری و نگهداری سالمند در منزل استفاده کنید

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست