1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. اصول مهم نگهداری از سالمند که یک پرستار باید بداند.
نگهداری از سالمند

اصول مهم نگهداری از سالمند که یک پرستار باید بداند.

اصول مهم نگهداری از سالمند که یک پرستار باید بداند چیست؟ آیا همه پرستار ها قادر به پرستاری از سالمند در منزل هستند؟ امروزه تعداد خانواده های بسیار زیادی تمایل دارند که نگهداری از سالمند آنها در خانه خودشان انجام شود تا از سپردن سالمندهای خود به خانه سالمندان بی نیاز شوند و عزیزان خود را در کنار خود داشته باشند.

با این وجود پیدا کردن پرستاران متخصص، با تجربه و وظیفه شناس که بتوانند نگهداری از سالمند را به بهترین شکل ممکن انجام دهند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و پرستاری که در این زمینه استخدام می شود باید اصول مهم نگهداری از سالمند را بداند.

در غیر این صورت ممکن است که مشکلات زیادی برای خانواده ها و یا سالمندان به وجود آید و خانواده ها را به دردسر بیندازد. به همین دلیل توصیه می کنیم که خانواده ها در انتخاب موسسه پرستاری و پرستار نهایت دقت را به خرج دهند تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در موسسه پرستاری آراد بیشتر این موضوع را برای شما تحت بررسی قرار دهیم.

Elderly care

اصول مهم نگهداری از سالمند

مهم ترین اصولی که پرستاران برای نگهداری از سالمند در منزل باید از انها اگاه باشند، به شرح زیر خواهد بود:

برخورد مناسب و اخلاق نیکو:

از مهم ترین اصولی که یک پرستار برای مراقبت از سالمند باید از آن آگاه باشد، خوش اخلاق بودن و بهره بردن از اخلاق نیکو است. زیرا سالمندان همانند کودکان حساس و زود رنج می شوند و به اخلاق نیکو نیاز دارند.

به همین دلیل حتما باید پرستاران در این زمینه از اخلاق نیک برخوردار باشند تا سالمند احساس ناراحتی نداشته باشد. علاوه بر آن پرستار باید در حین مواجه شدن با بد خلقی های سالمند نیز به میزان کافی صبور و شکیبا باشد.

همراهی عاطفی با سالمندان:

پرستاران باید از نظر عاطفی به خوبی با سالمند همراهی کنند و در مواقعی که سالمند از نظر روحی نیاز به همراهی دارد، نیاز های روحی و عاطفی او را تامین کنند. سالمندان به دلیل کهولت سن و بیماری هایی که معمولا به انها مبتلا هستند دچار مشکلات روحی می شوند و پرستاران باید این نیاز را در آنها تامین کنند.

کمک به سالمند در خصوص انجام فعالیت های بدنی:

از دیگر اصول مهم نگهداری از سالمند که یک پرستار باید بداند این است که پرستار باید در انجام فعالیت های بدنی سالمند به او کمک کند. به عنوان مثال: اگر سالمند مبتلا به آرتروز است و نمی تواند به درستی راه برود، پرستار باید به او در راه رفتن و نشستن و برخاستن به میزان لازم کمک نماید.

کمک به سالمند در خصوص تسکین یافتن درد های او:

همان طور که می دانید معمولا سالمندان به بیماری های مختلف مبتلا هستند و از درد هایی در قسمت های مختلف بدن رنج می برند که پرستاران این اشخاص باید برای تسکین یافتن درد های انها از دانش و تخصص کافی برخوردار باشند و در صورتی که انها به دارو نیاز داشته باشند، داروی مورد نظر برای آنها را تجویز کنند و به کاهش درد و بیماری در سالمند کمک نمایند.

دارا بودن مهارت تزریق آمپول و سرم برای سالمند:

پرستارانی که نگهداری از افرد مسن را در خانه انجام می دهند باید حتما از اصول تزریق آمپول و سرم آگاه باشند و در مواقع مورد نیاز بتوانند تزریقات آنها را انجام دهند.

خصوصا اگر سالمند قادر به تحرک نباشد و یا راه رفتن برای او سخت باشد نیاز به چنین پرستاری برای او بیشتر است.

 

کلام پایانی:

اصول مهم نگهداری از سالمند که یک پرستار باید بداند را در موسسه آراد برای شما عزیزان تحت بررسی قرار دادیم تا در صورتی که نیاز به یک پرستار برای نگهداری از سالمند در منزل دارید، بدانید که پرستار باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد تا به این شکل بتوانید یک پرستار مناسب برای نگهداری از سالمند در منزل انتخاب کنید.

در انتهای این مطلب باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که برای نگهداری از سالمند در منزل توسط پرستاران حتما از انها بخواهید که مدارک خود را به شما ارائه دهند تا از مهارت و تخصص انها اطمینان کامل پیدا کنید .

پیشنهاد مطالعه : فعالیت های جذاب برای سالمندان

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست