1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. نکات مهم قبل از عمل پیوند قلب
نکات مهم قبل از عمل پیوند قلب

نکات مهم قبل از عمل پیوند قلب

بدون شک پیوند قلب عمل راحتی نیست و خیلی از افراد قبل از انجام آن دچار استرس می ‌شوند؛ اما بهتر است بدانید که نکاتی هستند که با رعایت آنها می توانید عمل قلب موفقیت آمیزی داشته باشید.‌

به خاطر همین در این مقاله تصمیم گرفتیم راجع به نکات قبل عمل پیوند قلب با شما صحبت کنیم و بگوییم که به چه آزمایش ها و چکاپ هایی قبل از این عمل نیاز دارید تا یک عمل موفقیت آمیز را تجربه کنید و ببینید که آیا نیاز به استفاده از خدمات پرستاری دارید یا خیر. پس با ما همراه باشید.

آیا قبل از پیوند قلب آزمایش های خاصی انجام می دهند؟

شاید مهمترین نکته قبل عمل پیوند قلب این باشد که شما ببینید آیا نیاز به آزمایش ها و تست های خاصی دارید یا خیر که پزشک می تواند تشخیص دهد چه آزمایش هایی را به انجام برسانید.

در واقع این تست ها برای این انجام می‌شود که شما اطمینان حاصل کنید گزینه مناسبی برای پیوند قلب هستید و اگر مشکل دیگری در هر جای بدن تان وجود دارد آن را پیگیری کنید که در عمل پیوند قلب اختلال ایجاد نشود.

یا اگر نیاز دارید، حتماً اعزام پرستار انجام دهید تا از شما به خوبی نگهداری شود.

چه ارزیابی ها و آزمایش هایی قبل از عمل پیوند قلب انجام می شود؟

ارزیابی روانی اجتماعی

زمانی که شخصی می‌‌خواهد برای عمل قلب آماده شود، باید به نکات قبل عمل پیوند قلب هم توجه کنند که یکی از مهمترین آنها مسائل روانی و اجتماعی است.

که شامل مسائل مالی، حمایت خانواده و استرس هم خواهد بود و باعث می ‌شود که روی نتیجه عمل قلب تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد که حتماً در این زمینه خیلی از افراد می توانند از مشاور کمک بگیرند.

گروه خونی

نکات مهم قبل از عمل پیوند قلب
به عنوان نکات قبل عمل پیوند، شما به آزمایش خون نیاز دارید که گروه خون تان را مشخص می‌ کند و باعث می‌‌شود که بفهمید اهدا کننده مناسبی برای شما وجود دارد یا خیر؛ که یک آزمایش خون ساده از شما به عمل می آید و گروه خونی تان توسط ژن ها مشخص می شود و در نتیجه دیگر خیالتان راحت است که مشکل خونی پیدا نمی کنید.

تطبیق بافت

تیم پزشکی که قرار است پیوند قلبتان را انجام دهد، خون شما را بررسی می کند تا مطمئن شود که تطبیق بافت با کسی که قرار است قلب او را به شما پیوند بزنند؛ وجود دارد.

و همچنین آنتی بادی در خون فرد گیرنده علیه بافت شما وجود نداشته باشد، زیرا اگر آنتی بادی هایی وجود داشته باشند، نمی توان عمل پیوند را انجام داد و در نتیجه ممکن است گزینه های پیوندی برای شما محدود شوند.

 عفونت و سلامت عمومی

یکی دیگر از نکات قبل از عمل پیوند این است که سلامت عمومی شما بررسی شود. شاید در این دوران نیاز به استفاده از پرستار برای نگهداری سالمند بیمار پیدا کنید.

در واقع خون برای بررسی عفونت و بیماری های مختلف مثلاً ایدز یا هپاتیت در انواع متفاوت بررسی می ‌شود و در کل باید از سلامت عمومی شما اطمینان حاصل گردد.

تست‌های آنتی بادی

در این تست؛ پزشک آنتی بادی هایی که داخل خون وجود دارد و در عمل پیوند اختلال ایجاد می کند را بررسی می کند.

اگر شما قبلا بارداری، پیوند قلبی و انتقال خون داشته‌اید، آنتی‌بادی ‌ها بررسی می ‌شوند تا باعث تحریک بافت های غریبه نگردند، زیرا اگر بعد از این، آنتی بادی ها در بدن شما تشکیل شوند، به راحتی نمی توان آنها را از بین برد.

اگر بدن شما این آنتی بادی ها را داشته باشد، تیم مراقبتی حتماً برایتان توضیح خواهند داد که وجود آنها چه تاثیری در عملکرد قلبتان دارد و چه نکاتی را باید رعایت کنید.

آزمایشات قلب الکتروکاردیوگرام و اشعه X قفسه سینه

یکی از مهمترین نکات قبل عمل پیوند قلب؛ الکتروکاردیوگرام برای بررسی فعالیت الکتریکی قلب و تاثیر آن بر عملکرد و کارایی قلب می باشد که الکترود ها را قرار می دهند تا تصویر گرافیکی از فعالیت قلب منتشر کند.

تست ورزش قلب از نکات قبل عمل پیوند

در تست ورزش شما روی تردمیل راه می روید تا به ضربان قلب مورد نظر برسید و تا جایی که بتوانید این کار را انجام می دهید تا پزشک ببیند میزان آسیب به قلب تان چقدر است و ظرفیت عملکردی بدن شما را بررسی کند.

نکات مهم قبل از عمل پیوند قلب

آزمون عملکرد ریه، کاتتریزاسیون قلب، اسکن هسته ای قلب، اکوکاردیوگرافی و سونوگرافی شکم هم جزء دیگر آزمایشاتی است که قبل از پیوند قلب، آن ها را انجام می دهند.

کلام آخر

قطعا بعد از آشنایی با نکات قبل عمل پیوند، متوجه شدید؛ آزمایشات زیادی هستند که باید آن ها را انجام دهید تا خیالتان از کیفیت عمل جراحی تان راحت باشد. سایت پرستار آراد هم در این زمینه به شما کمک می کند و همچنین اگر بعد از عمل پیوند نیاز به کمک داشته باشید، می توانید از خدمات پرستاری آن هم بهره مند شوید.

پیشنهاد مطالعه: بیماری بلوک قلبی و کمک به بیمار

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست