1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. مقالات بیماری ها
  4. نشانه های میگرن در سالمندان و درمان آن
نشانه های میگرن در سالمندان و درمان آن

نشانه های میگرن در سالمندان و درمان آن

بر اساس تحقیقاتی که وجود دارد، افراد سالمند نسبت‌ به جوانان کمتر سردرد و خواهند داشت. در واقع زنان در طول زندگی خود نیز سردردهای بیشتری نسبت‌ به آقایان دارند.

به‌ طور مثال در بازه سنی 20 تا 35  سالگی میزان شیوع سردرد در زنان حدود 90  درصد و در مرد ها حدود 70 درصد می‌باشد.

بعد از سن75 سالگی رواج این بیماری از 55 درصد شروع‌ شده و تا20  درصد کاهش پیدا می‌کند. در اکثر اوقات ممکن است که سردرد به دلیل میگرن باشد.

میگرن ازجمله اختلالاتی است که با افزایش سن به‌ طورکلی از بین می‌رود و فقط 10 درصد از سالمندان وجود خواهد داشت. اما در برخی اوقات نیز ممکن است این مشکل خطر ساز باشد.

میگرن سردرد کلافه کننده‌ای است که در افراد به شکل مداوم اتفاق می‌افتد. میزان شدت این بیماری با سردردهای عادی بسیار متفاوت خواهد بود.

میگرن در افراد بسیار شیوع پیدا کرده و در حال حاضر جزو سومین بیماری به حساب می‌آید. هرچقدر سن افراد افزایش پیدا کند و این مشکل کاهش می یابد.

اما در بعضی اوقات ممکن است  سالمندان به این سردردهای کلافه کننده دچار شوند.  تا به امروز علم پزشکی نتوانسته به‌ صورت عمقی این بیماری را درک کند.

به‌همین دلیل درمان قطعی برای آن وجود ندارد. با این‌حال می‌توان با یک سری از راهکارها از شدت سردرد جلوگیری کرد.

نشانه های میگرن در سالمندان و درمان آن

بررسی علائم میگرن در سالمندان

اگر فرد سالمندی را در اطراف خود دارید که دچار سردردهای بسیار کلافه کننده هست و یا خود به این مشکل مبتلا هستید، باید حتما نسبت‌ به علائم میگرن در سالمندان آگاهی پیدا کنید.

البته که تشخیص این مشکل باید حتما توسط پزشک انجام شود. اما توجه به یکسری از نشانه‌ها نیز می‌تواند به پی بردن به علت اصلی سردرد کمک بسزایی کند.

ازجمله رایج‌ ترین نشانه‌های میگرن در افراد سالمند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درد شدید در قسمت شقیقه‌ها
  • احساس درد در گردن و گوش
  • حالت تهوع
  • مشاهده هاله‌ های تار و سیاه
  • دردهای نبضی که باعث شده تا به قسمتی از سر فشار شدیدی وارد شود.

با وجود این‌ که هر یک از این نشانه‌ها به‌ احتمال زیاد وجود میگرن را در افراد مسن تایید می‌نماید.  اما تا حد امکان بهتر است که نزد یک پزشک متخصص رفته و از این‌ موضوع اطمینان حاصل کنید.

لازم است در این خصوص بگوییم که دریافت کمک از پرستار سالمند می‌تواند به شما بسیار کمک کند. همان‌طور که بهتر می‌دانید، نگهداری سالمند یکی از مشکلات اکثر افراد می‌باشد.

و شما می‌توانید  به مؤسسه‌های پرستاری در سراسر کشور افراد مناسبی را برای این کار استخدام کنید؛ تا آن‌ها بتوانند به تمام مشکلات و بیماری‌های افراد کهنسال رسیدگی کنند.

درمان سردردهای میگرنی در سالمندان

میگرن از آن دسته بیماری‌هایی است که سردردهای بسیار وحشتناکی را به‌همراه دارد و ممکن است تا حدی اذیت کننده باشد و افراد را از کارهای روزمره خود به عقب بیاندازد.

حال تصور کنید که افراد سالمند که دچار کم‌ طاقتی بوده و مشکلات دیگر نیز دارند، به میگرن دچار شوند. در چنین شرایطی برای حل میگرن در سالمندان باید به‌ دنبال راه مناسب بود.

با وجود این‌که هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد، اما می‌توان از راه‌حل‌هایی برای پیشگیری استفاده کرد. مصرف از داروها و روش‌های درمانی گوناگون باعث شده تا میزان شدت سردرد ناشی از میگرن کاهش پیدا کند.

شما می‌توانید برای خلاصی از این مشکل نزد پزشکان متخصص رفته و از آن‌ها برای تجویز دارو و ارائه روش‌های مناسب کمک بگیرید.

نشانه های میگرن در سالمندان و درمان آن

میگرن در سالمندان

راه‌های جلوگیری از میگرن در سالمندان

همان‌طور که گفته شد، برای جلوگیری از میگرن در سالمندان می‌توان از یک سری از روش‌ها استفاده کرد، تا آن‌ها دچار  این سردرد های کلافه کننده و طاقت‌فرسا نشوند.

از جمله بهترین راه‌های پیشگیری برای میگرن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کاهش استرس و اضطراب

افزایش استرس و اضطراب می‌تواند روی ابتلا به میگرن تاثیر مستقیم داشته باشد. شما باید سعی کنید که شرایطی را برای سالمندان فراهم کنید تا آن‌ها تا حد امکان از استرس و اضطراب به‌ دور باشند.

برای این کار وجود یک پرستار سالمند بسیار مفید واقع شود.

رژیم غذایی سالم

یکی دیگر از راه‌های پیشگیری از میگرن در سالمندان تنظیم یک رژیم غذایی سالم می‌باشد؛ چراکه این‌موضوع می‌تواند به‌صورت مستقیم روی روان روح و روان آن‌ها نیز مؤثر باشد.

درحال‌حاضر تست‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند برای تعیین یک رژیم مناسب برای سالمندان کمک مفیدی باشند.

شما باید در غذاهای افراد مسن میزان مناسب پروتئین و چربی را قرار بدهید تا از این طریق به سلامت بدن آن‌ها کمک کرده و از ابتلا به میگرن نیز جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت سردرد تنشی با میگرن

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست