1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. معایب و مزایای فیزیوتراپی در منزل
معایب و مزایای فیزیوتراپی در منزل

معایب و مزایای فیزیوتراپی در منزل

آیا با معایب و مزایای فیزیوتراپی در منزل آشنایی دارید؟ فیزیوتراپی یا درمان فیزیکی برای افزایش توان حرکت فیزیکی بیماران به کار می رود، در برخی مواقع بعضی از بیماران به دلایل گوناگونی توانایی خروج از منزل را ندارند و برای راحتی خود فیزیوتراپی در منزل را انتخاب می‌کنند.

فیزیوتراپیست‌ها درباره کارکرد بدن اطلاعات لازم را فرا گرفته اند و در رابطه با تشخیص و درمان ناتوانی ها می توانند به بیمار جهت بازیافتن توانایی حرکتی کمک کنند، با انجام فیزیوتراپی در منزل بیمار از آسیب ها و ناتوانایی ناشی از گردن درد، زانو درد و کمر درد بهبود می یابد.

لازم به ذکر است که فیزیوتراپی جهت درمان بیماری های پارکینسون، ام اس، سکته مغزی، فلج و فلج مغزی نیز تاثیرگذار است، که این بیماریها در منزل نیز درمان می شوند.

خانواده‌ها می‌توانند حین انجام فیزیوتراپی در منزل و برای مراقبت از بیماران خود پرستار بیمار را استخدام کنند. موسسه پرستاری آراد با دارا بودن سابقه چندین ساله در زمینه خدمت رسانی به مردم بهترین پرستار سالمند، پرستار کودک و خدمات پرستاری را به منزل شخصی افراد اعزام می‌کند.

معایب و مزایای فیزیوتراپی در منزل

معایب و مزایای فیزیوتراپی در منزل

چرا گاهی فیزیوتراپی در منزل انجام می شود؟

امکان دارد برخی از بیماران توانایی حرکت و رفتن به کلینیک برای انجام فیزیوتراپی را نداشته باشند، امروزه خدمات فیزیوتراپی در منزل با توجه به شرایط بیمار انجام میشود.

در مواقعی که بیمار به شدت آسیب دیده و آنقدر درد تحمل میکند، که توانایی خروج از خانه را ندارد برای راحتی خود ترجیح می دهد درمان فیزیوتراپی در منزل را تجربه کند.

مطالعه بیشتر: چگونگی فیزیوتراپی مچ دست شکسته

فیزیوتراپی در منزل به طور منظم برای بیماران سکته مغزی، ام اس و پارکینسون انجام می گردد. همچنین افرادی که عمل های جراحی مفصل لگن و تعویض کشکک زانو را انجام داده اند می توانند، از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است که با انجام فیزیوتراپی در منزل سایر اعضای خانواده در روند درمان بیمار حضور داشته و از وضعیت بیمار خود آگاه می شوند.

همچنین آنها می توانند پاسخ سوالهای خود را از فیزیوتراپیست بپرسند تا بتوانند به بیمار خود در تکمیل روند بهبودی کمک کنند. با استخدام پرستار بیمار در منزل خانواده‌ها می‌توانند با خیال راحت وظیفه نگهداری از بیمار خود را به او بسپارند و در مواقعی که در منزل حضور ندارند پرستار بیمار می‌تواند در کنار فیزیوتراپیست، فیزیوتراپی بیمار را انجام دهد.

مزایای فیزیوتراپی در منزل

با توجه به پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی مدت هاست که درمان فیزیوتراپی برای بازیابی سلامت و توانایی حرکتی بیماران به اثبات رسیده است. امروزه می توان از خدمات فیزیوتراپیست‌ ها در منزل استفاده کرد. در ادامه مطالب برخی از مزایای فیزیوتراپی در خانه بیان شده است:
کمک و نظارت اعضای خانواده

راحت تر بودن بیمار

مدیریت زمان

عدم وجود مشکلات برای رفت و آمد بیمار

تسریع روند بهبودی بیمار

راحتی اعضای خانواده

معایب و مزایای فیزیوتراپی در منزل

معایب و مزایای فیزیوتراپی در منزل

چه زمانی به فیزیوتراپی نیاز است؟

حال با مزایای فیزیوتراپی در منزل آشنا شدید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چه زمانی درمان فیزیوتراپی لازم است، همه ما می ‌دانیم که زندگی مدرن امروزی تاثیرات مخربی بر روی کمر، زانو، کشیدگی و رگ به رگ شدن گردن دارد. هنگامی که افراد در مدت زمان طولانی درد خاصی را احساس می‌کنند که بعد از انجام حرکات خاص بیشتر می‌شود، باید برای درمان خود به فیزیوتراپیست مراجعه کنند. امروزه برای راحتی بیشتر بیماران فیزیوتراپی در منزل انجام می شود. پرستار بیمار در منزل می‌ توانند کمک ‌های لازم را به فیزیوتراپیست در انجام فیزیوتراپی انجام دهد.

معایب فیزیوتراپی در منزل

همان طور که متوجه شدید فیزیوتراپی برای درمان انواع بیماری ها به کار می ‌رود که امروزه می توان از خدمات فیزیوتراپی در خانه نیز بهره‌مند شد. فیزیوتراپی در منزل علاوه بر دارا بودن مزایای زیاد معایبی نیز خواهد داشت. به عنوان مثال هزینه فیزیوتراپی در خانه در مقایسه با درمانگاه بیشتر بوده است که شاید این مورد از معایب اصلی فیزیوتراپی در منزل به شمار برود.

سخن پایانی

همان طور که در مطالب بالا متوجه شدید امروزه با پیشرفت علم پزشکی، فیزیوتراپی در منزل شخصی افراد انجام می‌شود. آنان می‌ توانند برای راحتی خود پرستار بیمار در منزل را استخدام کنند. فیزیوتراپی در منزل مزایا و معایبی برای بیماران دارد. امروزه موسسه پرستاری آراد به کارگیری نیروی کار مجرب و کاربلد در زمینه انواع بیماری ها بهترین پرستاران را به منزل شخصی افراد اعزام می کند.

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست