1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. مزایای لبخند زدن که باید بدانید
مزایای لبخند زدن که باید بدانید

مزایای لبخند زدن که باید بدانید

لبخند زدن یک واکنش طبیعی آدم به موضوعات خوشایند است. لبخند همواره مورد توجه محققان قرار گرفته و تحقیقات زیادی درباره مزایای لبخند زدن انجام شده است.

جالب توجه است که لبخند اگر چه واکنشی طبیعی است، اما حتی اگر آگاهانه و در واکنش به موضوعی نباشد، باز هم می تواند مزایای زیادی داشته باشد.

با لبخند زدن ما حال خوب را به اطرافیانمان هدیه می کنیم و چه چیزی بهتر از این که تنها با یک تغییر حالت چهره این کار را انجام دهیم.لبخند زدن، رابطه مستقیمی با سلامتی و حتی طول عمر دارد. به همین جهت در ادامه به بررسی برخی از مزایای لبخند زدن می پردازیم.

مزایای لبخند زدن که باید بدانید

جذب افراد با لبخند

یکی از مزایای مهم لبخند، جذب افراد به آن است. در واقع لبخند باعث شده که اطرافیان در مواجه با ما جذبمان شوند.البته این تنها مزیت لبخند نیست. مزیت های لبخند اینقدر زیاد است که در قالب یک مطلب نسبتا کوتاه نمی توان به آن ها پرداخت.

کم شدن استرس از مزایای دیگر لبخند

یکی از مزیت های شگفت انگیز لبخند زدن، کم کردن استرس است. استرس حالتی است که همه ما گاه ناگاه با آن مواجه می شویم.

به همین جهت این که بدانید با لبخند می توانید تا حد زیادی استرستان را کم کنید، در نوع خود شگفت انگیز‌ است.

جالب توجه است که نقش لبخند در رفع استرس، صرفا در اثر لبخند های واقعی اتفاق نمی افتد. این یعنی اگر در زمان استرس داشتن، به صورت مصنوعی نیز لبخند بزنید، می توانید در کم شدن آن موثر واقع شوید.

نقش لبخند در تغییر روحیه

در مواقع مختلفی احساس ناراحتی می کنیم. ناراحتی یکی از وضعیت های طبیعی انسان است. مزیت جالب لبخند در تغییر روحیه این است که با لبخند زدن می توانیم خلق و خو و اخلاق بهتری پیدا کنید.
در واقع لبخند هر چند بی دلیل می تواند این تاثیر را روی روحیه ما بگذارید. دلیل این امر این است که لبخند موجب ترش ارتباطات عصبی تقویت کننده نوروپتید ها می شود.
علاوه بر نوروپتید ها، انتقال دهنده های عصبی تقویت کننده اعصاب دیگر نیز در اثر لبخند ترشح می شوند. از جمله آن ها می توان به دوپامین و سروتونین اشاره کرد.
به همین جهت است که با خندیدن تا حدی می توان از افسردگی پیشگیری و در بهبود آن موثر واقع شد.

لبخند واگیر دار است!

علاوه بر مزیت های زیاد لبخند برای خودمان، لبخند می تواند در بهبود و سلامت دیگران نیز موثر باشد. چرا که لبخند می تواند انرژی مثبتی به اطرافیان انتقال دهد و موجب شادی شان شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن با لبخند

یکی از مزیت های لبخند، تقویت سیستم ایمنی بدن است. زمانی که لبخند می زنیم، آرامش پیدا می کنیم و دلیل این موضوع ترشخیص انتقال دهنده های عصبی است. به موجب این آرامش عملکرد سیستم ایمنی نیز بهتر می شود.

کاهش فشار خون با لبخند

لبخند زدن موجب کاهش فشار خون می شود. برای اثبات این امر نیز می توانید ابتدا یک بار فشار خود را اندازه بگیرید و سپس یک دقیقه لبخند زده و مجددا در حین لبخند آن را اندازه بگیرید. کاهش فشار خون بر اثر لبخند زدن را با انجام این آزمایش می توانید متوجه شوید.

احساس خوب با لبخند

به طور کلی، لبخند موجب ترشح اندروفین و سروتونین و همچنین مسکن های طبیعی بدن می شود. این موضوع باعث شده که زمانی که لبخند میزنی احساس خوبی پیدا کنید. علاوه بر حال خوب، احساس درد نیز هنگام لبخند زدن کم می شود که بدین جهت لبخند نوعی مسکن طبیعی محسوب می شود.

کسب موفقیت با لبخند زدن

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، کسانی که مرتبا لبخند بر روی صورتشان است، در نظر دیگران اعتماد به نفس بالایی دارد. این موضوع می تواند موجب کسب موفقیت در مسائل کاری شود.

مزایای لبخند زدن که باید بدانیدافکار مثبت

دیگر مزیت لبخند، ایجاد تفکر مثبت در افراد است. برای امتحان این ویژگی نیز می توانید لبخند به لب به یک موضوع منفی فکر کنید. دشوار بودن تفکر منفی هنگام لبخند زدن، دلیل بر صحت این مزیت می باشد.

جمع بندی

لبخند زدن چه به صورت طبیعی و چه به صورت مصنوعی انجام شود، می تواند مزایای زیادی را برای فرد داشته باشد. از جمله مزایای لبخند زدن می توان به جذب افراد، کم شدن استرس، تغییر روحیه، تقویت سیستم ایمنی و کاهش فشار خون اشاره کرد.
همان‌طور که ملاحظه کردید ما در این مقاله به بررسی مزایای لبخند زدن که باید بدانید پرداختیم. برای این‌که بتوانیم بهترین پرستار بیمار با توانایی بالا را استخدام کنید، به شما توصیه می‌کنیم به مؤسسه پرستار آراد مراجعه کرده و به کمک کادر مجرب به بهترین نتیجه دست یابید.
این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست