1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. مراقبت سالمند مبتلا به سرطان
مراقبت سالمند مبتلا به سرطان

مراقبت سالمند مبتلا به سرطان

مراقبت سالمند مبتلا به سرطان

در حال‌ حاضر به دلیل شرایط بد آب‌وهوایی، تنش های متعدد و محصولات تغذیه‌ای نامرغوب خیلی از افراد به سرطان‌های مختلف دچار شده و شیوع این بیماری ویرانگر در میان افراد به وضوح چشم می‌خورد. این بیماری بسته به سیستم بدنی افراد در بازه زمانی مختلف می‌تواند شخص مبتلا را از پا درآورد. مبتلا شدن سالمندان به این عارضه بسیار خطرناک بوده و به قیمت جان آن‌ها تمام می‌شود. پس باید مراقبت سالمند مبتلا به سرطان به بهترین نحو صورت بگیرد.

شخصی که به‌عنوان پرستار سالمند مبتلا به سرطان انتخاب می‌شود، باید کاملاً منضبط و دارای برنامه‌ریزی باشد. چون تمامی داروها باید در زمان مقرر به شخص مبتلا داده شود. در غیر این صورت مشکلات و عواقب جبران‌ناپذیری به بار می‌آید. برای این‌که بتوانید با تکنیک‌های مراقبت و نگهداری سالمند مبتلا به سرطان آشنایی لازم را کسب کنید، ما در این مقاله به بررسی این‌ موضوع به‌ صورت کاملاً اصولی می‌پردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مراقبت سالمند مبتلا به سرطان2

بررسی مراحل مراقبت سالمند مبتلا به سرطان

افرادی که سنی از آن‌ها گذشته و سالمند محسوب می‌شوند، به یکسری مراقبت‌ها نیاز دارند. چون در این سن سیستم ایمنی بدن به‌شدت ضعیف‌شده و مشکلات و بیماری ها می‌توانند به بدترین شکل ممکن عمل کنند. حالا اگر این شخص با تمام ضعف‌های بدنی به بیماری سرطان نیز مبتلا شود، شرایط دشوار تر شده و مراقبت‌های لازم باید به‌صورت تخصصی تر انجام شوند.

برای مراقبت سالمند مبتلا به سرطان تعدادی مرحله و روند وجود دارد که پرستار باید براساس اصول و قوانین پزشکی آن‌ها را موبه‌مو اجرا کند. برای آگاهی بیشتر نسبت به موضوع نگهداری سالمند، روش‌های مراقبتی را به‌صورت تکمیلی برای شما عزیزان شرح می‌دهیم. برای بهره گیری بهترین خدمات مراقبتی موسسه پرستاری، پرستار آراد را پیشنهاد می کنیم.

مراقبت کاملاً تخصصی در مرحله شیمی‌ درمانی

این مرحله به‌شدت حساس بوده و باید زیر نظر متخصصان و پرستاران مجرب به پایان برسد. چون هر آن لازم است پرستار، داروهای شیمیایی را با حساسیت زیاد برای شخص مبتلا تزریق کند. به این نکته توجه کنید، شیمی‌ درمانی یک درمان بسیار سخت و طاقت‌فرسا بوده که علاوه‌ بر این‌که شخص در این دوره به مراقبت‌های جسمانی نیاز دارد، باید از نظر روحی – روانی نیز مورد حمایت و مراقبت قرار بگیرد.

یعنی پرستار با آموزش‌ها و تکنیک‌هایی که در این زمینه کسب کرده باید مراقب سلامت جسمانی و روانی شخص مبتلا باشد. چون سالمندان مبتلا به سرطان از انگیزه و روحیه ناچیزی به‌خودی‌خود برخوردار هستند‌ و سریع‌تر جوانان از پا درآمده و از لحاظ عاطفی و روانی باید توسط متخصصان مورد حمایت قرار بگیرند. پس بهتر است پرستار برای حفظ روحیه از روان‌شناسان و روان‌پزشکان نیز یاری بخواهد.

مراقبت عمومی قبل و بعد از شیمی درمانی

مراقبت عمومی از سالمند مبتلا به سرطان تنها به یک مورد ختم نشده، بلکه یک دارای زیرمجموعه‌هایی است که پرستار وظیفه دارد، تمامی این مراحل مراقبتی را قبل و بعد از شیمی‌درمانی به‌خوبی اجرا کند. این مراقبت‌ها شامل موارد زیر هستند:

توجه به رژیم غذایی مناسب

غذاها و خوراکی‌هایی که باید در هنگام مراقبت سالمند مبتلا به سرطان مصرف شود با دیگر افراد کاملاً متفاوت بوده و تغذیه بیمار باید توسط متخصصان تغذیه، تعیین و برنامه ریزی شود. در برنامه و رژیم غذایی بیمار، پزشک توصیه اکید می‌کند که خوردن غذاهایی که باعث بالا رفتن فشارخون می‌شود به شدت پرهیز شود. همچنین غذاهای خوش‌نمک و پرنمک نیز اثرات منفی بر روی بیماری داشته باشد و سبب تشدید آن می‌شود.

انجام نرمش و تکنیک های سبک ورزشی

ورزش کردن و تحرک داشتن برای افراد در شرایط مختلف سنی و حتی در هنگام بیماری اهمیت داشته و نقش بسیار مهم و پرکاربردی را ایفا می‌کند. هنگامی‌که از سوی بیماران ورزش و نرمش‌های سبک صورت می‌گیرد، نه‌تنها سبب ایجاد انگیزه و روحیه شده بلکه از لحاظ جسمانی نیز بدن آن ها تقویت می شود.

افراد سالمند برای این‌که در هنگام مبارزه با سرطان به عارضه افسردگی و آلزایمر مبتلا نشوند بهتر است با مشورت پزشک در طول روز ورزش‌های سبک از قبیل یوگا را انجام دهند.

انجام نرمش و تکنیک های سبک ورزشی

سخن پایانی

همان‌طور که ملاحظه کردید ما در این مقاله به بررسی موضوع مراقبت سالمند مبتلا به سرطان پرداختیم. کسانی که به‌عنوان پرستار برای این امر انتخاب می‌شوند باید نسبت‌ به تمامی موضوعات سرطان و شیوه‌های مراقبتی آن اشراف داشته باشند.
اگر شما قصد دارید از خدمات پرستاری برای مراقبت از پدر و مادر سالمند خود بهره مند شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب پرستار به شرکت مراقبتی پرستارآراد مراجعه فرمایید. این تیم تخصصی دارای کادر مجرب بوده و بهترین عملکرد را در این زمینه دارد.

1.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست