1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. علل سوزش ادرار و علائم بیماری مربوط به آن
علل سوزش ادرار و علائم بیماری مربوط به آن

علل سوزش ادرار و علائم بیماری مربوط به آن

علل سوزش ادرار و علائم بیماری مربوط به آن

یکی از بیماری های افراد مسن سوزش ادرار بوده که از نظر پزشکی دلایل بسیاری برای این بیماری وجود دارد و ممکن است که برای کمک به بیمارتان نیاز به پرستار سالمند و یا اینکه پرستار بیمار داشته باشید. در ادامه علل سوزش ادرار و علائم بیماری مربوط به آن را بررسی می کنیم.

علل سوزش ادرار و علائم بیماری مربوط به آنمنظور از سوزش ادرار چیست؟

سوزش ادرار در واقع همان درد و احساس ناخوشایند هنگام دفع ادرار بوده و بسیاری از افراد به دلایل مختلفی با آن رو به رو می شوند. سوزش یا درد در مجاری خارج کننده ادرار رخ داده و این بیماری در بانوان بیشتر از آقایان است. با افزایش سن ممکن است سوزش ناشی از دفع ادرار افزایش یابد. در ادامه علل سوزش ادرار و علائم بیماری مربوط به آن را بررسی کرده و سعی می کنیم روش های درمانی سریع را پیشنهاد کنیم.

علل سوزش ادرار

سوزش ادرار به دلیل عفونت ها و التهابات مجاری مختلف بدن رخ می دهد. اگر به هر دلیلی در بدن عفونتی وجود داشته باشد، می تواند منجر به سوزش ادرار شود. این بیماری ممکن است پیشرفت کرده و به بیماری ‌های دیگری نیز تبدیل شود. به عنوان مثال می توانیم به سنگ کلیه، تبخال تناسلی، عفونت کلیه، پروستات، تنگی مجاری ادرار و عفونت واژن اشاره نماییم. درمان خانگی سنگ کلیه را بخوانید.

التهابات مجاری ادرار

بسیاری از بیماری های مرتبط با علل سوزش ادرار مربوط به التهاب مجاری ادراری بوده و تحریک دستگاه ادراری و تناسلی باعث افزایش درد ناشی از تخلیه ادرار می شود. در نتیجه اگر در دستگاه دفع ادرار سنگی وجود داشته باشد، در سوزش ادرار موثر خواهد بود. دلایل دیگری نیز مانند التهابات بینابینی، استفاده از محصولات شیمیایی، صابون های معطر یا کاغذ توالت به شکل نامناسب می تواند درد ناشی از تخلیه ادرار و التهابات این مجاری بدن را افزایش دهد. اگر درد شما غیر قابل تحمل باشد، ممکن است تومورهای خطرناکی در مجاری ادرار رشد کرده باشد که برای درمان سریع باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

عفونت های مجاری ادرار

در صورتی که درد و علل سوزش ادرار شما عفونی باشد، معمولاً با تکرر ادرار، درد پهلو، ادرار کف آلود یا خونی شدید همراه می‌ شود. ممکن است عفونت مجاری ادرار، قسمت‌ های دیگر بدن را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. در زمان عفونت حتما برای آزمایش و درمان کلیه ها و مثانه به پزشک متخصص مراجعه نمایید. در صورت عدم مراجعه ممکن است عفونت کل بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر قصد استخدام پرستار به صورت شبانه روزی یا روزانه را دارید، با مجموعه پرستار آراد در ارتباط بوده و بر اساس نوع بیماری و یا مراقبت از کودک پرستار متخصص را استخدام نمایید. در صورت تماس با شرکت پرستاری آراد می توانید اطلاعات مفیدی درباره اعزام پرستار به دست آورید.

تشخیص بیماری و علل سوزش ادرار

افرادی که احساس سوزش ادرار دارند، باید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه نمایند. پزشک پرونده بیمار را مطالعه کرده و در صورت عدم سابقه بیمار برای آزمایش سونوگرافی و موارد تشخیصی به آزمایشگاه و محل تصویربرداری ارجاع می دهد.قدم اول تشخیص نوع بیماری بوده که درد حاصل عفونی یا التهابی است که بر اساس نوع تشخیص پزشکی و روش های درمانی انجام می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره های پزشکان متخصص زنان و زایمان، اورولوژی بیماری های عفونی و جراحی عمومی کمک های لازم را دریافت نمایید.

درمان های خانگی سوزش ادرار

یکی از بهترین روش های درمانی استفاده از انواع آنتی بیوتیک ها بوده که در سوزش درد حاصل از ادرار موثر است. درمان های خانگی را نیز در نظر داشته باشید. نوشیدن مایعات فراوان، مصرف ویتامین سی، مصرف پروبیوتیک، استفاده از مکمل های طبیعی، مانند عصاره سیر و رعایت موارد بهداشتی در زمان رابطه جنسی می تواند در درمان سریع تر سوزش ادرار موثر واقع شود.

بحث امروز ما در مورد علل سوزش ادرار و علائم بیماری مربوط به آن بود. سعی کردیم از نقطه نظرات مختلفی این بیماری را بررسی کنیم. اگر دردی در زمان دفع ادرار متوجه شدید در اولین فرصت به پرشک متخصص مراجعه نمایید. مجموعه پرستاری آراد یکی از مجموعه های نمونه کشوری در زمینه اعزام پرستار به صورت تخصصی برای مراقبت از فرزندان کودکان و بیماران زمینه مختلف است. برای اطلاع از هزینه های استخدام پرستار با مجموعه پرستاری آراد در ارتباط باشید.

2.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست