1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. علائم بیماریهای التهابی روده
علائم بیماریهای التهابی روده

علائم بیماریهای التهابی روده

علائم بیماریهای التهابی روده

علائم بیماریهای التهابی روده  IBD چیست؟ پرستار در منزل چه وظیفه ای در خصوص التهاب روده بیمار به عهده دارد؟ با ما در موسسه پرستاری آراد همراه باید تا این مساله را بررسی کنیم. هر یک از اعضای بدن انسان و قسمت های مختلف بدن دارای انواع مختلفی از بیماری ها هستند. روده یکی از بخش های مهم بدن انسان است و بیماری های مختلفی برای آن به وجود می آید و التهاب روده را میتوان یکی از بیماری های مربوط به روده در نظر گرفت.

علائم بیماریهای التهابی روده2

التهاب روده چیست؟

التهاب روده از جمله بیماری هایی است که علاوه بر روده برای سایر بخش های تشکیل دهنده دستگاه گوارش انسان یعنی معده، مری، روده بزرگ و … نیز ممکن است به وجود آید. همان طور که از نام این بیماری پیدا است، التهاب روده باعث ملتهب شدن روده می شود و به همین دلیل مشکلاتی در گوارش به وجود می آید و یا شخص بیمار متحمل درد و احساس ناخوشایندی خواهد شد.

علائم بیماریهای التهابی روده چگونه هستند؟

مهم ترین علائم بیماریهای التهابی روده که میتوانند نشان دهنده التهاب روده باشند از قبیل زیر شناخته می شوند:

  • اسهال
  • درد معده و یا احساس نفخ
  • کاهش یافتن میزان اشتهای شخص
  • ایجاد درد در عضله های شکمی
  • احساس شدید نیاز به دفع
  • احساسات ایجاد حرکات دردناک در روده
  • وجود چرک در مدفوع
  • حالت تهوع
  • ابتلا به تب و یا احساس خستگی دائمی
  • عرق کردن شبانه
  • ایجاد کم خونی و کمبود آهن
  • و…

سالمندان و بیماری التهاب روده:

در مقایسه با تمامی افرادی که در یک جامعه زندگی می کنند سالمندان به میزان زیادی در معرض التهاب روده قرار دارند زیرا بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه ابتلا به التهاب روده در میان سالمندانی که دارای سنین 50 الی 60 سال هستند بسیار بیشتر است.

به همین دلیل ممکن است که سالمندان به دلیل بروز این بیماری به پرستار در منزل نیاز داشته باشند و یا حتی ممکن است که پرستار سالمند در منزل به دلیل مساله دیگری برای او استخدام شده باشد اما با بروز این مشکل نیز مواجه شود.

وظایف پرستار در منزل در خصوص التهاب روده بیمار:

پرستار در منزل که امور مراقبت از سالمند را انجام میدهد، در صورتی که دریابد سالمند به التهاب روده مبتلا است، میتواند از طریق روش های ذکر شده در زیر به او و درمان بیماری او کمک کند:

استفاده از دمنوش نعنا و بابونه:

بابونه به عنوان گیاه موثر در سیستم عصبی بدن انسان شناخته می شود که با مصرف آن می توان به سلامتی دستگاه گوارش کمک کرد و التهاب روده را کاهش داد. به این منظور می توان دمنوش بابونه را به تنهایی مصرف کرد و یا آن را با همراه نعنا مورد استفاده قرار داد.

زیرا نعنا هم از جمله گیاهان مفید برای دستگاه گوارش است که می تواند درد های شکمی را درمان کند. پس استفاده از این دمنوش ها بهترین گزینه و راهکارهایی هستند که پرستار در منزل میتواند از آنها استفاده کند.

دمنوش چای سبز:

بسیاری از افراد فکر می کنند که چای سبز یک نوشیدنی روننده است و باعث تحریک سیستم گوارشی می شود در حالی که باید گفت دمنوش چای سبز یک نوشیدنی بسیار مناسب برای کاهش التهاب روده است که میتواند سیستم گوارشی را تقویت کند و مواد اضافی را از بدن خارج نماید.

طرز تهیه انواع این دمنوش ها بسیار آسان است و پرستار به راحتی می تواند آنها را برای سالمند و یا بیمار تهیه کند.

قرار دادن هویج و کلم در وعده های غذایی بیمار:

از کلم و هویج نیز به این منظور می توان استفاده کرد و به کمک آن شرایط بهتری را برای سالمند فراهم کرد. به این منظور می توان هویج را به صورت پخته در اختیار سالمند قرار داد و از کلم نیز به این شکل باید استفاده کرد که آب آن گرفته شود و روزی چندین مرتبه در روز توسط سالمند مصرف شود.

استفاده از معجون عسل و دارچین:

عسل یک ماده گیاهی بسیار پر خاصیت است که برای تمامی بخش ها و جوارح بدن خاصیتی به همراه دارد. از ترکیب عسل و دارچین نیز میتوان به منظور کاهش دادن التهاب های گوارشی استفاده نمود و علائم ناشی از آن را کم کرد.

کلام پایانی درباره علائم بیماریهای التهابی روده

علائم بیماریهای التهابی روده و نقش و تاثیر پرستار در منزل را بررسی کردیم. انجام دادن تمامی این امور ساده از عهده هر پرستاری بر می آید و نیازی نیست که حتما پرستار متخصص د راین زمینه را استخدام کنید بلکه تمامی پرستارانی که در موسسه آراد فعالیت دارند امکان انحام دادن این روش ها را برای عزیزان شما خواهند داشت.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست