1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. سوال کودک درباره بچه دار شدن را چگونه باید جواب بدهیم؟
سوال کودک درباره بچه دار شدن را چگونه باید جواب بدهیم

سوال کودک درباره بچه دار شدن را چگونه باید جواب بدهیم؟

سوال کودک درباره بچه دار شدن را چگونه باید جواب بدهیم؟

سوال کودک درباره بچه دار شدن Childbearing را چگونه باید جواب بدهیم؟ یکی از سوالات کودکان در مورد تولد بچه بوده که باید آمادگی پاسخ به این سوال را داشته باشیم. در ادامه به نکات مهم در مواجهه به این سوال را بررسی می کنیم. عدم آگاهی والدین از نحوه جواب سوال کودک درباره بچه دار شدن و برخی سوالات جنسی باعث می شود جواب های نادرست و به ظاهر دروغ را به کودکان پاسخ دهند. این سوالات با رشد شناختی آن ها تطابق ندارد.

برخی از والدین نیز با  مواجه شدن سوالات مشابه جنسی سعی می کند پاسخ ندهند. این کار باعث کنجکاوی بیشتر کودکان در این مورد می شود. در ادامه به مشاوره در مورد پاسخ به سوالات بچه دار شدن و سایر سوالات جنسی کودکان می پردازیم.

سوال کودک درباره بچه دار شدن را چگونه باید جواب بدهیم؟

جواب مناسب به کودکان

برای دادن پاسخ مناسب به کودک باید موارد زیر را رعایت فرمایید:

  • لحن مناسب

لحن و نحوه پاسخگویی شما به کودکان در زمان سوال کودک درباره بچه دار شدن اهمیت بسیاری دارد. کودکان را به خاطر سوالی که می‌ پرسند سرزنش نکنید. این کار در فرآیند رشد شناختی کودکان تاثیر منفی دارد. خود را برای مواجهه با سوالات و برخی کنجکاوی های کودکان آماده کرده و سعی کنید جواب منطقی ارائه نمایید.

  • توجه به سن کودکان

جواب سوال کودک درباره بچه دار شدن به سن او بستگی دارد. باید جواب متناسب با سن کودکان ارائه نمایید. ضرورتی ندارد اطلاعات بیشتری به کودکان ارائه کنید که باعث گیجی یا کنجکاوی بیشتر آن ها شوند. سعی کنید با توجه به سن تربیتی کودک و سطح درک او صحبت نمایید. برای اعزام پرستار به صورت شبانه روزی یا روزانه می توانید به مجموعه پرستاری آراد مراجعه کرده و با توجه به نیاز خود پرستار کودک متخصص را استخدام نمایید.

سوالات جنسی کودکان ریز 5 سال

ممکن است برخی کودکان زیر 5 سال سوالات جنسی از شما بپرسند که در مورد نحوه بچه دار شدن اطلاع کسب نمایند. سطح درک کودکان زیر 5 سال متفاوت با بزرگسالان بوده و در این سن احتمالاً با جواب های کوتاه مانند به دنیا آمدن نوزاد از شکم بچه می تواند کافی باشد. کودکان با این جواب قانع می شود و کنجکاوی های دیگری نخواهند داشت. در نتیجه اطلاعات اضافه به کودکان باعث پیچیدگی و گیج شدن آن ها می شوند. اگر کودکان بزرگسالی دارید. در ادامه به سوالات کودکان بیش از 5 سال می پردازیم.

سوالات جنسی کودکان ریز 5 سال

سوالات جنسی کودکان بین 5 الی 7 سال

کودکان در سنین 5 الی 7 سال توانایی و درک بیشتری از کودکان و نوزادان دارند. می توانند درک وسیع‌ تری از ساختار و شکل گیری بچه در بدن مادر داشته باشد.  در جواب سوال کودک درباره بچه دار شدن برای کودکان 5 تا 7 سال می توانید جواب هایی در مورد تولد نوزاد از یک سلول یا نقطه بسیار کوچک در بدن مادر ارائه نمایید. این نقطه کوچک در بدن مادر با تغذیه مادر رشد کرده و پس از مدتی خارج می شوند.

جواب به سوالات کودکان بیش از 7 سال

کودکان پیش از 7 سال وارد مدرسه شده و در مورد کنجکاوی ها و نکات کور ذهنی خود با دوستان و همکلاسی های خود صحبت می‌ کنند. پس کودکان بزرگ تر از 7 سال می توانند موارد ساده تری در مورد رابطه های جنسی بدانند. اگر سعی کنید جواب غیر منطقی و درستی به آن ها ارائه کنید، از راه های دیگر مانند اینترنت، فضای مجازی و دوستان خود اطلاعاتی در این مورد دریافت می‌ کنند. در این صورت ممکن است بسیار مضر و خطرناک باشد.

پاسخ به سوالات جنسی کودکان مانند سوال کودک درباره بچه دار شدن بیش از ۸ سال آسان تر بوده و راحت تر می توانید در مورد اعمال جنسی و نحوه بارداری به آن ها اطلاع دهید. پس می توانید مراحل لقاح و شکل گیری جنین را به آسانی توضیح داده و نحوه آمیزش و نقش تخمک و اسپرم در دوران بارداری را به کودکان آموزش دهید. مانند یک دوست صمیمی رفتار کرده و کودک نیز بتواند با آرامش خاطر بدون استرس و نگرانی ها شما صحبت نماید.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد سوال کودک در مورد بچه دار شدن بود. سعی کردیم جواب های منطقی و قابل درک با توجه به سن کودک را ارائه نمایید. با لحن مناسب و دوستانه با کودک خود صحبت نمایید و نقاط کوری در ذهن کودکان ایجاد نکنید.

پیشنهاد مطالعه : روشهای آموزش خویشتنداری به فرزند

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست