1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. بالاترین دستمزد نگهداری سالمند در ایران
دستمزد نگهداری از سالمند

بالاترین دستمزد نگهداری سالمند در ایران

بالاترین دستمزد نگهداری سالمند در ایران

بالاترین دستمزد نگهداری سالمند در ایران چه قدر است؟ چه عواملی در دستمزد نگهداری از سالمند در ایران موثر هستند؟ اگر دریافت پاسخ این پرسش ها برای شما اهمیت دارد، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید. از آنجایی که در اسلام به احترام گذاشتن به سالمند بسیار توصیه شده است و احترام به والدین از جایگاه ویژه ای برخوردار است، نگهداری از سالمندان و افراد کهن سال از اهمیت زیادی برای مردم ما برخوردار است و یکی از دغدغه های اصلی مردم به حساب می آید.

از این جهت بسیاری از خانواده ها در سال های اخیر ترجیح می دهند که پرستاری از سالمندان عزیز خود را در منزل انجام دهند تا به این شکل بیشتر موجب آسایش و رفاه آنها شوند. از این رو استخدام پرستار در منزل برای سالمندان از اهمیت زیادی برخوردار شده است و شرکت های بسیاری در این زمینه تاسیس گردیده اند که امور مربوط به پرستاری از سالمند را در منزل انجام می دهند. اما کسب اطلاع از دستمزد این پرستاران نیز برای مردم ما حائز اهمیت است که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

دستمزد نگهداری سالمند 1

بررسی بالاترین دستمزد نگهداری سالمند در ایران

دستمزد پرستاری و نگهداری از سالمند (Caring for the elderly)در ایران به عوامل زیادی وابسته است که بر اساس انها تعیین می شود. به صورت کلی زمانی بالاترین دستمزد نگهداری از سالمند در ایران مورد نیاز است که شرایط ذکر شده در زیر وجود داشته باشند:

پرستاری و نگهداری شبانه روزی از سالمند در منزل:

پرستاری از سالمند در منزل با روش های مختلفی انجام می شود که عبارتند از: پرستاری شبان روزی، نیمه وقت، تمام وقت، روزانه، شبانه و ….

پرستاری شبانه روزی از سالمند از گران قیمت ترین انواع روش های پرستاری از سالمند است و کسانی که قصد داشته باشند تا با استفاده از این روش پرستاری از سالمند را انجام دهند، باید آگاه باشند که در این شرایط دستمزد نگهداری سالمند بیشتر از سایر روش ها خواهد بود و نیاز به صرف هزینه بیشتری در این شرایط خواهند داشت.

نگهداری شبانه از سالمند:

در میان انواع روش های پرستاری از سالمند، نگهداری شبانه نیز از انواع گران قیمت تر پرستاری از سالمند است و هزینه آن به شکل دو برابر نگهداری روزانه محاسبه می شود. بنابراین با استخدام پرستار شبانه باید هزینه بیشتری به این منظور پرداخت کنید.

نگهداری از سالمندی که به بیماری های سخت مبتلا است:

از دیگر مسائلی که در بالاترین دستمزد نگهداری سالمند در ایران موثر است، نگهداری از سالمند مبتلا به بیماری های سخت است زیرا هر چه سالمند شرایط سخت تر و پیچیده تری داشته باشد، مراقبت و نگهداری از او نیز سخت تر می شود. بنابراین وضعیت جسمی و بیماری های یک سالمند در هزینه نگهداری از او تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

به عنوان مثال: نگهداری از یک سالمند مبتلا به قطع نخاع در مقایسه با سالمندی که به بیماری پارکینسون مبتلا است، بسیار سخت تر خواهد بود.

افزایش یافتن وظایفی که به عهده پرستار سالمند گذاشته می شود:

زمانی که قصد دارید تا از عوامل موثر در بالاترین دستمزد نگهداری سالمند در ایران مطلع شوید، باید به وظایفی که به عهده پرستار سالمند می گذارید نیز توجه داشته باشید. زیرا هر چه وظایفی که به پرستار واگذار می کنید، بیشتر و سخت تر باشد، دستمزد او نیز بیشتر می شود. اما لازم به ذکر است که فقط وظایفی را میتوانید به او محول کنید که در حیطه اهداف پرستاران باشد. جلوگیری از زانو درد در سالمندان با کمک پرستار سالمند.

موسسه پرستاری:

در خصوص دستمزد پرستاری از سالمند در منزل به این موضوع نیز توجه داشته باشید که موسسه پرستاری که به این منظور انتخاب می کنید نیز در هزینه و دستمزد پرستار تاثیر خواهد داشت. در این رابطه سعی کنید که از موسسه های حرفه ای و با تجربه به این منظور کمک دریافت کنید که مجموعه پرستاری آراد یکی از بهترین موسسه ها در این زمینه خواهد بود.

بخش پایانی درباره دستمزد نگهداری سالمند

در موسسه پرستاری آراد به بررسی بالاترین دستمزد نگهداری سالمند در ایران پرداختیم و این مسائل را برای شما عزیزان شرح دادیم. در صورتی که قادر به پرداخت دستمزد پرستار در این شرایط نیستید، می توانید از روش های دیگر استخدام پرستار به این منظور بهره ببرید که با صرف هزینه کمتر امکان پذیر خواهد بود.

برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه با ما در موسسه پرستاری آراد در ارتباط باشید.

 

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • ویدا روایتی
    2023/05/08 22:18

    برای پدربزرگم پرستار میخواهیم
    قیمتشو میگید

    پاسخ
    • maryam aghaeizade
      2023/05/22 09:44

      سلام وقت بخیر خانم ولایتی عزیز
      بسته به شرایط سالمند و ساعات کاری و عوامل دیگری تعرفه ها متغیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر از لینک زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید
      https://parastarearad.com/contact/

      پاسخ
  • هزینه نگهداری سالمند در منزل چقدر هست؟

    پاسخ
    • کارشناس پرستاری
      2023/06/03 11:18

      سلام. با تشکر از پیام شما. با شماره 02145351 تماس بگیرید کارشناسان ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست