1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. هیپنوتیزم چه تاثیری در درمان بیماری دارد؟
هیپنوتیزم چه تاثیری در درمان بیماری دارد؟

هیپنوتیزم چه تاثیری در درمان بیماری دارد؟

هیپنوتیزم چه تاثیری در درمان بیماری دارد؟

درمان با هیپنوتیزم Hypnosis چیست؟ هیپنوتیزم چه تاثیری در درمان بیماری دارد؟ هیپنوتیزم و پرستار در منزل چه ارتباطی با هم دارند؟ هیپنوتیزم یک روش درمانی بسیار هیجان انگیز برای درمان بسیاری از مشکلات و اختلالات روحی و روانی است که به پزشکان در این زمینه کمک بسیار زیادی می کند. در روش هیپنوتیزم پزشک می تواند به ضمیر ناخوداگاه بیمار دسترسی پیدا کند و با وارد شدن به ضمیر او علت بروز بیماری های روحی و روانی را دریابد و برای درمان آنها اقدام کند.

به عنوان مثال: این امکان وجود دارد که شخصی به دلیل حادثه رانندگی ترسناکی که در گذشته شاهده آن بوده است، فوبیای سوار شدن بر اتومبیل را داشته باشد. اما علت به وجود امدن این مشکل روحی در فرد از دیگران پوشیده باشد. در چنین شرایطی هیپنوتیزم می تواند با پیدا کردن ریشه به وجود آمدن مشکل به عنوان یک حلال مشکل محسوب شود.

هیپنوتیزم چه تاثیری در درمان بیماری دارد؟1

در واقع اصلی ترین تاثیر هیپنوتیزم در درمان بیماری ها این است که به کمک این روش علت بیماری روحی و روانی، ترس، اضطراب و … مشخص می شود و با پیدا شدن علت آن که در گذشته و یا ضمیر ناخودآگاه فرد نهفته بوده است، پزشک میتواند برای درمان بیماری اقدام کند و با استفاده از روش های درمانی مختلف در زمینه روان شناسی کاری کند که ضمیر ناخوداکاه بیمار بازسازی شود و بیماری بهبود پیدا کند.

انواع بیماری های قابل درمان با هیپنوتیزم:

  • افسردگی
  • اختلال استرس
  • اضطراب
  • فوبیا
  • اختلالات روحی و روانی
  • آلزایمر
  • و…

رابطه هیپنوتیزم و پرستار در منزل:

درمان با هیپنوتیزم  یک روش مخصوص به پزشکان نیست بلکه پرستاران و افرادی که در این زمینه تخصص و دانش دارند نیز از آن استفاده می کنند. برخی از پرستاران که برای مراقبت از بیمار از سوی مجموعه آراد استخدام می شوند به تمامی تکنیک ها و علوم مربوط به هیپنوتیزم مسلط هستند و می توانند برای بیماران د رمنزل این امور را انجام دهند تا به درمان با هیپنوتیزم کمک شود. از این جهت هیپنوتیزم و پرستار در منزل را میتوان با هم در ارتباط در نظر گرفت.

مراحل هیپنوتیزم توسط پرستار در منزل:

  • برای اینکه پرستار در منزل بتواند هیپونتیزم را انجام دهد، باید در ابتدا یک مکان خلوت خانه را در نظر بگیرد و بیمار را به آن قسمت منتقل کند به گونه ای که هیچ ترددی در آن جا وجود نداشته باشد.
  • سپس از بیمار برای هیپونتیزم کردن او اجازه دریافت می کند تا بااین روش بتواند به ضمیر ناخودآگاه دسترسی پیدا کند. پس از آن باید از بیمار بخواهد که به صورت کاملا ریلکس بنشیند و یا بخوابد.
  • در مرحله بعد باید تنفس الفا انجام شود به گونه ای که هر یک مرتبه عمل دم باید به میزان شمارش از 1 تا 5 طول بکشد.
  • با انجام شدن دم به این روش باید نفس از شماره 1 الی 5 در سینه حبث شود.
  • پس از آن باید بازدم انجام شود که بازدم هم باید از شماره 1 تا 5 طول بکشد.
  • این مراحل تنفس که به عنوان تنفس آلفا شناخته می شوند را باید به میزان 10 الی 15 بار توسط بیمار تکرار کرد.
  • با آرام کردن ذهن بیمار او به حالت آلفا وارد می شود و پس از آن پرستار میتواند سوالات مد نظر خود رااز او بپرسد.

نکاتی در رابطه با هیپنوتیزم و پرستار در منزل:

چنانچه قصد دارید که به واسطه پرستار بیمار در منزل هیپنوتیزم انجام دهید، دقت داشته باشید که پیش از انجام این کار از تخصص پرستار اطمینان پیدا کنید. در غیر این صورت اجازه انجام این کار را به پرستار ندهید. نکته دیگر در این زمینه این است که اگر درمان با هیپنوتیزم برای بیماری موجود موثر واقع می شود از این کار استفاده کنید و در غیر این صورت راه های درمانی دیگری را باید امتحان کنید.

کلام پایانی درباره درمان با هیپنوتیزم

در پرستاری آراد اشاره کردیم که هیپنوتیزم چه تاثیری در درمان بیماری دارد؟ با وجود اطلاعاتی که در این زمینه به دست آورید، توجه داشته باشید که هیپوتیزم عملی کاملا متفاوت با مدیتیشن است و نباید این دو را با هم اشتباه بگیرید. مدیتیشن را هر کسی می تواند در خانه و به صورت تکی انجام دهد اما هیپنوتیزم باید حتما زیر نظر افراد ماهر و با تجربه انجام شود تا خطری برای شخص ایجاد نشود. در صورت نیاز به اعزام پرستار می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست