1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. تاثیر عکاسی بر سلامت روان
تاثیر عکاسی بر سلامت روان

تاثیر عکاسی بر سلامت روان

تاثیرعکاسی بر سلامت روان

تاثیر عکاسی بر سلامت روان یکی از موضوعاتی بوده که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.  شاید این‌ موضوع برای شما تازگی داشته باشد، اما بایستی بدانید که عکاسی می‌تواند روی کاهش استرس و همچنین سلامت افراد تا حد بسیار زیادی مؤثر واقع شود. عکاسی جزو روش‌ هایی برای کمک به بهبود سلامت روحی روحی بوده و کمک می‌کند تا افراد بتوانند تمامی استرس و تنش‌های درونی خود را از طریق تصویربرداری تخلیه کنند.  همان‌طور که بهتر میدانید در حال حاضر هم از زندگی همه افراد دچار فراز و نشیب‌هایی بوده و ممکن است بنا به دلایل مختلفی به مشکلات روحی متعددی دچار شوند.

درحقیقت عکس‌ برداری برای جلوگیری از افسردگی و همچنین بهبود سلامت جسم و بهبود سلامت روان یکی از راه‌های کاربردی بوده که به‌ تازگی از نظر علمی نیز به اثبات رسیده‌است. وحشت بیش‌ازحد  ناشی از اتفاق های مختلف باعث شده تا افراد رفتارهای عجیبی را از خود نشان دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به استرس شدید، نا امیدی، افسردگی، عدم اطمینان به  دیگران و… اشاره کرد.  بر اساس مطالعاتی که وجود دارد و مشخص‌ شده که هنرهای تجسمی همانند نقاشی، عکاسی و… علاوه‌بر سلامت روان بر جسم نیز مؤثر خواهند بود و می‌توانند به افزایش توانایی افراد و تمرکز بهتر آن‌ها کمک بسزایی کنند.

تاثیر عکاسی بر سلامت روان1

پیشنهاد مطالعه : 11 نکته کلیدی برای برخورداری از سلامت روان

بررسی تأثیر عکاسی بر سلامت روان

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه عکاسی می‌تواند بر سلامت روان تاثیر گذار باشد؟ در ادامه مواردی را به شما توضیح خواهیم داد که می‌توانید متوجه اهمیت این‌ موضوع و همچنین تاثیر آن بر روی روحیه افراد شوید.  از جمله مزایای عکاسی برای مسائل روحی افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود عادت‌های مراقبتی

بر اساس تحقیقاتی که عده‌ای از متخصصان به عمل آورده‌اند، مشخص‌ شده که عکس گرفتن و به اشتراک گذاشتن آن‌ها و با دوستان و اطرافیان او باعث شده تا عادت‌های خود مراقبتی بهبود پیدا کند. تصویربرداری در حقیقت یک عادت جدید برای افراد خواهد بود و به می‌تواند یک فرآیند درمانی برای آن‌ها به حساب بیاید. علاوه‌بر این‌ها با احتیاج به فکر کردن برای عکس‌های خلاقانه هر روز مغز درگیر شده و به‌ دنبال یافتن موارد مثبتخواهد بود.

بهبود تعامل اجتماعی

یکی دیگر از مواردی که جزو تأثیر عکاسی بر سلامت روان می‌باشد، بهبود یافتن تعاملات اجتماعی خواهد بود. ایجاد یک ارتباط مناسب و باارزش و باعث شده تا افراد از نظر روحی و آرامش خاصی داشته باشند. عکس گرفتن و به اشتراک گذاشتن آن در یک گروه اجتماعی علاوه‌بر این‌که باعث شده تا شما با افراد جدید آشنا شوید، به روابط اجتماعی بهتر نیز کمک خواهد کرد.  حتی شما می‌توانید با برخی افراد یک نقطه مشترک را پیدا کرده و ساعت‌ها در مورد آن به گفتگو بپردازید.

افزایش شادی و نشاط در تاثیر عکاسی بر سلامت روان

همان‌طور که بهتر می‌دانید، عکس‌ ها لحظات شاد و فوق‌العاده‌ای را به ثبت  می‌رسانند. تصاویری که با استفاده از یک دوربین عکاسی ضبط می‌کنید،  می‌تواند به بازگشت خاطرات و افکار مثبتی که در آن لحظه و بوده‌ است، کمک بسزایی کند. اکثر افرادی که دچار استرس هستند و معمولاً به تصاویر قدیمی برای بهبود روحیه خود نگاه می‌کنند.

تاثیر در عملکرد مغز

یکی دیگر از مواردی که جزو تأثیر عکاسی بر سلامت روان بوده عملکرد بهبود و مغز و بزرگ بندر اندازه آن می‌باشد. لازم است بدانید که مغز و نیز جزو اعضای بدن بوده که دچار پیری می‌شود و عکاسی یکی از تمرین‌هایی است که می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کنند. بر اساس تحقیقات پروفسور دنیس سی پارک عکاسی جزو فعالیت‌های شناختی و ذهنی به شمار می‌رود. در مطالعات این پروفسور کسانی که به عکاسی دیجیتالی و می‌پردازند، قادر بودند تا حافظه اپیزودیک و مهارت‌های استقلال خود را افزایش داده و باعث بهبود آن شوند.

تحرک بدنی

عکاسی در فضای باز و طبیعتاً به گشت‌وگذار و تحرک زیادی نیاز خواهد داشت.  به‌همین خاطر شما می‌توانید با پیش گرفتن این فعالیت علاوه‌ بر سلامت جسم سلامت روح و سلامت جسم خود کمک کرده و با گشتن به‌دنبال سوژه‌های جذاب کالری بیشتری بسوزانید.

افزایش لذت از چیزهایی که دوست دارید!

همه عکاسان از تصاویر از مواردی از چیزهایی که به آن‌ها علاقه دارند، عکس‌برداری می‌کنند. درحقیقت انجام این کار باعث شده تا و چیزهایی که از نظر آن‌ها زیبا و دوست‌ داشتنی به‌ نظر می‌رسد، بسیار جذاب‌تر و در عکس به ثبت برسند.

همچنین در صورتی که به جهت ابتلا به بیماری، نیاز به استفاده از خدمات پرستاری دارید و قصد بهره مندی از خدمات پرستار بیمار را دارید، شرکت مراقبتی پرستار آراد، گزینه ای مناسب برای شما است.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست