1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. تاثیر تخم مرغ بر سلامتی چیست؟
تاثیر تخم مرغ بر سلامتی

تاثیر تخم مرغ بر سلامتی چیست؟

آیا با تاثیر تخم مرغ بر سلامتی آشنایی دارید؟ تخم مرغ دارای تاثیرات زیادی بر روی سلامتی بدن است و جز مواد اصلی اکثر غذاها محسوب می‌شود.

افرادی که به طور روزانه تخم مرغ مصرف می کنند، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و سکته مغزی خود را کاهش می دهند.

این ماده غذایی پر خاصیت باعث کاهش خطر سکته هموراژیک تا ۲۵ درصد می شود، بنابراین پرستاران مشغول به کار در موسسه پرستاری پرستار آراد به افراد توصیه می کنند به طور روزانه یک تخم مرغ مصرف کنند تا سلامتی خود را حفظ کنند.

خانواده‌ ها می ‌توانند برای نگهداری از عزیزان خود پرستار در منزل را استخدام کنند، در ادامه مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه تاثیر تخم مرغ بر سلامتی به دست بیاورید.

بررسی تاثیر تخم مرغ بر عملکرد بدن

تخم مرغ مواد مغذی فراوانی دارد به عنوان مثال با مصرف دو عدد تخم مرغ بزرگ می توان مواد مغذی لازم بدن به جز ویتامین سی را تامین کرد، هنگامی که آب میوه با نان کامل همراه با تخم مرغ مصرف شود یک صبحانه کامل محسوب می شود و سریعاً پویایی بدن افزایش می یابد.

تاثیر تخم مرغ برای جبران کمبود آهن

تاثیر تخم مرغ برای جبران کمبود آهنافرادی که دچار فقر آهن هستند دچار کم انرژی و سردرد شدید می‌شوند، زیرا آهن مهمترین نقش را در سیستم ایمنی بدن ایفا می کند. بنابراین این افراد می توانند با مصرف زرده تخم مرغ که دارای نوعی آهن مفید برای سلامتی بدن هست انرژی لازم را دریافت کنند.

تاثیر تخم مرغ بر سلامتی و کمک به پایین آوردن کلسترول

در سالیان گذشته  افراد فکر می کردند که تخم مرغ کلسترول بالایی دارد، اما امروزه با تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است که رابطه معکوسی بین بیماری قلبی و تخم مرغ وجود دارد.

زیرا کلسترول موجود در تخم مرغ تاثیر بسزایی بر سلامتی بدن دارد، همانطور که مستحضر هستید بدن دارای دو کلسترول خوب و بد است، که تخم مرغ هیچگونه تاثیری بر کلسترول بد در بدن نخواهد داشت و باعث افزایش کلسترول خون بدن نیز می شود، به همین دلیل باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری ‌های قلبی می‌شود.

تاثیر تخم مرغ بر کاهش وزن بدن

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که آغاز روز با مصرف زرده تخم مرغ باعث کاهش وزن میشود، زیرا باعث احساس سیری در به فرد می‌شود، افرادی که زرده تخم مرغ را در وعده صبحانه مصرف می کنند، در مقایسه با سایر افراد کاهش وزن بیشتری را مقایسه می‌کنند.

تاثیر تخم مرغ بر سلامتی مغز افراد

یکی از ترکیبات مغذی مهم که در تخم مرغ وجود دارد کولین نام دارد که موجب رشد سلامت مغز می‌شود همچنین این ترکیب باعث بهبود حافظه و دقت افراد نیز خواهد شد.

مادران باردار می توانند با مصرف تخم مرغ باعث رشد مغز جنین و نوزاد خود شوند. لازم به ذکر است که با مصرف روزانه دو تخم مرغ توسط مادران باردار ۳۰ درصد کولین مورد نیاز آنان برطرف می گردد.

تاثیر تخم مرغ برای سلامتی و تقویت بینایی افراد

تخم مرغ دارای آنتی اکسیدان مهم است، که از چشم در برابر مشکلات اشعه خورشید محافظت خواهد کرد. با مصرف تخم مرغ از دوران کودکی سلامت چشم حفظ می‌شود، زیرا این ماده غذایی از مشکلات چشمی جلوگیری میکند.

تاثیر تخم مرغ بر تقویت استخوان بدن

همانطور که مستحضر هستید ویتامین دی برای تقویت استخوان و جذب کلسیم بسیار مهم است که تخم مرغ ویتامین دی فراوانی دارد، با مصرف تخم مرغ سطح کلسیم خون تنظیم می شود و استخوان ها تقویت می شوند.

تاثیر تخم مرغ بر سلامتی کبد

از مواد مغذی که بر عملکرد صحیح کبد تاثیر می گذارد کولین است که در تخم مرغ یافت میشود.

کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه با مصرف تخم مرغ

با اصلاح تغذیه می توان ریسک ابتلا به انواع سرطان را کاهش داد. همانطور که در مطالب قبلی نیز گفته شد زرده تخم دارای مرغ کولین است که باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه می شود، طی تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است که با مصرف دو تخم مرغ در هفته احتمال گسترش بیماری در بدن کاهش می یابد.

دیگر فواید تخم مرغ و تاثیر تخم مرغ بر سلامتی

براق کردن ناخن ها

در تخم مرغ ماده ایی به نام آنتی اکسیدان وجود دارد که باعث براق تر شدن ناخن‌ها می‌شود، با مصرف تخم مرغ به طور روزانه ناخن‌های سالم و محکم می خواهید داشت.

مفید برای رژیم غذایی

تاثیر تخم مرغ بر سلامتی با مصرف منظم تخم مرغ تناسب اندام حفظ میشود، زیرا با مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه وزن افراد کاهش می‌یابد و افراد به وزن ایده آل و تناسب اندام می رسند.

سخن پایانی

همانطور که در مطالب بالا متوجه شدید تخم مرغ تاثیرات بسزایی در سلامتی افراد می‌گذارد به همین دلیل توصیه می‌شود به طور منظم تخم مرغ در وعده های غذایی خود قرار دهید.

خانواده هایی که برای نگهداری از بیمار خود اقدام به استخدام پرستار در منزل گردد اند، می توانند با خیال راحت تامین وعده‌های غذایی را به پرستار بیمار به آنها سپارند، زیرا آنان  در زمینه مواد غذایی اطلاعات لازم را کسب کرده اند.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست