1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. مقالات کودک
  4. تاثیرات شن بازی در کودکان
تاثیرات شن بازی در کودکان-وب سایت پرستارآراد

تاثیرات شن بازی در کودکان

تاثیرات شن بازی در کودکان

طبق مطالعات، زندگی و صرف وقت در کنار دریا می تواند تغییرات زیادی در زندگی افراد ایجاد کند و آنها را شادتر کند. برای کوچولوها هم فرقی نمی کند: شن بازی فواید زیادی برای کودکان دارد. اثرات تماس با شن و آب دریا چه برای سلامت جسمی و چه روانی بسیار زیاد است. آیا می دانستید که اثبات علمی این موضوع برای اخیرا” نیست؟

در قرن هجدهم ، برای پزشکان معمول بود که برای درمان بیماری‌های مختلف ، بازدید از ساحل، به اصطلاح «بیمارستان‌های حمام» را تجویز می‌کردند . با دانستن این موضوع، با نزدیک شدن گرما و تعطیلات پایان سال ، هیچ چیز بهتر از بردن بچه ها به تفریح ​​در ساحل و‌شن بازی نیست. آیا می خواهید در مورد مزایای گذراندن یک فصل خوب در کنار دریا با کودکان بیشتر بدانید؟ تیم خدمات پرستاری ما یک مقاله راجع به تاثیرات شن بازی در کودکان گرداوری کرده است.

مطلب پیشنهادی: بازی کودکان در کرونا

تاثیرات شن بازی در کودکان-وب سایت پرستارآراد

5 مورد از تاثیرات شن بازی در کودکان

از جمله تاثیرات خوب عبارتند از:

خلاقیت و هماهنگی حرکتی را تحریک می کند

بازی در آب یا شن به رشد هماهنگی حرکتی کمک می کند و حواس کودکان را تحریک می کند، خلاقیت و تدبیر را برای تعامل اجتماعی توسعه می دهد.ساختن قلعه، تراکتور، ماشین و حیوانات در شن و ماسه باعث می شود کودکان بازی نمادین و تخیل را تقویت کنند و همچنین به آنها کمک می کند تا داستان ها و واژگان جدید را کشف کنند.

این فعالیت حتی به کوچولوها استقلال بیشتری می‌دهد، که با خیال راحت بازی‌های جدید اختراع می‌کنند. بازی در آب همچنین مستلزم تلاش بدنی و تعادل است و راهی عالی برای تقویت کل بدن به خصوص مفاصل، استخوان ها و عضلات است. اگر پرستار کودک هستید و در یک شهر ساحلی زندگی می کنید، حتما کودک را در فصل مناسب سال به کنار ساحل ببرید، یا اینکه شن های مصنوعی برای او در خانه تهیه کنید.

شن بازی سیستم ایمنی کودکان  را بهبود می بخشد

طبق مطالعات ، پس از غوطه ور شدن در دریا، گلبول های قرمز خون  که اکسیژن را در کل بدن توزیع می کنند – حدود 20 درصد افزایش می یابد و گلبول های سفید خون  که با عوامل عفونی مبارزه می کنند ،  بزرگتر می شوند.به این ترتیب، یک حمام ساده در آب نمک می تواند کل سیستم ایمنی فرد را تقویت کند و علاوه بر آن به پیشگیری از دیابت کمک کند، زیرا به کاهش سطح قند خون نیز کمک می کند.

تاثیرات شن بازی در کودکان-وب سایت پرستارآراد

شن بازی در کودکان  اثر آرامش بخش ایجاد می کند

غوطه ور شدن ساده در امواج دریا باعث آرامش و کاهش مشکلاتی مانند اضطراب و تنش می شود. بنابراین، بسیاری از مردم به دنبال شهرهای ساحلی برای زندگی یا گذراندن فصلی هستند که احساس استرس می کنند.با این حال، یک توضیح علمی برای این اثر وجود دارد: یونیزاسیون منفی هوا در نسیم دریا تأثیر مستقیمی بر رفاه دارد. این پدیده همچنین باعث افزایش سطح سروتونین در بدن می شود، انتقال دهنده عصبی که مسئول تنظیم خلق و خو و خواب ما است.

بنابراین، برای کودکانی که بسیار بی قرار هستند یا به سختی می خوابند، ساحل گزینه بسیار خوبی است. این به تنظیم خواب کمک می کند و اثری آرام بخش در افراد سرخوش ایجاد می کند و آنها را متمرکزتر می کند.

در کنار ساحل دریا ریه ها را تمیز کنید

نسیم دریا علاوه بر رفاه، به عنوان نوعی استنشاق طبیعی غنی از ید عمل می کند. به دفع سموم از برونش ها کمک می کند و به طور طبیعی ریه ها را تمیز می کند. به همین دلیل است که وقتی به ساحل می رویم این احساس را داریم که می توانیم بهتر نفس بکشیم.

تاثیرات شن بازی در کودکان-وب سایت پرستارآراد

تفریح در ساحل برای پوست مفید است

برای کسانی که از آلرژی و خارش رنج می برند و در کودکان بسیار شایع است، آب نمک می تواند معجزه کند. به این دلیل که دارای چندین عنصر شفابخش و ضد التهابی مانند کلسیم و منیزیم است که رطوبت پوست را بازیابی می کند و مشکلات پوستی را از بین می برد یا از آن جلوگیری می کند.یکی دیگر از مزایای پوستی نمک های معدنی است که همراه با اثر مستقیم نور خورشید، پوست را بازسازی می کند و مخاط را تخلیه می کند و به بهبود زخم ها کمک می کند.

به این ترتیب، مدتی زندگی یا صرفاً نزدیک به ساحل، مزایای زیادی برای ارگانیسم به ارمغان می آورد که نمی توان در لحظات فراغت در برابر پیاده روی های کنار دریا مقاومت کرد و با نزدیک شدن به تابستان، این یک سرگرمی سالم عالی برای کل خانواده، به خصوص کودکان است!

در پایان اگر شما پرستار سالمند، پرستار کودک یا پرستار بیمار هستید حتما یک سفر به شهر ساحلی را برای او تدارک ببینید حتی نشستن در شن های ساحل آدم را غرق در آرامش می کند.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست