1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. ایمنی سالمندان با فناوری
ایمنی سالمندان با فناوری1

ایمنی سالمندان با فناوری

ایمنی سالمندان با فناوری

آیا می دانید ایمنی سالمندان با فناوری Elderly safety with technology امکان پذیر است؟ پیشرفت تکنولوژی، برای سالمندان و سایر گروه‌های سنی تحول و تغییر بزرگی در سبک زندگی آنان به وجود آورده است. همان طور که مستحضر هستید سالمندان در حساس ترین دوره زندگی، به دلیل نیازهای خاص، روحیات حساس و ضعف در انجام فعالیت های جسمی هستند، به همین دلیل نیازمند مراقبت بیشتری هستند، که با استفاده از فناوری و تکنولوژی جدید می توان نیازهای سالمندان را به آسانی و در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کرد.

خانواده ها می توانند با فناوری ایمنی سالمندان را فراهم کنند، همچنین می توان با استخدام پرستار سالمند در منزل وظیفه نگهداری و مراقبت از سالمند را به آنان سپرد، با توجه به افزایش جمعیت سالمندان محققان موفق به طراحی وسایل الکترونیکی هوشمند برای فراهم آوردن ایمنی آن شده اند، به طور مثال برنامه ها و نرم افزار های دارویی به وجود آمده اند که خدمات زیادی را به سالمندان ارائه می دهند، تا انتهای مطالب همراه ما بمانید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

ایمنی سالمندان با فناوری1بررسی مشکلات سالمندان و تاثیرات ایمنی سالمندان با فناوری

ایمنی سالمندان یکی از مهمترین مسایل در امر نگهداری از آن محسوب می شود، که باید به آن توجه زیادی داشت، طی تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است که اکثر سالمندان برای رفع نیازهای خود از ابزارهای دیجیتال استفاده می کنند، که موجب افزایش سلامتی و حفظ ایمنی آنان شده است، به طور مثال یکی از مشکلات رایج در میان سالمندان ضعف حافظه است که می توان با استفاده از سیستم های هشدار ردیابی زمان و مقدار استفاده از دارو را به سالمند مبتلا به آلزایمر اطلاع داد.

یکی دیگر از مشکلات اصلی سالمندان که برخی مواقع باعث شکستگی دست، پا و لگن آنان می شود، سقوط ناگهانی و عدم تعادل است. فناوری امروزی طوری طراحی شده است که مانع از سقوط سالمندان می شود، زیرا  سالمندان در طول شبانه روز چندین بار مجبور هستند از سرویس بهداشتی استفاده کنند، که امکان سقوط آنها در تاریکی شب افزایش می یابد.

به همین دلیل می‌توان با بکارگیری سنسور های حرکتی ایمنی سالمندان را حفظ کرد، زمانی که سالمندان شروع به حرکت می کنند، چراغ های موجود در مسیر حرکت آنان روشن شده و سالمند به راحتی می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد، لازم به ذکر است که این سنسور ها در تمام بخش های خانه قابل نصب می باشند و تغییرات راه رفتن سالمندان را ردیابی می کنند.

فناوری چگونه به سالمندان کمک می کند؟

در مسئله ایمنی سالمندان با فناوری باید گفت: همانطور که مستحضر هستید به کارگیری وسایل الکترونیکی هوشمند مثل تلفن همراه در ایران و سایر کشورهای دیگر رشد بسزایی داشته است، با توجه به پیشرفت تکنولوژی این تجهیزات در آینده مانند ابزار مکمل در پزشکی به کار می روند، استفاده از فناوری برای ارائه مراقبت به سالمندان باعث کاهش هزینه و ارائه خدمات بیشتر شده و همچنین باعث بهبود روند ارتباط بیمار و افزایش خود ایمنی و مراقبت این افراد می شود.

اکثر خانواده ها وقت کافی برای نگهداری از سالمند خود را ندارند به همین دلیل اقدام به درخواست اعزام پرستار سالمند در منزل می کنند که میتوان با فناوری جدید روند کار پرستار سالمند را نیز زیر نظر داشت.

مشکلات استفاده از فناوری برای سالمندان

همانطور که تا اینجا در مطلب ایمنی سالمندان با فناوری متوجه شدید، استفاده از فناوری برای حفظ ایمنی سالمندان مزایای زیادی دارد، اما مهمترین مسئله در این زمینه نداشتن سواد الکترونیکی سالمندان برای استفاده از فناوری می باشد به همین دلیل باید زیر ساختار و تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام داد تا سالمند به راحتی بتواند از فناوری استفاده کند.

یا اینکه می توان پرستار سالمند در منزل را استخدام کرد تا به سالمند برای استفاده از فناوری کمک کند. همچنین یکی از دیگر از نگرانی های سالمندان برای استفاده از فناوری نداشتن اعتماد کافی نسبت به ابزارهای هوشمند است، زیرا آنان نگران تهاجم افراد سودجو و افشای اطلاعات شخصی خود می باشند. پرستار در منزل می تواند اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیار سالمندان قرار دهد.

سخن پایانی درباره ایمنی سالمندان با فناوری

همانطور که در مطالب بالا متوجه شدید امروزه پیشرفت فناوری در زندگی تمام افراد تغییر و تحول بسزایی به وجود آورده است، که یکی از مهمترین مزایای فناوری حفظ ایمنی سالمندان است. خانواده ها می توانند با به کارگیری فناوری جدید از سالمندان خود در برابر سقوط ناگهانی، فراموش کردن دارو ها و … جلوگیری کنند.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست