1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. علت پادرد در کودکان – علائمی که با پادرد کودک بروز می کند
علت پادرد در کودکان

علت پادرد در کودکان – علائمی که با پادرد کودک بروز می کند

زمانی که درد در پای کودک به وجود می آید، علت پادرد در کودکان را می توان در رشد استخوان آن ها تلقی کرد. از نظر علمی این که رشد استخوان موجب درد شود، ثابت نشده است.

بعضی از کودکان در طول شب درد های موضعی در پا حس می کنند. این درد ها عموما در عضلات رخ داده و با ماساژ پای کودک مرتفع می گردد. درد های مزمن مفاصل و درد های استخوانی کودک ممکن است در اثر فعالیت بیشتر کودک، شدت بیشتری پیدا کند. به عقیده برخی، این دسته درد های پا در کودکان، بر اثر فعالیت زیاد آن ها بروز می دهد.

به طور کلی، جهت تشخیص علت پا درد در کودکان، نیاز است تا توسط پزشک معاینه انجام شود. به همین جهت اگر کودکتان پادرد زیادی دارد، توصیه می شود با پزشک مراجعه نمایید. از جمله دیگر علل بروز پادرد در کودکان، عفونت های گوناگون است. سلولیت و آبسه از جمله مواردی هستند که می توانند موجب بروز درد در پای کودک شوند.

این بیماری ها، همراه با نشانه های دیگر بروز می کنند. چرکی، قرمزی، گرمی پوست و یا تب، از جمله دیگر نشانه های بروز سلولیت و آبسه است. عفونت استخوان یا استئومیلیت هم از جمله بیماری های است که می تواند درد پای کودک را موجب شود. البته این بیماری به ندرت بروز پیدا می کند. درد مفاصل پا نیز موجب درد در این ناحیه می شود. از جمله دلایل بروز درد مفاصل پا، آسیب مفصل و یا آرتروز می باشد.

از بین رفتن حس در پای کودک، نداشتن نبض در پا، فلج شدن پا، ناتوانی در حرکت دادن مفصل زانو، خونریزی زیاد که قابل کنترل نباشد، تب بیشتر 38 درجه و درد های بسیار شدید، از جمله موارد اورژانسی درد پا کودک می باشد که باید فورا توسط پزشک تحت معالجه قرار گیرد.

کدام علائم همراه با درد پای کودک بروز می کند؟

کدام علائم همراه با درد پای کودک بروز می کند؟بروز علائم دیگر همراه با درد پا در کودکان، منوط به عامل بروز درد می باشد. به همین جهت بروز علائم همراه با درد پا، احتمالی است و همیشه رخ نمی دهد.

به طور کلی، علائمی که همراه درد پا بروز می دهد به موجب بیماری های زمینه ای کودک و همچنین آسیب وارده بستگی دارد. زمانی که یک عامل موجب بروز درد پا در کودک می شود، احتمال درگیر شدن اندام ها و ارگان های دیگر بدن به آن وجود دارد.

از جمله علائمی که ممکن است همراه با درد پا بروز دهد می توان به کبودی، خونریزی، بد شکل شدن مفصل، بی ثبات شدن مفصل، محدود شدن توانایی حرکت پا، ناتوانی در حرکت دادن پا، بروز اسپاسم یا ضعف عضلانی، ترشح یا چرک و قرمزی، گرمی و متورم شدن اشاره داشت.

همچنین میزان پادرد در حالات مختلف بدن، احتمال دارد خفیف باشد و یا انواع دیگری از درد باشد. درد تیز، سوزش در پا، سوزن سوزن شدن پا و همچنین درد شدید از انواع دیگر پادرد در کودکان می باشد.

علت پا درد در کودکان چه مواردی است؟

این مشکل ممکن است در اثر گرفتگی عضلانی بروز کند. اگر علت پادرد در کودکان گرفتگی عضلانی باشد، عموما درد های مختصری بروز پیدا کرده و زمان آن ها عموما بین یک الی پانزده دقیقه می باشد.

گرفتگی های عضلانی پای کودک، ممکن در حین انجام کار دشوار و یا ورزش بروز دهد که به این حالت کرامپ حرارتی گفته می شود. این نوع گرفتگی، عموما با مصرف مایعات به مقدار بالا و نمک بهبود می یابد.

خستگی عضلات، دیگر علت پادرد در کودکان است. درد ثابت پا عموما در اثر کاری سنگین و یا ورزش بروز می کند. از جمله مواردی که می تواند موجب بروز خستگی عضلات شود، دویدن یا پریدن های زیاد است.

بروز درد ثابت پا، مدت زمان طولانی تری در مقایسه با درد مختصر بروز می کند. این درد ها ممکن است از چند ساعت تا یک هفته به طول انجامد.

درد رشد، دیگر علت پادرد کودکان است. بروز این نوع درد، در 10 درصد از کودکان سلامت اتفاق می افتد. مدت زمان بروز این درد ها 10 دقیقه الی نیم ساعت می باشد.

عفونت های ویروسی، شکستگی ها، لختگی خون در وروید ها، نوریت، آرتریت عفونی دیگر علل بروز درد پا هستند که باید همگی توسط پزشک تشخیص و تحت درمان قرار گیرند.

پرستاری از کودکان شما در پرستار آراد

اگر تمایل به درخواست اعزام پرستار و پرستار کودک دارید، با موسسه پرستاری پرستار آراد ارتباط برقرار نمایید.


سوالات متداول

علت های درد پا در کودکان چه مواردی است؟

گرفتگی عضلات، درد رشد، عفونت های ویروسی، آرتریت عفونی، لختگی خون و … علل بروز در پا در کودکان است.

علت درد پای کودک در شب چیست؟

اکثر مواقع علت درد پای کودکان در شب عضلانی است و با کمی ماساژ و آب گرم مشکل حل می‌شود.

علائم در پا در کوکان کدام است؟

علائم درد پا در کودکان به علت درد بستگی دارد. ولی معمولا همراه تورم یا کبودی یا موارد دیگر است.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست