1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. نشانه های ناراحتی قلبی که باید جدی بگیرید.
نشانه های ناراحتی قلبی که باید جدی بگیرید:

نشانه های ناراحتی قلبی که باید جدی بگیرید.

نشانه های ناراحتی قلبی که باید جدی بگیرید.

کسانی که ناراحتی قلبی Heart problem دارند با چه علائمی مواجه می شوند؟ از نشانه های ناراحتی قلبی که باید جدی بگیرید، مطلع هستید؟ اگر کمی از وقت خود را به مطالعه این مطلب در شرکت مراقبتی پرستار آراد اختصاص دهید، این مسائل را متوجه خواهید شد: از شایع ترین و خطرناک ترین بیماری هایی که افراد مختلف با آن مواجه می شوند بیماری های قلبی است زیرا قلب یکی از اعضای حیاتی و شریانی بدن است که در صورت بروز مشکل جدی در آن خطر مرگ برای انسان وجود دارد.

در کشور ما و یا سایر کشور های جهان افراد زیادی از ناراحتی قلبی رنج می برند و افرادی که در سنین بالا قرار گرفته اند مانند: سالمندان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری خواهند بود. از این جهت میخواهیم بدانیم که پرستار سالمند در منزل کدام علائم سالمند را باید از نشانه های ناراحتی قلبی در نظر بگیرد.

 

نشانه های ناراحتی قلبی که باید جدی بگیرید.

معرفی نشانه های ناراحتی قلبی که باید جدی بگیرید.

اگر هر یک از نشانه هایی که در بخش زیر ذکر شده است در سالمند وجود داشته باشد، باید به وجود ناراحتی قلبی در سالمند پی ببرید که کسب اطلاع از این مسائل نه تنها برای پرستار سالمند در منزل لازم و ضروری است بلکه فرزندان این عزیزان نیز باید به علائم ذکر شده توجه داشته باشند:

بروز درد ناگهانی در بخش های مختلف بدن:

چنانچه سالمند به صورت ناگهانی دچار احساس درد در بخش های مختلف بدن یعنی قسمت هایی همچون: گردن، بازو، فک و قسمت بالایی کمر شود، باید به وجود ناراحتی قلبی پی برد زیرا این درد ها از علائم حمله قلبی هستند خصوصا اگر این موارد همراه با نفس نفس زدن باشند.

بروز درد در ناحیه تنفسی و دهان:

چنانچه پرستار بیمار سالمند متوجه شود که سالمند در ناحیه تنفسی خود و یا دهانش احساس درد دارد باید به وجود بیماری های قلبی پی ببرد زیرا این نوع درد در برخی از مواقع میتواند نشان دهنده بروز حمله قلبی باشد.

ابتلا به کمبود انرژی:

از دیگر نشانه های ناراحتی قلبی که باید جدی بگیرید و آن را تحت بررسی پزشک قرار دهید، احساس ضعف و خستگی طولانی است که ناشی از کمبود انرژی خواهد بود. افرادی که با انجام دادن فعالیت های عادی روزانه دچار خستگی می شوند و این خستگی در آنها باقی می ماند باید حتما به پزشک مراجعه کنند و در صورتی که پرستاری امور مراقبت از یک سالمند را انجام می دهد و با این علائم در سالمند مواجه شود، باید شخص را به پزشک ببرد.

سرفه مداوم:

از آنحایی که سرفه از بارزترین نشانه های بیماری سرماخوردگی است شاید تصور اینکه سرفه از علائم ناراحتی قلبی در نظر گرفته می شود برایتان سخت باشد. اما باید این موضوع را بپذیرید که اگر سرفه در حین خوابیدن و یا فشار وارد شدن بر اندام ها بیشتر شود و به از نوع مداوم باشد، احتمال اینکه یکی از علائم ناراحتی قلبی در فرد باشد، بسیار زیاد است.

بروز تورم در اندام های تحتانی بدن:

در میان نشانه های ناراحتی قلبی که باید جدی بگیرید، یکی از واضح ترین انها ورم کردن اعضای تحتانی بدن یعنی شکم و پاها است. کسانی که به مشکلات قلبی مبتلا هستند به دلیل عدم توانایی قلب در پمپاژ خون به بخش های مختلف بدن دچار این مشکل می شوند و اعضای تحتانی بدن آنها متورم می شود.

عرق سرد:

تعریق بدن معمولا به گونه ای است که افراد با تعریق حس گرما پیدا می کنند اما اگر عرق از نوع سرد باشد یعنی باعث ایجاد احساس گرما در شخص نشود، باید آن را از علائم مشکل قلبی در نظر گرفت که با بروز عرق سرد این احتمال که فرد در معرض سکته و حمله قلبی باشد بسیار زیاد است و پرستار سالمند در منزل باید فورا برای برطرف کردن این مشکل اقدام کند و به امور اورژانسی را انجام دهد.

کلام پایانی

نشانه های ناراحتی قلبی که باید جدی بگیرید را در موسسه پرستاری آراد تحت بررسی قرار دادیم و تمامی پرستارانی که از سوی این مجموعه برای مراقبت از سالمندان عزیز شما در منزل اعزام می شوند به تمامی نکات و امور اورژانسی واقف هستند و میتوانند عملیات اورژانسی مورد نیاز را انجام دهند. همچنین لازم به ذکر است که پرستاران اعزامی از سوی شرکت مراقبتی پرستارآراد می توانند مراقبت از بیماران مبتلا به مشکل قلبی را نیز در منزل برای آنها انجام دهند.

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست