1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. مسئولیت های پرستار بیمار سرطانی
پرستار بیمار سرطانی

مسئولیت های پرستار بیمار سرطانی

مسئولیت های پرستار بیمار سرطانی

آیا با مسئولیت های پرستار بیمار سرطانی Cancer patient آشنایی دارید؟ با توجه به دلایل گوناگون امکان دارد افراد در هر گروه سنی به انواع سرطان ها مبتلا شوند، که بهترین روش برای بهبود آن استراحت در خانه و استفاده از خدمات پرستاری در منزل است. این بیماری امکان دارد برای هر فردی اتفاق بیفتد.  یکی از بهترین روش های مواظبت از بیماران سرطانی نگهداری آنان در منزل است، زیرا تاثیر زیادی روی سلامتی آن ها خواهد گذاشت. شما می توانید برای استفاده از خدمات پرستار در منزل از شرکت مراقبتی پرستار آراد کمک بگیرید. در ادامه ی مطالب همراه ما بمانید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

مسئولیت های پرستار بیمار سرطانی

معرفی مسئولیت پرستاری از بیمار سرطانی

اگر یکی از اعضای خانواده دچار سرطان، حتی خفیف شود، ضربه بزرگی به شخص بیمار و خانواده آن وارد خواهد شد. لازم به ذکر است که با توجه به پیشرفت علم و فناوری در تمامی زمینه ها، پزشکان روش های گوناگونی برای درمان سرطان یافته اند، که می توانند برای استفاده از درمان بیمار خود اقدام به استخدام پرستار بیمار در منزل کنند.

همانطور که می دانید دوره سرطان طولانی مدت بوده و نمی ‌توان بیماران را به حال خود رها کرد، پرستار بیمار دارای یک سری مسئولیت ها هست که باید آن ها را به خوبی انجام دهد، تا روند بهبود فرد سرطانی به سرعت انجام شود، که در ادامه مطالب برخی از مسئولیت های پرستار بیمار سرطانی ذکر شده است:

ایجاد یک تیم

نگهداری از بیمار سرطانی کار راحتی نمی باشد و نیازمند یک تلاشی است که به صورت  تیمی می باشد، که اعضای خانواده، همسایگان و دوستان و همچنین پرستار بیمار، برای جلوگیری از افسردگی و حفظ تعادل باید یک تیم تشکیل داده و از بیمار سرطانی مواظبت کنند.

به وجود آوردن برنامه مراقبتی

پرستار بیمار موظف است یک برنامه هفتگی مشخص کند تا تمام افراد نقش خود را در نگهداری از بیمار سرطانی بدانند.

پیشنهاد مطالعه : علایم ظهور سرطان روده در بدن و روش های درمان آن

به بیمار گوش دهید.

بهترین کاری که پرستار بیمار باید انجام دهد این است که به بیمار اجازه دهد درباره احساسات، ترس ها و نگهداری های مربوط با سرطان حرف بزند. یکی از مهم ترین مسئولیت های پرستار بیمار سرطانی شنونده خوب بودن است، که موجب آرامش بیمار خواهد شد.

آماده شدن برای قرارهای با پزشک

یکی از بیماری ‌های پیچیده که موجب آزار و اذیت فرد می‌شود، سرطان است. به همین دلیل فرد مبتلا باید یک دوست یا پرستار در کنار خود داشته باشد، برخی اوقات امکان دارد شخص، زمان مراجعه به پزشک را فراموش کند، که مسئولیت پرستار بیمار سرطانی نظارت بر قرارهای با پزشک می ‌باشد.

سازماندهی بازدید کنندگان

اکثر افرادی که به سرطان مبتلا می شوند سعی دارند با دوستان و خانواده خود ارتباط داشته باشند. این افراد بعد از شیمی درمانی به طور معمول دچار خستگی شدید و حالت تهوع خواهند شد، که زمان مناسبی برای بازدید نخواهد بود. پرستار بیمار سرطانی باید یک برنامه ‌ای برای بازدیدکنندگان تهیه کرده تا افراد در روزهایی که بیمار سرحال است به بازدید او بیایند.

بیمار باید فعالیت داشته باشد.

امکان دارد سرطان همه انرژی فرد مبتلا را از بین ببرد بنابراین باید تا جایی که امکان دارد فرد فعالیت داشته باشد و پرستار بیمار سرطانی باید بیمار را به انجام فعالیت‌ های ورزشی  تشویق کند.

دارو دادن

همان طور که مستحضر هستید برای افراد سرطانی مصرف دارو از اهمیت زیادی برخوردار است و برای آن ها حیاتی خواهد بود. به همین دلیل پرستار بیمار باید به طور مرتب دارو های بیمار را به او دهد و از مصرف خود سرانه دارو توسط بیمار جلوگیری کند.

نظافت و استحمام فرد بیمار

نظافت و استحمام بیمار سرطانی از اهمیت زیادی برخوردار است، که به همین دلیل پرستار بیمار باید مسئولیت نظافت و استحمام بیمار سرطانی را به عهده گرفته و به طور مرتب به نظافت او رسیدگی کند تا از ابتلای او به سایر بیماری ‌ها جلوگیری شود.

ماساژ درمانی

پرستار بیمار سرطانی علاوه بر انجام کارهای شخصی فرد بیمار برای فراهم کردن شرایط بهتر باید ماساژ درمانی و خدمات کاردرمانی را در منزل به بیماران ارائه دهد، تا شرایط جسمانی بیمار بهتر شود. پرستاری از بیماران سرطانی از مجموعه خدماتی است که شرکت مراقبتی پرستار آراد به مردم ارائه می دهد.

نتیجه

شرکت مراقبتی پرستار آراد در طول شبانه روز آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به سوالات مراجعه کنند گان می باشد، مراجعه کنندگان می توانند برای برقراری ارتباط با آنها با مشاوران این مجموعه تماس بگیرند.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست