1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. روش های خانگی مراقبت از پوست چرب
روش های خانگی مراقبت از پوست چرب

روش های خانگی مراقبت از پوست چرب

پوست محافظی و لباسی طبیعی برای اندام های داخلی بدن است. نقش سلامت پوست در ظاهر بر کسی پوشیده نیست.

چرا که یک پوست سالم و بدون جوش و آکنه ظاهر فرد را سلامت و پاکیزه نمایان می سازد.اما پوست انسان ها با یک دیگر متفاوت است.

برخی افراد پوست چرب دارند و برخی دیگر پوستشان خشک است. هر کدام از این انواع پوست، می تواند مشکلات ثانویه نیز به همراه داشته باشد. برای مثال پوستی های بیش از حد خشک ممکن است دچار اگزمای پوستی و پسوریازیس شوند.

به طور کلی، بهترین نوع پوست، پوستی است که متعادل باشد. ترشح غدد چربی یک امر طبیعی برای پوست است و چربی پوست، یک ضرورت برای پوست سلامت است.

اما زمانی این موضوع به مشکل تبدیل می شود که میزان این چربی بیش از حد باشد. پوست بیش از اندازه چرب، منافذی بسته دارد.

باز بودن منافذ پوست برای سلامت آن ضرورت دارند. چرا که بسته شدن آن ها می تواند موجب بروز انواع جوش و آکنه پوستی شود.

اگر از جمله افرادی هستید که پوست چرب دارید، به کارگیری راهکاری های درمانی خانگی می توانند تا حد زیادی مشکل شما را بر طرف کنند.

توجه داشته باشید که منظور از بر طرف شدن چربی پوست، حذف چربی از پوست نیست. چرا که چربی تا یک حد متعادلی برای پوست سالم ضروری است. درمان خانگی پوست چرب به منظور تعادل میزان چربی پوست صورت می گیرد.

روش های خانگی مراقبت از پوست چرب

علامت های پوست چرب چیست؟

همانطور که گفتیم، چربی تا حد متعادلی برای پوست ضروری است. به همین جهت برای این که بفهمیم چه زمان این چربی بیش از حد و آسیب زا است.

باید علامت های پوست چرب را بشناسیم. دانستن این علامت ها، می تواند شما را به تشخیص صحیح داشتن و یا نداشتن پوست چرب کمک می کند.

با این حال برخی از افراد، این علامت ها را ندارند و باز هم تصور دارند که چربی پوست آن ها بیش از اندازه است. برای این دسته از افراد توصیه می شود که برای تشخیص این موضوع به یک متخصص پوست و مو مراجعه نمایند.

از جمله علامت های پوست چرب می توان به براق بودن پوست علیرغم شستشوی پوست، زخمتی پوست، عدم خواب خوب مواد آرایشی روی پوست و جوش و آکنه روی پوست اشاره داشت.

روش های خانگی مراقبت از پوست چرب چگونه است؟

برای به کارگیری روش های خانگی مراقبت از پوست چرب، ابتدا باید بدانید که این روش های خانگی، صرفا راه حلی موقتی برای درمان پوست چرب هستند و درمان دائمی این موضوع نیستند.

برای درمان دائمی این مشکل، باید تحت نظر پزشک متخصص و به کمک دارو درمانی اقدام نمایید.

شسشتوی منظم، تونر های پاک کننده، ماساژ پوستی با استفاده از کاغذ بلات، تغییرات رژیم غذایی، استفاده از لایه بردارهای سالیسیلیک اسید دار و … از جمله روش های خانگی مراقبت از پوست چرب هستند.

شسشتوی منظم روش خانگی مراقبت از پوست چرب

شسشتوی منظم راهکاری خانگی برای مراقبت از پوست های چرب است. بدین منظور توصیه می شود یک مرتبه در روز استحمام با آب گرم و صابون داشته باشید.

این کار باعث حذف میزان زیادی از چربی های پوستی می شود. لازم به ذکر است که شستشوی منظم پوست نباید در حدی باشد که موجب خشکی پوست شود.

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه باید درباره منگوله های پوستی بدانید

چرا که در این صورت پوست خشک نیز مشکلاتی را در پی خواهد داشت و در واقع درمان به اشتباه صورت گرفته است. بدین منظور حداکثر روزی دو بار شستشو، یک بار در صبح و یک بار در شب در مراقبت از پوست چرب کفایت می کند.

تونر های پاک کننده

استفاده از تونر ها، روش دیگر مراقبت خانگی از پوست های چرب هستند. این تونر ها می توانند آلودگی های پوست را از بین برده و موجب تنفس بهتر پوست شوند. لازم به ذکر است که به جهت استفاده از روش خانگی، از تونر های الکل دار استفاده نکنید چرا که می توانند خشی پوست به وجود آورند.

روش های خانگی مراقبت از پوست چرب

تغییرات رژیم غذایی

مصرف انواع غذاهای چرب، شور و به طور کلی موادی که موجب افزایش قند خون می شوند، می توانند چربی پوست را افزایش دهند.

بدین جهت افرادی که پوست چرب دارند باید مصرف این مواد غذایی را به حداقل برسانند. همچنین به این افراد توصیه می شود که از انواع میوه و سبزیجات تازه، انواع حبوبات، نخود فرنگی و … بدین منظور استفاده نمایند.

جمع بندی نهایی

چربی پوست، یک ضرورت برای آن محسوب می شود. اما زمانی که این چربی کم و یا بیش از اندازه باشد، می تواند موجب بروز مشکلات پوستی شود.

به همین جهت افرادی که پوست چرب دارند، می توانند از راهکار های مراقبتی خانگی برای پوست چرب بهره مند شده تا چربی پوست را متعادل نمایند.

لازم به ذکر است که راهکارهای مراقبتی نباید منجر به خشکی پوست شود و فقط باید چربی پوست را در حد متعادلی کم تر کند.

همان‌طور که مستحضر هستید در این مقاله بر روش های خانگی مراقبت از پوست چرب مانور دادیم. اما برای کسب خدمات پرستاری کودک و آگاهی بیشتر در رابطه با این مسائل توصیه می‌کنیم، به سایت و مؤسسه پرستاری، پرستار آراد مراجعه کنید و با گرفتن مشاوره از روان‌شناسان شرایط مطلوبی را برای رشد کودک و استخدام پرستار فراهم آورید.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست