1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. مراقبت از پوست در فصل سرما + وسایل مناسب استفاده

مراقبت از پوست در فصل سرما + وسایل مناسب استفاده

مراقبت از پوست در فصل سرما، یک روش مناسب برای جلوگیری از آسیب پوستی است.

در کشور چهار فصلی مثل ایران، افراد باید مراقبت از پوست هم در هوای گرم و هم در هوای سرد را آگاه باشند. روش مراقبتی در هر یک از این نوع آب و هوا متفاوت است.

در فصل گرم، آلودگی و خشکی هوا کمتر می شود. در مقابل فصل سرد آلودگی و خشکی بیشتری دارد.

در این مطلب به بررسی روش های مراقبت پوست در فصل سرما می پردازیم.

دستگاه بخور هوا برای مراقبت پوست

یکی از راهکار های مراقبت از پوست در فصل سرما، استفاده ازدستگاه بخور هوا می باشد. به کمک این راهکار، فضای داخل خانه که در فصل سرما خشک شده است، متعادل می شود.

بدین منظور می توان از دستگاه بخور هوا و یا دستگاه رطوبت ساز استفاده کرد. این دستگاه ها رطوبت بیشتری را مهیا کرده و عدم خشکی هوا در فصول سرد، موجب جلوگیری از آسیب پوستی می شود.

به کمک دستگاه بخور هوا و یا رطوبت ساز، آبرسانی پوست به طرز مناسبی انجام می شود. همچنین نرمی و حفظ رطوبت پوست نیز نتیجه به کارگیری این دستگاه ها است.

توصیه می شود محل قرار گیری دستگاه بخور، محلی باشد که زمان زیادی را در آن مستقر هستید. تنظیمات دستگاه را به نحوی قرار دهید که اندازه رطوبت هوا به 30 الی 50 درصد برسد. استفاده از دستگاه بخور زمان خواب نیز کاربردی است.

استفاده مناسب از وسایل گرمایشی

یکی دیگر از اشتباهاتی که موجب آسیب رسیدن به پوست می شود، استفاده نامناسب از وسایل گرمایشی در منزل است. برخی از افراد، به محض ورود به منزل وسایل گرمایشی را به بالاترین درجه می برند و یا در تمام روز این وسایل را در بیشترین حد خود تنظیم می کنند. این کار باعث می شود که به پوست آسیب هایی وارد شود.

به همین جهت توصیه می شود در فصول سرد سال، وسایل گرمایشی را در یک حد متعادل نگه دارید و در مقابل برای گرم شدن، از لباس های مناسب داخل منزل استفاده نمایید.

وسایل گرمایشی

استفاده از آب داغ در فصل سرما

دیگر موضوعی که موجب آسیب رسانی به پوست در فصل سرما می شود، استفاده مداوم از آب داغ برای استحمام است. درست است که استفاده از آب داغ در این فصول لذت زیادی دارد، اما این کار آسیب پوستی را به همراه دارد. آب داغ علاوه بر آسیب رسانی به پوست، مو ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

توصیه می شود همواره از آب ولرم برای استحمام استفاده نمایید.

استفاده از ژل شستشو

راهکار دیگر برای مراقبت از پوست در فصل سرما، استفاده از ژل شستشو است. صابون موجب از بین رفتن چربی طبیعی پوست شده و از همین رو توصیه می شود که از ژل شستشو استفاده شود.

برای این منظور توصیه می شود از ژل های ملایم شستشو استفاده نمایید. اگر پوست خشکی دارید، از ژل های شستشوی قوی استفاده نکنید چرا که می تواند موجب خشکی بیشتر پوست شما شود.

به کارگیری روش های مراقبتی روتین پوستی

در فصل سرد نیز مانند سایر فصل ها، به کارگیری روش های مراقبتی روتین پوستی می تواند در سلامت آن نقش مهمی ایجاد کند.

بدین منظور در فصل سرد سال نیز از کرم ها و روغن های مراقبتی مناسب با پوست خود بهره مند شوید. توصیه می شود پیش از به کارگیری این روش ها، با پزشک متخصص نوع پوست خود را بررسی کرده و روش مناسب را انتخاب نمایید.

استفاده از کرم مرطوب کننده برای دست

در فصل زمستان و به خصوص در زمان بروز بیماری های همه گیر مثل کرونا، شستشوی مداوم دست ها بیشتر انجام می شود.

به همین جهت چربی طبیعی پوست دست کم شده و این آسیب پوستی را به همراه می آورد. بدین منظور توصیه می شود از یک کرم مرطوب کننده مناسب برای دست هایتان بهره مند شوید.

استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب

سرمای هوا موجب جلوگیری از آسیب نور خورشید به پوست نمی شود. به همین جهت در فصل سرد نیز باید همواره از کرم های ضدآفتاب استفاده کرد.

پرستاری با پرستار آراد

اگر به موجب ناتوانی، بیماری و دلایل دیگر نیاز به خدمات پرستاری دارید، شرکت مراقبتی پرستار آراد امکان درخواست اعزام پرستار را مهیا کرده است. شما می توانید درخواست اعزام پرستار بیمار، پرستار کودک و … را از این شرکت ثبت نمایید.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست