1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. علائم بیماری قلبی در زمان ورزش
علائم بیماری قلبی در زمان ورزش

علائم بیماری قلبی در زمان ورزش

قلب، اندامی حیاتی برای ادامه زندگی است. به همین جهت مشکلات قلبی می تواند مخاطرات زیادی را برای افراد به همراه داشته باشد.

برخی افراد هنگام ورزش دچار مشکلات قلبی می شوند. کم تحرک بودن یکی از علل اصلی بیماری های قلبی است. اما با اینحال تنها کم تحرکی باعث این مشکلات نمی شود و موارد مختلفی می توانند موجب ابتلای فرد به بیماری های قلب شوند.

از جمله مواردی که می تواند بیماری ها و مشکلات در قلب در پی داشته باشد، می توان به مصرف بالای چربی های اشباع، نوع دوم دیابت، بیماری فشار خون بالا، استعمال دخانیات، کلسترول بالا، چاق بودن فرد و ژنتیک اشاره داشت.

برای آن که افراد در زمان ورزش دچار عارضه های قلبی نشوند، باید علل خطر این بیماری ها را تا حد امکان کم کنند.

با ورزش افراد توانند از بیماری قلبی تا حد زیادی دوری کنند. بدین منظور توصیه می شود به فعالیت های منظم مثل پیاده روی بپردازید.

اما با تمام این موارد، ورزش می تواند سکته قلبی در پی داشته باشد. این امر در افرادی که بیماری قلبی دارند بیشتر رخ می دهد. به همین جهت در طول ورزش ممکن است برخی علائم به دلیل بیماری قلبی و مشکلات این ناحیه بروز پیدا کنند. شناسایی این عوامل می تواند ورزشکار را از خطرات جدی در حین تمرین دور کند.

علائم بیماری قلبی در زمان ورزش

چه افرادی باید تمرین های ورزشی را با احتیاط انجام دهند؟

به طور کلی، برخی افراد بیشتر از سایرین در ورزش کردن باید احتیاط کنند.

افرادی که طبق نظر پزشک، عوامل خطر بیماری قلبی دارند، افرادی که به تازگی تجربه سکته قلبی و یا دیگر مشکلات قلب وعروق داشته اند و افرادی که پیشتر فعالیتی انجام نمی دادند، از جمله افرادی هستند که باید اقدامات احتیاطی برای ورزش در نظر بگیرند.

لازم به ذکر است که ممنوعیتی برای افرادی که بیماری قلبی دارند جهت ورزش کردن نیست. ولی این افراد در صورت تمایل باید پیش از شروع ورزش ارزیابی شوند.

همچنین لازم به ذکر است که ورزش برای برخی از افرادی بیماری قلبی دارند، خوب نیست. به همین جهت افراد مبتلا به بیماری های قلبی همواره پیش از آغاز فعالیت های ورزشی با پزشک در این باره مشورت نمایند. بنا به نظر پزشک، ممکن است فرد مبتلا نیاز به نظارت پزشکی برای انجام فعالیت های ورزشی داشته باشد.

علائم بیماری قلبی در زمان ورزش چیست؟

اگر تجربه سکته قلبی تا به حال داشته اید، این بدان معنا نیست که اگر مجددا دچار سکته قلبی شوید، تجربه تان دقیقا مانند دفعه قبل خواهد بود. سکته قلبی می تواند علامت های گوناگونی را در پی داشته باشد.

همچنین هر گونه درد و ناراحتی در ناحیه قلب به دلیل سکته قلبی به وجود نمی آید.

در ادامه برخی از علائمی که می تواند در اثر مشکلات قلبی و بیماری های آن در حین ورزش به وجود آید را مورد بررسی قرار می دهیم.

احساس ناراحتی در قفسه سینه

یکی از علائمی که می تواند نشان از مشکلات و بیماری های قلبی در زمان ورزش باشد، احساس ناراحتی در قفسه سینه است.

در نظر داشته باشید که درد قفسه سینه همواره به موجب حملات قلبی نیست ولی بعضی از این حملات آغازشان با درد قفسه سینه می باشد.

پیشنهاد مطالعه: بیماری بلوک قلبی و کمک به بیمار

درد قفسه سینه در بسیاری مواقع به خودی خود از بین می رود. اما اگر این درد پس از چند از دقیقه همچنان برقرار بود فرد باید به پزشک مراجعه نماید.

تنگی نفس در زمان ورزش

تنگی نفس نیز می تواند علامتی برای مشکلات قلبی حین ورزش باشد. اگر تنگی نفس همراه با درد قفسه سینه باشد، احتمال این که علامت حمله قلبی باشد وجود دارد.

تنگی نفس می تواند پیش از بروز درد احساس درد قفسه سینه بروز پیدا کند و در برخی مواقع نیز این تنگی نفس، با درد قفسه سینه همراه نیست.

دیگر علائم مشکلات و بیماری قلب در زمان ورزش

سرگیجه، خلل در ریتم ضربان قلب، احساس ناراحت در سایر نقاط بدن، تعریق غیرمعمول از دیگر مواردی هستند که می تواند علامت مشکلات و بیماری قلب باشد.

Symptoms of heart disease during exerciseجواب این سوالات را بدانید!

اگر ناراحتی های قلبی در زمان ورزش، موجب درخواست اورژانس برای شما شد، جواب سوالات زیر را از قبل در ذهنتان مرور کنید:

  • ناراحتی و یا درد مربوطه چه زمانی آغاز شد؟
  • بعد از شروع ناراختی یا درد، چه فعالیتی داشتید؟
  • شدت درد ابتدا کم بود و بعد زیاد شد و یا شدت درد از ابتدا در بالاترین سطح خود بود؟

دانستن جواب این سوالات می تواند مسئولین اورژانس را در کمک مناسب تر به شما یاری نماید.

پرستاری از بیماران قلبی

اگر در اثر مشکلات و بیماری های قلبی، نیاز به پرستار جهت مراقبت دارید، شرکت مراقبتی پرستار آراد امکان ارائه خدمات پرستاری توسط پرستاران مجرب را فراهم کرده است.

از شرکت آراد می توانید درخواست اعزام پرستار برای پرستار بیمار، پرستار سالمند و … داشته باشید.

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست