1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. حقوق پرستاری از جانباز چگونه تعیین می‌شود؟
حقوق پرستاری از جانباز

حقوق پرستاری از جانباز چگونه تعیین می‌شود؟

حقوق پرستاری از جانباز چگونه تعیین می‌شود؟

آیا می خواهید بدانید که حقوق پرستاری از جانباز Veteran nursing چگونه تعیین می‌شود؟ آیا قصد دارید که برای مراقبت از جانباز به استخدام پرستار در منزل بپردازید؟ در مجموعه پرستاری آراد به این منظور با ما همراه باشید.

پس از اتمام جنگ دفاع مقدس در ایران با جمیعت زیادی از جانبازان رو به رو هستیم که سلامتی خود را به دلیل حضور داشتن در این دوره های جنگی از دست داده اند و در بستر بیماری به سر می برند.

متاسفانه جانبازان عزیز کشور ما معمولا وضعیتی دارند که امکان بستری شدن آنها در بیمارستان وجود ندارد زیرا بیماری های انها به گونه ای است که باید دائما تحت کنترل و مراقبت باشند و پرستاری از انها در بیمارستان از هیچ جهت گزینه مناسبی نیست.

بهترین روش برای مراقبت از این عزیزان پرستاری از انها در منزل است که با این روش هم هزینه ها کاهش پیدا می کند و جانباز شرایط آرامش بخش تر و بهتری را خواهد داشت. اما از آنجایی که شرایط اعزام پرستار جانباز در منزل متفاوت است، حقوق آن نیز به شرایط بستگی دارد و در پرستاری آراد این مسائل را با هم بررسی می کنیم.

روش تعیین حقوق پرستاری از جانباز

برای اینکه در موسسه پرستاری آراد بتوان حقوق پرستاری از جانباز را تعیین کرد باید به موارد زیر توجه داشت:

تعیین حقوق پرستاری از جانباز

نحوه استخدام پرستار:

پرستاری از جانباز را می توان با روش های مختلفی انجام داد و هرکسی بر اساس میل و نیاز خود می تواند یکی از روش های موجود برای پرستاری از جانباز را انتخاب کند. از جمله روش های موجود برای اعزام پرستار جانباز عبارتند از:

استخدام ساعتی پرستار:

در این روش میتوانید پرستار جانباز را به صورت ساعتی استخدام کنید و در ساعات مشخص شده پرستار امور مربوط به جانباز را انجام دهد. در صورتی که از این روش استفاده کنید باید هزینه استخدام پرستار را به صورت ساعتی محاسبه کنید.

استخدام شبانه روزی:

در روش استخدام شبانه روزی حقوق پرستاری از جانباز به شکل شبانه روزی محاسبه می شود. در این روش پرستار 24 ساعته مراقبت از جانبار را انجام می دهد و در تمامی این ساعات امور مربوط به جانباز از سوی پرستار انجام می شود. بهترین موسسه پرستاری شبانه روزی در تهران کجاست؟

استخدام روزانه:

استخدام روزانه به این شکل است که پرستار فقط در روز از جانباز مراقبت می کند و معمولا در این روش پرستار ساعت کاری مشخصی دارد. به شکلی که به عنوان مثال: از هفت صبح تا چهار بعد از ظهر بر اساس ساعت کاری وزارت کاری فعالیت خود را انجام می دهد و حقوق او بر اساس وزارت کار تعیین می شود.

استخدام شبانه:

این روش به گونه ای است که پرستاری از جانباز به صورت شبانه انجام می شود و پرستار فعالیت خود را از آغاز شب تا ابتدای روز انجام می دهد. معمولا حقوق پرستاری از جانباز در این روش نسبت به روش های دیگر دو برابر خواهد بود زیرا شیفت کاری شب دستمزد بیشتری دارد.

استخدام پاره وقت:

استخدام پاره وقت از جمله روش هایی است که در آن پرستار به شکل پاره وقت به مراقب از جانباز می پردازد به این معنا که ساعت کاری او به اندازه نیمی از ساعت کاری روزانه است. به عنوان مثال: اگر پرستار روزانه 8 ساعت از جانباز مراقبت می کند، پرستار پاره وقت 4 ساعت مسئولیت مراقبت از جانباز را به عهده دارد.

در نتیجه حقوق پرستار پاره وقت نصف حقوق پرستار روزانه خواهد بود.

شرایط و وضعیت جانباز:

از دیگر مسائلی که در حقوق پرستاری از جانباز موثر واقع می شوند، شرایط و وضعیت جانباز است زیرا جانبازان عزیز ما وضعیت جسمی متفاوتی دارند. به گونه ای که برخی از آنها به صورت بسیار حاد شیمیایی شده اند و یا برخی دیگر مشکلات حرکتی دارند و یا ….

نگهداری از جانباز با هر یک از این شرایط ها متفاوت است و به امکانات مختلفی نیاز دارد. علاوه بر آن هر چه وضعیت جانباز حاد تر باشد، مسئولیت پرستار نیز بیشتر می شود. به همین دلیل باید این موضوع را در حقوق پرستار موثر بدانید.

مسئولیت های محول شده به پرستار:

زمانی که پرستار جانباز استخدام می کنید، مسئولیت های متفاوتی را می توانید بر عهده پرستار قرار دهید.  هر چه مسئولیت هایی که به پرستار برای مراقبت از جانباز محول می کنید، بیشتر باشد، حقوق پرستار نیز افزایش پیدا می کند.

کلام پایانی

در مجموعه پرستاری آراد بررسی کردیم که حقوق پرستاری از جانباز چگونه تعیین می‌شود؟ با در نظر گرفتن مطالب مطرح شده، در صورت تمایل میتوانید از مجموعه پرستاری آراد برای استخدام پرستار کمک دریافت کنید.

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست