1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. تفاوت پرستاری کودک با سالمند
تفاوت پرستاری کودک با سالمند

تفاوت پرستاری کودک با سالمند

تفاوت پرستاری کودک با سالمند

آیا با تفاوت پرستاری کودک با سالمند آشنایی دارید؟ امروزه مراکز پرستاری Nursing centers  زیادی راه ‌اندازی شده‌اند که خدمات پرستاری از کودک، سالمند و بیمار را به خانواده ها ارائه می دهند، در پرستاری کودک و سالمند احساسات مهم ترین نقش را خواهد داشت، اما در میان آن ها تفاوت های زیادی وجود دارد.

به طور معمول افرادی که از کودکان پرستاری می‌ کنند کار خود را با شوق و ذوق انجام می دهند و از پرستاری از کودک لذت خواهند بود، اما در پرستاری از سالمند تفاوت‌ های وجود دارد. پرستار سالمند باید با درد و رنج سالمند، غر زدن و سایر نکات منفی او کنار بیاید، زیرا سالمندان یک عمر از فرزندان خود نگهداری کرده ‌اند و در این سن فرزندان شان برای آنها پرستار استخدام می‌ کند، بسیار سخت میباشد. در ادامه مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید،

تفاوت پرستاری کودک با سالمند1

بررسی تفاوت پرستاری کودک با سالمند

پرستاران افرادی هستند که وظیفه نگهداری از کودک بیمار و سالمند را به عهده خواهد گرفت، با توجه به شرایط خانواده هر یک از پرستاران یک وظیفه را به عهده خواهند گرفت در ادامه مطالب تفاوت پرستاری کودک با سالمند بیان شده است:

  • مدیریت و اجرا:

پرستاری از کودک از زمان خارج شدن کودک از بیمارستان آغاز شده و به طور معمول تا زمان رفتن کودک به دانشگاه ادامه دار خواهد بود، و کودک به طور همیشگی در کنار والدین زندگی خواهد کرد، در حالیکه پرستاری از سالمند شرایط گوناگونی دارد، به طور معمول در اکثر اوقات سالمند دور از منزل فرزندان زندگی کرده و با توجه به شرایط جسمی و روانی خود نیازمند یک پرستار دیگر به جز فرزندان خواهد بود، اکثراً سالمندان علاقه دارند که در منزل خود زندگی کنند.

  • قدرت تفکر:

در بررسی تفاوت پرستاری کودک با سالمند مهم است بدانید که حرف زدن با کودکان تفاوت زیادی با حرف زدن با سالمندان خواهد داشت و این امر برای پرستار سالمند بسیار سخت است. هنگامی که سن افراد بالا برود به طور معمول یک دنده تر شده و به سخنان پرستار اهمیت نمی دهند، در حالی که پرستار کودک این دردسر را نخواهد داشت. بهترین روش برای پرستار سالمند در منزل کمک گرفتن از افراد خبره است.

  • گذشت وقت:

به طور معمول پرستار کودک می تواند روند رشد کودک را از قبل پیش بینی کند، در حالی که این امر برای پرستار سالمند بسیار سخت است. زیرا شرایط جسمانی سالمند در حال تغییر است. با گذشت زمان پرستار شاهد پیشرفت کودک خواهد بود که این امر برای او امیدوار کننده خواهد بود، اما پرستار سالمند باید مشاهده‌ گر نزول و بدتر شدن سالمند باشد.

  • امور مالی:

خانواده ها برای استخدام پرستار سالمند باید هزینه بیشتری بپردازند.

  • برادران و خواهران:

برای پرستاری از کودک دارا بودن خواهر و برادر تفاوت چندانی نخواهد داشت، اما برای پرستاری از سالمند اگر در کنار خود برادر یا خواهر داشت، پرستاری از سالمند را راحت تر می کند.

  • قدرت و اختیار:

در طول زندگی ما، والدین بودند که به ما دستور می ‌دادند که باید چه کاری را انجام دهیم، و به طور معمول فرزندان موظف اطاعت از آنان بودند. اما در زمان پرستاری سالمند فرزندان به پدر مادر خود دستور داده که این امر برای سالمندان دشوار بوده و باعث دلخوری سالمند از دست فرزند و پرستار سالمند خواهد شد.

  • پیچیدگی ها:

برای پرستاری از سالمندان امکان دارد مشکلات بسیاری وجود داشته باشند، مانند فراموشی، درمان سالمند و داروها که کار پرستار را سخت می کند درحالی که پرستاری از کودک این سختی ها را ندارد.

  • مشکلات کاری:

اکثر افراد دارای شغل های ثابت بوده که باید در سرکار خود حضور داشته باشند، بنابراین برنامه ‌ریزی برای پرستاری از کودک و پرستاری از والدین سالمند، کار را برای آنها سخت تر می کند، به طور معمول آنها برای راحت تر شدن کار خود اقدام به استخدام پرستار سالمند یا پرستار کودک می کنند، تا علاوه بر رسیدگی به شغل خود از کودک و سالمند خود نیز پرستاری کنند.

  • کمیت:

تعداد فرزندانی که به دنیا خواهد آمد دست والدین بوده و آنها با توجه به شرایط مالی و سایر شرایط این امر را کنترل خواهند کرد، در حالی که سالمندان دارای شرایط متفاوتی  بوده و نمی ‌توان با برنامه‌ ریزی قبلی روی این موضوع کنترل داشت.

در مبحث تفاوت پرستاری کودک با سالمند، شرکت مراقبتی پرستاری آراد یکی از موفق‌ ترین های  موسسه  پرستاری است که می‌تواند برای نگهداری از کودک و سالمند شما حرفه ای ترین پرستاران را به منزل اعزام کند، شما می توانید برای بهره‌ مندی از خدمات این موسسه با مشاوران مجموعه تماس گرفته و اقدام به استخدام پرستار در منزل کنید.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست