1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. دلایل تارشدن ناگهانی چشم + جداشدگی شبکیه چشم
دلایل تارشدن ناگهانی چشم

دلایل تارشدن ناگهانی چشم + جداشدگی شبکیه چشم

چشم ها باعث می شوند که بتوانیم دنیای بیرون را مشاهده کنیم. ممکن است به دلیل تارشدن ناگهانی چشم نیاز به مراقبت و حفظ سلامت  چشم ها اهمیت زیادی برای شما داشته باشد.

تارشدن ناگهانی چشم می تواند علل مختلفی داشته باشد. بررسی این اتفاق اهمیت زیادی دارد. چرا که مشکلات حاد و خطرناکی می توانند خودشان را با تارشدن ناگهانی چشم نشان دهند.

البته این تنها دلیل بروز این مشکل نیست و در برخی مواقع دلایل تارشدن ناگهانی چشم نگران کننده نمی باشد.

چشم ها از بخش های مختلفی تشکیل شده اند. تارشدن ناگهانی چشم می تواند در اثر بروز مشکل در بخش های مختلف چشم باشد. از جمله بخش هایی که با آسیب دیدگی ممکن است تارشدن ناگهانی چشم را در پی داشته باشند، قرنیه چشم، شبکیه یا عصب بینایی می باشد.

تارشدن چشم ها می تواند ناگهانی باشد و یا به صورت پیشرونده در طی زمان افزایش یابد. تاری های پیشرونده عموما در اثر بیماری های بلند مدت بروز می کنند ولی تاری ناگهانی در بسیاری مواقع به دلیل بروز یک آسیب و مشکل به وجود می آید.

دلیل تارشدن ناگهانی چشم متفاوت است. گاهی اوقات بروز تاری ناگهانی می توان علامت یک اورژانس پزشکی باشد. به همین جهت است که این دسته از تاری دید باید در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی شده و تحت درمان قرار گیرد. این دسته از تارشدن های چشم اگر به موقع درمان نشوند ممکن است آسیب دائمی و یا کم شدن قدرت بینایی را در پی داشته باشند.

دلایل تارشدن ناگهانی چشم کدام اند؟

همانطور که گفتیم، تاری ناگهانی چشم عموما در اثر یک آسیب بروز می دهد. در مقابل تار شدن های تدریجی و پیشرونده، غالبا ناشی از بیماری های بلند مدت هستند.

دلایل تارشدن ناگهانی چشم کدام اند؟

تارشدن ناگهانی در اثر جداشدگی شبکیه چشم

یکی از دلایل تارشدن ناگهانی چشم، جدایی شبکیه چشم است. این دلیل، یکی از دلایل شایع بروز تاری ناگهانی چشم می باشد. در جداشدگی شبکیه جشم، احتمال دارد شخص نشانه هایی نظیر چراغ های چشم زن و فلک های سیاه مشاهده کند. به امتداد این چراغ های چشمک زن و فلک های سیاه، محدوده ای از تاری و یا ناتوانی دید به وجود می آید. اگر جداشدگی شبکیه شناسایی نشود و تحت درمان قرار نگیرد، باعث از بین رفتن قدرت بینایی در آن ناحیه به طور دائم خواهد شد.

سکته مغزی عامل دیگر بروز تارشدن ناگهانی چشم

دیگر عاملی که می تواند موجب تار شدن ناگهانی در چشم ها شود، سکته مغزی است. اگر در ناحیه ای از مغز که وظیفه کنترل بینایی بر عهده آن است، سکته مغزی رخ دهد، تاری و یا از بین رفتن قدرت بینایی را به وجود می آید. از جمله دیگر نشانه های بروز سکته مغزی، بروز ضعف در یک سمت بدن و یا از دست دادن توانایی گفتار می باشد.

همچنین حمله ایسکمی گذرا نیز می تواند تار شدن را در پی داشته باشد. حمله ایسکمی گذرا، به سکته مغزی ای گفته می شود که طول آن کم تر از 24 ساعت باشد. از جمله نشانه های بروز حمله ایسکمی گذرا، تاری درد در یکی از چشم ها و یا هر دوی آن ها می باشد.

خستگی چشم نیز می تواند تار شدن ناگهانی چشم را به وجود بیاورد

یکی دیگر از دلایل تارشدن ناگهانی چشم، خستگی این عضو از بدن است. زمانی که فرد به مدت زمان طولانی چیزی را میبیند و روی آن تمرکز می کند، احتمال بروز تاری ناگهانی چشم وجود دارد. این موضوع در کار های طولانی مدت با موبایل و یا کامپیوتر و لپ تاپ ممکن است بروز پیدا کند.

دیگر دلایل تارشدن ناگهانی چشم

علت تار شدن ناگهانی، باید به خوبی بررسی شود. تخریب ماکولا مرطوب، گلوکوم بسته شدن زاویه، ورم ملتحمه، سایش قرنیه، قند خون بالا، هایفما، آرتیت، کراتیت، سوراخ ماکولا، میگرن همراه با هاله، نوریت بینایی، آرتریت گیجگاهی و یووئیت از دیگر مشکلاتی هستند که می توانند موجب بروز تاری ناگهانی شوند.

اگر در زمان تاری ناگهانی چشم، چشم درد، آسیب دیدگی چشم، بروز اشکال در گفتار، بروز تغییرات ناگهانی و بدون توضیح بینایی، بروز اخلال در بینایی به ویژه اگر در یک چشم باشد و علائم سکته مغزی مثل افتادگی صورت را داشتید، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید.

از بین رفتن یک منطقه از بینایی و تاری دید در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، نیز باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرند.

در صورت نیاز به خدمات پرستاری، می توانید در خواست اعزام پرستار کودک، پرستار سالمند و … را از موسسه پرستاری پرستار آراد ثبت نمایید.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست